דובאי יוצאת לתוכנית עשור להפוך את DXB ו-DWC לשדות התעופה הנגישים בעולם, בשיתוף קהילת בעלי הנחישות, קמפיין סיפורים אנושיים ושדרוג כולל של חוויית הנוסע

נמלי התעופה של דובאי השיקו אסטרטגיית נגישות מעודכנת ורחבה, המתפרסת על פני עשר שנים, במטרה להפוך את נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) ואת נמל התעופה אל-מקטום (DWC) לנגישים ביותר בעולם עד שנת 2035.
האסטרטגיה מתבססת על יוזמות קיימות ומיישרת קו עם חזון דובאי כ"עיר ידידותית לנכים" ועם מחויבות איחוד האמירויות לזכויות People of Determination (בעלי נחישות). בדגש על הכלה, תכנון שירותים מותאמים וחוויית אורח מתקדמת, המיזם שם דגש על שיתוף מלא של הקהילה כבר משלבי התכנון.
מאג'ד אל ג'וקר, מנהל התפעול הראשי של שדות התעופה של דובאי, הדגיש כי הנגישות היא נדבך אסטרטגי ולא שיפור נקודתי:
"המחויבות שלנו לנגישות אינה רק הבטחה; זו משימה מרכזית. אנחנו מעצבים מחדש את כל מסע הנוסע בשדה התעופה – בשיתוף השותפים שלנו וחשוב מכך, עם קהילת People of Determination – כדי לקבוע סטנדרט עולמי חדש."
במקביל הושק קמפיין מודעות חדש בשם “DXB for All”, שנבנה יחד עם בני הקהילה ומציג שישה סיפורים אישיים: ילד עם רגישות חושית, נוסע חירש, אורח עם לקות ראייה ועוד. כל סיפור מדגים כיצד תכנון ועיצוב מכליל יכולים להפוך את חוויית הנסיעה לנגישה ובטוחה יותר. הקמפיין מרחיב את הצלחת היוזמה הקודמת מ-2022 – “כולנו פוגשים את העולם בצורה שונה” – ומעביר את המוקד מתשתיות בלבד לתפיסה ולגישת שירות חדשה, הרואה בנגישות אחריות משותפת של עובדים, נוסעים והציבור.
בין הפנים המזוהות עם הקמפיין: חלוצת הנגישות של האמירויות פאטמה אל ג'אסים, השחיינית הפראלימפית והיועצת ג'סיקה סמית', האם יסמין קארי ובנה אליס, וכן ליית' כמאל, מוחמד אלג'אפלי ואחמד בוטי – המייצגים קהילות שונות במערכת שדות התעופה.
המהלך פותח עם שותפי oneDXB ובהם Emirates, flydubai, משטרת דובאי, רשות הזהות והזרים, המכס של דובאי, dnata ודיוטי פרי דובאי.
כבר כיום DXB ו-DWC מפעילים מגוון שירותים לנוסעים עם מוגבלויות גלויות וסמויות:
• מדריך ויזואלי מקוון Travel Planner.
• תוכנית Sunflower Lanyard לזיהוי דיסקרטי וסיוע מהיר.
• מסלולים מותאמים לאורחים על הרצף האוטיסטי.
• תמיכה בכיסאות גלגלים וחניה ייעודית.
• לולאות שמיעה ב-520 נקודות שירות.
• טרקלין שקט בטרמינל 2 עבור רגישים חושית.
אל ג'וקר הוסיף כי יצירת הקמפיין עם הקהילה עצמה מבטיחה התאמה אמיתית לצרכים: "כשאנחנו מעצבים יחד עם People of Determination – אנחנו לא רק משנים איך שדה תעופה עובד, אלא איך הוא מתחבר לקהילה שהוא משרת."
ב-2024 נרשם ב-DXB שיא של 92.3 מיליון נוסעים – הגבוה בעולם – תוך שמירה על מקומו כנמל התעופה הבינלאומי העמוס בתבל. נמל DWC נמצא בעיצומו של פרויקט הרחבה בהיקף 35 מיליארד דולר, ועתיד לטפל בעד 150 מיליון נוסעים בשנה בעשור הקרוב, ובטווח הארוך אף להגיע ל-260 מיליון.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=180734