IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ה־FAA מחזירה לבואינג את הסמכות להנפיק אישורי כשירות אווירית

ה־FAA מחזירה לבואינג את הסמכות להנפיק אישורי כשירות אווירית

מערכת האתר 28 בספטמבר 2025 4:58

לאחר שלילתה בעקבות התרסקויות מטוסי 737MAX ובעיות ייצור ב־787, יצרנית המטוסים תקבל מחדש את אישור ה־ODA – אך רק במתכונת חלקית ומבוקרת, תוך נוכחות מוגברת של פקחי רשות התעופה הפדרלית בקווי ההרכבה

ה־FAA מחזירה לבואינג את הסמכות להנפיק אישורי כשירות אווירית משרדי חברת בואינג בארה"ב. צילום בואינג

רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית (FAA) הודיעה כי החל מ־29 בספטמבר 2025 תותר לבואינג לשוב ולהנפיק בעצמה אישורי כשירות אווירית (Certificate of Airworthiness) לחלק ממטוסי ה־737MAX ומטוסי ה־787 דרימליינר. מדובר בהחזרת סמכות שנשללה מהחברה לאחר שני אירועי בטיחות חמורים: התרסקויות מטוסי 737MAX של ליון אייר ואתיופיאן איירליינס בשנים 2018–2019, ולאחר מכן גילויים על כשלים במערכת הייצור של דגם ה־787 בשנת 2022.

ההיתר מתבצע במסגרת תוכנית ODA (Organization Designation Authorization), המאפשרת ליצרנים מוסמכים לבצע חלק מתהליכי ההסמכה בשם ה־FAA. עם זאת, בשונה מהעבר, החזרת האישור לבואינג תתבצע במתכונת מוגבלת: החברה וה־FAA יתחלפו מעתה בתורות על בסיס שבועי בבדיקת מטוסים חדשים ובהנפקת האישורים.

ה־FAA הדגישה כי אין מדובר ב"צ'ק פתוח". לדבריה, הרחבת סמכות ה־ODA נועדה דווקא לאפשר למפקחים הממשלתיים להשקיע יותר זמן בליווי תהליכי הייצור עצמם, ולא רק בשלב הסופי של המסירה. בהצהרה רשמית נמסר כי "יותר פקחי FAA יצפו בשלבי הרכבה קריטיים, יבחנו מגמות, יוודאו שעובדי בואינג פועלים לפי דרישות ההנדסה והבטיחות המאושרות, ויעקבו אחר שיפור מתמיד במערכת ניהול הבטיחות של החברה."

אחד מדגשי הפיקוח החדשים יהיה גם על תרבות העבודה בתוך בואינג. לפי ה־FAA, פקחים יבדקו כי עובדים יכולים לדווח על בעיות בטיחות ללא חשש מפגיעה או נקמה – סוגיה שעלתה בעבר בהקשר של חושפי שחיתויות מתוך החברה.

ההחלטה של ה־FAA מתקבלת בעין בוחנת מצד גורמי תעשייה וציבור הנוסעים, שחלקם חוששים כי החזרת הסמכות לבואינג עלולה להוביל לקיצור תהליכים. מנגד, מומחים מציינים כי השארת מלוא האחריות בידי ה־FAA לבדה אינה ריאלית לאורך זמן, בשל כמות המטוסים הנמסרים מדי חודש. כעת, השאלה המרכזית היא האם המודל החדש של "אמון תחת פיקוח" יצליח לשמור על סטנדרט בטיחות בלתי מתפשר – מבלי לעכב את תעשיית התעופה האמריקאית.

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=180132

אולי יעניין אתכם גם

  • בואינג תשלם ביוקר: FAA מטילה קנס של מיליוניםבואינג תשלם ביוקר: FAA מטילה קנס של מיליונים
  • בואינג מינתה מנכ"ל חדש ודיווחה על הפסד ברבעון השני של השנהבואינג מינתה מנכ"ל חדש ודיווחה על הפסד ברבעון השני של השנה
  • תעופה בצמיחה: בואינג צופה לביקושים גדולים לאנשי מקצוע עד 2043תעופה בצמיחה: בואינג צופה לביקושים גדולים לאנשי מקצוע עד 2043
  • בואינג צופה ביקוש לכ-44,000 מטוסים חדשים עד 2043בואינג צופה ביקוש לכ-44,000 מטוסים חדשים עד 2043
  • בואינג, רבעון ראשון 2024: ירידה בהכנסות ושריפת מזומניםבואינג, רבעון ראשון 2024: ירידה בהכנסות ושריפת מזומנים
תגיות:
בואינג
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס