השקעה של 7 מיליארד ליש"ט בטכנולוגיה, בינה מלאכותית ואופטימיזציה מחוללת מהפכה תפעולית בבריטיש איירווייס — עם שיאי דיוק בזמני ההמראה, ירידה בעיכובים ושיפור בחוויית הלקוח

בריטיש איירווייס רושמת קפיצת מדרגה יוצאת דופן בביצועים התפעוליים שלה — ובמרכזה: שילוב מתקדם של טכנולוגיות חכמות, ניתוח נתונים בזמן אמת ובינה מלאכותית. במסגרת תוכנית טרנספורמציה רחבת היקף של 7 מיליארד ליש"ט, הצליחה החברה להעלות את שיעור הטיסות המדויקות לרמה חסרת תקדים של 86% מהטיסות שיצאו בזמן מהית'רו ברבעון הראשון של 2025, לעומת 46% בלבד בשנת 2008.
יו"ר ומנכ"ל החברה, שון דויל, חשף את הנתונים המרשימים בוועידת החדשנות הבינלאומית Future Travel Experience בפיטסבורג, וציין כי שיפור הדייקנות הוא לב ליבה של האסטרטגיה החדשה. "אנחנו יודעים עד כמה כל דקה חשובה ללקוח", אמר. "השקענו הון בטכנולוגיה שמאפשרת לנו לשלוט בגורמים שכן נתונים בידינו – ולספק מענה מהיר, חכם ואפקטיבי כשהמצב משתבש".
הטכנולוגיה שבחזית – ומה היא כבר שינתה
*השקעה של 100 מיליון ליש"ט ב"חוסן תפעולי", כולל גיוס 600 עובדים חדשים בשדה התעופה הית'רו.
*בינה מלאכותית ולמידת מכונה תומכות כעת בהחלטות של צוותי הקרקע והאוויר.
*מערכת הקצאת שערים חכמה, שמנתבת מטוסים לפי חיבורים צפויים של נוסעים – חוסכת 160,000 דקות של עיכובים.
*מערכת ניבוי מזג אוויר בזמן אמת, שמתקשרת עם בקרי תעופה באירופה ומנתבת טיסות אקטיבית – חסכה כ-243,000 דקות עיכוב.
*כלי חיזוי עומסים והערכת סיכונים לעיכוב – מאפשרים תגובה יזומה לפני שיבוש.
*"כלי מסלול" ייעודי, המחשב תרחישים לשיבושים עתידיים וממליץ על פעולות למזעור השפעה על לוחות זמנים – שימש ב-163 מקרים מאז 2024.
תוצאות שכבר ניכרות בשטח
*בחודש אפריל האחרון, שני שלישים מהטיסות מהית'רו המריאו מוקדם מהמתוכנן — פי שניים מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.
*ב-38 מתוך 89 ימי פעילות ברבעון הראשון, יותר מ-90% מהטיסות המריאו בזמן.
*המעבר למרכזי נתונים מבוססי ענן הושלם ב-90% — ותרם ליציבות ולגמישות תפעולית.
מה הלאה?
בחודשים הקרובים מתכננת בריטיש איירווייס לפרוס עוד יישומים חכמים – הפעם מיועדים גם לטייסים, צוותי הדיילים ומנהלי השיגור. כלים אלה יאפשרו תגובה מהירה ומושכלת יותר לכל תרחיש תפעולי, כולל התאמה של צוותים, לוחות זמנים ומסלולים בזמן אמת.
"שימוש בטכנולוגיה במרכז הפעילות התפעולית שלנו שינה את כללי המשחק", סיכם דויל. "זה לא רק שיפור תפעולי – זו גישה חדשה לשירות לקוחות, שמציבה אותנו בחזית החדשנות של תעשיית התעופה העולמית".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=177814