IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » המועצה הישראלית לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד ארקיע

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד ארקיע

דפנה וייס 30 בדצמבר 2019 10:28

לטענתה, החברה גובה במשך שנים מסי נמל בגובה של כ-100 דולר מנוסעים קטינים הפטורים מתשלום

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה תביעה ייצוגית נגד ארקיע האחים נקש יזרימו כספים לחברת ארקיע. צילום ארקיע

המועצה הישראלית לצרכנות הגישה בימים האחרונים תביעה ייצוגית לביהמ"ש המחוזי בירושלים נגד חברת ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ, בגין גבייה שלא כדין של מיסי נמל מנוסעים ישראלים שיצאו משטח בריטניה והיו בעת הטיסה מתחת לגיל 16.

מיסי הנמל נגבים מנוסעים כבר בעת רכישת כרטיס הטיסה, ולרוב הם מוצגים כרכיב מופרד ומובחן בהליך רכישת הכרטיסים. מיסי נמל אלו מסתכמים לסכומים מהותיים ביותר ולעיתים אף מהווים מחצית מעלות הכרטיס. הדברים נכונים במיוחד בנוגע לאגרת ה-APD הנגבית מנוסעים היוצאים מגבולות בריטניה לישראל ונחשבת למס הנמל הגבוה בעולם מסוגו (עומדת על סך של כ-78 לירות שטרלינג – השווים כיום כ-350 שקלים או 100 דולר אמריקאי לנוסע בודד).

לונדון. האגרה מבריטניה לישראל נחשבת למס הנמל הגבוה מסוגו. צילום עירית רוזנבלום

התביעה מתמקדת בנוסעים שהיו מתחת לגיל 16 כשטסו משטח בריטניה לישראל (בטיסות במחלקת תיירים). בהתאם לתיקון חוק שעבר בבריטניה בשנת 2014, הם אמורים היו להיות פטורים מתשלום אגרת ה-APD. למרות שארקיע ידעה זאת – וידעה גם מהם גילאי הנוסעים – החברה המשיכה לגבות את האגרה גם מהנוסעים הפטורים מתשלומה, מבלי לעדכן את הנוסעים באופן אפקטיבי כי זכותם לדרוש החזר בגין תשלום יתר זה.

הזיכוי היה על סך 70 דולר בלבד, במקום 100 דולר

המועצה הישראלית לצרכנות פנתה לארקיע והתריעה על הבעיה. ארקיע אמנם שינתה את הליך ההזמנה באתר האינטרנט שלה, כך שנוספה בו הודעה ובה מידע חלקי אודות הזכות לפטור למזמיני הכרטיסים, אך יחד עם זאת  ארקיע לא דאגה למנוע את הגבייה מראש או לחילופין להשיב ללקוחותיה כספים שנגבו מהם. מעבר לכך, לקוחות שפנו לארקיע בבקשה לקבל החזר, נענו כי גובה ההחזר עומד על 70 דולר בלבד, במקום 100 דולר. ארקיע זיכתה חלק מהנוסעים באופן אוטומטי (לרוב נוסעים אשר היו במועד הטיסה מתחת לגיל 12), אך גם כאשר עשתה זאת – הזיכוי היה על סך 70 דולר בלבד, במקום  100 דולר.

עופר מרום, מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות: "מדובר בעזות מצח. אנחנו דורשים מארקיע להשיב לכל הנוסעים ששילמו את האגרה שלא בצדק את הסכום המלא אותו שילמו, בתוספת ריבית והצמדה, ולפעול בכל המישורים כדי למנוע את הגבייה האסורה בעתיד. חברות התעופה בישראל, כמו כל חברה אחרת, חייבות להתנהל באופן חוקי והוגן מול הצרכנים. לא נשקוט עד שהעוול הזה יתוקן".

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד מיכאל אדלר ממשרד אדלר, שחר, אדלר ושות', ועו"ד רוני אבישר-שדה ממשרד שפירא בר-אור מצקין ושות'.

מארקיע נמסר בתגובה כי החברה קיבלה את התביעה ותגיב בבית המשפט.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=102473

אולי יעניין אתכם גם

  • המועצה לצרכנות נגד מכירת כרטיסי טיסה לקטיניםהמועצה לצרכנות נגד מכירת כרטיסי טיסה לקטינים
  • גל ביטולי הטיסות נמשך: ארקיע משביתה את כלל טיסותיה ליומיים נוספיםגל ביטולי הטיסות נמשך: ארקיע משביתה את כלל טיסותיה ליומיים נוספים
  • בחזרה לאי הקסום: ארקיע משיקה מחדש את הקו הישיר לסרי לנקהבחזרה לאי הקסום: ארקיע משיקה מחדש את הקו הישיר לסרי לנקה
  • ארקיע ממריאה לשחקים: מצרפת מטוס רחב גוף נוסף לקראת שיא הקיץארקיע ממריאה לשחקים: מצרפת מטוס רחב גוף נוסף לקראת שיא הקיץ
  • קיץ של טיסות וחלומות: ארקיע משיקה חבילות נופש ליעדים נבחריםקיץ של טיסות וחלומות: ארקיע משיקה חבילות נופש ליעדים נבחרים
תגיות:
המועצה לצרכנות עופר מרום ארקיע
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס