IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ועדת הכלכלה בכנסת בדיון על משבר הטיסות

ועדת הכלכלה בכנסת בדיון על משבר הטיסות

שוש להב 28 במאי 2025 16:22

מנהל רת"א על משבר הטיסות והניסיון להחזיר את חברות התעופה הזרות: עיקרי תחקיר חיה"א הועברו בצעד חסר תקדים לחברות התעופה

ועדת הכלכלה בכנסת בדיון על משבר הטיסות ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, קיימה הבוקר (ד') דיון דחוף שעסק בהיערכות להתמודדות עם ביטולי טיסות ועליית המחירים בענף התעופה, ביוזמת ח"כ עורר פורר. בדיון התייחס שמוליק זכאי, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) לטיל שנפל בנתב"ג, ואמר כי באופן חסר תקדים, עיקרי תחקיר חיל האוויר נשלח לחברות התעופה. היו"ר ביטן התייחס לאפשרות לפיצוי חברות אירופאיות ואמר כי המדינה היא לא כספומט ולא צריכה לממן חברות תעופה בינ"ל.

ח"כ פורר הסביר בפתח הדיון, כי לא מדובר בישיבה ראשונה בנושא, ואמר כי ציפה ששרת התחבורה תגיע לתת תשובות, אבל היא שוב בביקור, הפעם בהונגריה. הוא ביקש לדעת איזה צעדים נוקטת המדינה מול מדינות אחרות וחברות תעופה שלא טסות לישראל. היו"ר ביטן אמר בתגובה, כי המדינה היא לא כספומט ואנחנו לא יכולים בכל פעם שיש בעיה לממן את החברות. הוא הזכיר כי הוועדה תיקנה את חוק שירותי תעופה והלכה לקראת החברות.

ח"כ שלי טל מירון ביקשה להזכיר שאנחנו ביום ה-600 למלחמה ויש 58 חטופים וחטופות, שרק בהם צריך לעסוק היום. היא הביעה הערכה על ההתגייסות של אל על והגבלת המחיר, ואמרה כי בסוף, כשחברות זרות גדולות כמו ריינאייר לא מגיעות לישראל, ההיצע קטן וזה משליך על השוק. בנוסף, היא הביעה ביקורת על שרת התחבורה, ואמרה כי היא פתחה חברת תעופה "מירי טורס". ח"כ ששון גואטה הגיב כי שרת התחבורה היא היחידה שראתה את הפריפריה.

מנהל רת"א זכאי, התייחס למצב וציין כי בעקבות התיקון לחוק טיבי (חוק שירותי תעופה) שאישרה הוועדה, חל שיפור במשבר הזה. לדבריו, ב-4 במאי נפל טיל בנתב"ג ועד אז 41 חברות תעופה טסו לישראל וממנה. מיד אחרי הנפילה, היו רק 22 חברות שטסו והיום יש כבר 27 חברות כש-14 חברות הפסיקה את הטיסות מאז הנפילה ועד היום. זכאי ציין כי היה שיח גם ברמה המדינית, של שרת התחבורה עם מזכיר התחבורה האמריקאי, ואמר כי צריך לשכנע את החברות לחזור. "אחרי שסיימנו את התחקירים באופן חסר תקדים, הועברו עיקרי תחקיר חיל האוויר, בליווי הסברים מקצועיים וסיורים, לחברות התעופה. זה צעד חסר תקדים שלא נעשה בעבר מתוך הבנה שיש כאן עניין אסטרטגי", אמר.

זכאי התייחס לאפשרות של הקטנת הפיצוי לנוסעים שטיסתם בוטלה במשבר האחרון, ואמר כי החוק מאפשר לשרה לעשות זאת בתקנות שדורשות, בין היתר, את אישור ועדת הכלכלה, אך אמר כי המליץ לשרה שלא לעשות זאת. "אני לא חושב שיש עכשיו מצב שמצריך פגיעה בנוסעים", אמר זכאי. הוא הוסיף כי למרות ההבטחות חברת בריטיש אירווייז הייתה הראשונה שעזבה והאחרונה שחוזרת.

נציגת בריטיש אירווייז, עו"ד שירלי קציר, הגיבה כי יש קושי שהופכים את זה לעניין אישי. "חושבים שבריטיש קיבלה החלטה אישית כדי להטיל מורא על ישראל, אבל שוכחים שב-4 במאי נפל טיל בנתב"ג ורק ב-12 במאי המדינה החליטה להכריז על מצב מיוחד. איפה היינו למעלה משבוע? אלה המאמצים שעושים כדי להביא חברות זרות ולתת להן להרגיש ביטחון?", שאלה עו"ד קציר. היא הוסיפה כי כשרוצים להחזיר חברה זרה, צריך לתת לה תמריץ.

היו"ר ביטן אמר בתגובה, כי לא יהיו תמריצים בטיסות לאירופה, כמו שדרש בטיסות לארה"ב, ושב וציין כי המדינה היא לא כספומט.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=174724

אולי יעניין אתכם גם

  • שדה התעופה הבינ"ל הבא יהיה בנבטים: אושר בקריאה ראשונהשדה התעופה הבינ"ל הבא יהיה בנבטים: אושר בקריאה ראשונה
  • ועדת הכלכלה אישרה לפטור את מורי הדרך מאגרת רישיון לשנת 2022ועדת הכלכלה אישרה לפטור את מורי הדרך מאגרת רישיון לשנת 2022
  • "התנהלות האוצר והבנקים במשבר מול אל על שערורייתית""התנהלות האוצר והבנקים במשבר מול אל על שערורייתית"
  • "ניצור איזון ראוי בין האינטרס של הצרכן למצב חברות התעופה""ניצור איזון ראוי בין האינטרס של הצרכן למצב חברות התעופה"
  • ועדת הכלכלה: משחררים רגולציה מיותרת בתיירותועדת הכלכלה: משחררים רגולציה מיותרת בתיירות
תגיות:
ועדת הכלכלה של הכנסת
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס