IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » המועצה לצרכנות קוראת לחברות לפעול בשקיפות למול הציבור

המועצה לצרכנות קוראת לחברות לפעול בשקיפות למול הציבור

עוזי בכר 1 באפריל 2019 9:34

בעקבות קריסת WOW, המועצה מצפה שחברות לא יבצעו עסקאות שלא יוכלו לעמוד בהן

המועצה לצרכנות קוראת לחברות לפעול בשקיפות למול הציבור צילום Depositphptos

בעקבות הכרזת חברת התעופה האיסלנדית WOW על הפסקת פעילות וביטול טיסות, ביקשנו את התייחסות המועצה לצרכנות ותובנותיה באשר לזכויות רוכשי הכרטיסים וכיצד הצרכן יכול להגן על עצמו מפני קריסת חברות חוזרת ונשנית. נציין כי במקרה של WOW, טיסות החברה לישראל היו אמורות להתחיל רק בחודש יוני ולכן אין מדובר על נוסעים ישראלים שנתקעו בנמלי תעופה שונים ונאלצו למצוא טיסה חלופית.

מן המועצה נמסר בתגובה כי בשנים האחרונות מתפרסמות בתקשורת יותר ויותר הודעות של חברות תעופה שקרסו (ראו לדוגמא חברות מונארך, אייר ברלין, קובאלט, פרימרה אייר, גרמניה איירליינס ועוד) וכך צרכנים רבים שרכשו כרטיסי טיסה מאותן חברות נפגעו.

חלק מהחברות יצאו זמן מה לפני הפסקת הפעילות בהכרזות והודיעו לציבור כי נקלעו לקשיים כלכליים בעקבות התחרות הקשה בענף ומחירי הדלק המאמירים ואצל חלקן ההודעה על קריסת החברה הפתיעה את הציבור. בכל מקרה, קיים קושי לחזות את המועד המדויק של קריסת חברה, שכן החברות מנסות לשקם ולהבריא את מצבן הכלכלי בהגברת הפעילות, ולעיתים דווקא הצרכנים שרכשו מבעוד מועד במחיר הזול יותר – נפגעים.

המועצה לצרכנות קוראת לחברות לפעול בשקיפות למול הציבור – במיוחד לגבי מצבן הכלכלי ומצפה כי חברות שירותיות לא יבצעו עסקאות שלא יוכלו לעמוד בהן.

WOW Air: ייתכנו מקרים שבהם צרכנים יהיו זכאים לפיצוי לפי דין האיחוד האירופי צילום יח"צ

להלן הנחיות המועצה לצרכנות לציבור הצרכנים:

  1. צרכנים שרכשו כרטיסי טיסה ישירות מחברת התעופה – מומלץ לפנות בהקדם לחברת כרטיסי האשראי באמצעותה ביצעתם את העסקה ולדרוש לבטל את העסקה בשל כשל תמורה. התנאים לקבלת החזר כספי: על הצרכן להודיע לחברת כרטיסי האשראי כי החברה הפסיקה לספק באופן קבוע את השירות שנרכש והצרכן ביטל את העסקה מול החברה. הוראות אלה לא יחולו על עסקה בתשלום אחד שהחברה קיבלה את מלוא תמורתה טרם הודעת הצרכן לחברת כרטיסי האשראי ולא ניתן להיפרע מהחברה בדרך של קיזוז.
  1. רכשתם ביטוח נסיעות? – פנו לחברת הביטוח בכתב ובדקו האם הפוליסה שלכם מכסה מקרה של ביטול טיסה בשל הפסקת פעילות ע"י חברת התעופה.
  2. צרכנים שרכשו כרטיסי טיסה מסוכן נסיעות – עליכם לפנות בהקדם לסוכנות הנסיעות שבאמצעותה בצעתם את העסקה ולדרוש טיסה חלופית, או השבת התמורה. ככל שהדבר לא נעשה, יש לפנות לחברת כרטיסי האשראי ולדרוש את ביטול העסקה בשל כשל תמורה. חשוב לדעת שככל שחברת התעופה רשומה ביאט"א (ארגון התעופה העולמי) שבו קיים מנגנון להגנה על סוכני הנסיעות, ניתן יהיה להקפיא את העברת הכספים לחברת התעופה במקרה של קריסה ולהשיב את הכסף לסוכני הנסיעות.
  3. צרכנים שטיסתם חזרה בוטלה – חברת WOW פרסמה באתר שלה הנחיות לצרכנים ועדכנה שחלק מחברות התעופה המתחרות יתחשבו במצב הנוסעים ויציעו טיסות חלופיות מוזלות לנוסעים שטיסתם חזרה בוטלה.
  4. פיצוי לפי הדין האירופאי – בהתאם לפרסומי החברה באתר האינטרנט שלה, ייתכנו מקרים שבהם צרכנים יהיו זכאים לפיצוי לפי דין האיחוד האירופי ובהתאם, מומלץ להתעדכן בהודעות שיפורסמו באתר החברה בכתובת. 
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=94360

אולי יעניין אתכם גם

  • בעקבות דוח יאט"א: גם ב-2019 חברות תעופה יתמודדו כדי לא להפסידבעקבות דוח יאט"א: גם ב-2019 חברות תעופה יתמודדו כדי לא להפסיד
  • איזי ג'ט צימצמה את ההפסד החציוני ל-68 מיליון פאונדאיזי ג'ט צימצמה את ההפסד החציוני ל-68 מיליון פאונד
  • המועצה לצרכנות: "לעצור את ההסלמה במחירי הטיסות והשייט"המועצה לצרכנות: "לעצור את ההסלמה במחירי הטיסות והשייט"
  • המועצה הישראלית לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד ארקיעהמועצה הישראלית לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד ארקיע
  • המועצה לצרכנות נגד מכירת כרטיסי טיסה לקטיניםהמועצה לצרכנות נגד מכירת כרטיסי טיסה לקטינים
תגיות:
המועצה לצרכנות WOW' er קריסת חברה קובלט גרמניה איירליינס WOW air אייר ברלין מונרך
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס