דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » בלק פריידי וסייבר מאנדי: המטוסים ממריאים על כנפי טרפת הקניות

בלק פריידי וסייבר מאנדי: המטוסים ממריאים על כנפי טרפת הקניות

עוזי בכר 2 בדצמבר 2019 10:07

האם מכירות מקוונות ובלק פריידי יכולות להחזיר את טיסות המטען לגדולתן, לאחר שספגו ירידות בשנים האחרונות?

בלק פריידי וסייבר מאנדי: המטוסים ממריאים על כנפי טרפת הקניות בלק פריידי. שינוע מטענים על פני תבל. צילום Depositphotos

בלק פריידי ("יום שישי השחור") ו"סייבר מאנדי" (החל היום), ימי המכירות המסורתיים, שוטפים את העולם. ערש הולדתם של "ימים" אלה היא ארצות הברית וההערכות הן כי הצרכנים בארה"ב ישקיעו בסביבות 7.5 מיליארד דולר דרך האינטרנט (והרבה יותר בחנויות) ב"יום שישי השחור" ו-9.4 מיליארד דולר ב"סייבר מאנדי" – ויגיעו לשיאים חדשים.

נתוני טיסות המטען בין 2000 ל-2019.. מקור IATA

למרות זאת, המכירות של יום הרווקים הסיני שהתקיים ב-11 בנובמבר, עקף את המכירות של חג ההודיה בארצות הברית והניבו השנה כ-38 מיליארד דולר. בשילוב עם ההתפשטות הגוברת של תופעת ה-Black Friday במדינות שמחוץ לארה"ב (כולל בריטניה, ארגנטינה, טורקיה, הודו ואוסטרליה), חודש נובמבר מהווה תקופת מכירות מרכזית עבור קמעונאים ומשלוחי רשת מקוונים – כולל מפעילי מטען אווירי – כאחד.

מה עושים מבצעי הקניות למפעילי המטען האווירי – הקרגו

שנת 2019 הייתה שנה מאתגרת לסחר הבינלאומי ולשוק המטענים האוויריים באופן כללי: היקפי המטענים המסחריים והמוטסים ירדו במונחים של שנה מול שנה. ארגון חברות התעופה העולמי יאט"א (IATA) יצר תרשים המראה את היחס בין הסחר העולמי לייצור התעשייתי (קו כחול) שמגלה סטגנציה מאז המשבר הפיננסי העולמי, לאחר תקופה מתמשכת בה הסחר צמח בקצב כפול כמעט מקצב הייצור. במקביל, המכירות המקוונות גדלו במהירות, כשיעור מסך המכירות הקמעונאיות (קו אדום – הנתונים מתייחסים לארה"ב בלבד). במקרים רבים, משלוח אקספרס של הרכישות המקוונות כרוך ברכיב הובלה אווירית.

מטוס מעמיס מטען. אופק חדש לענף. צילום Depositphotos

אז האם מכירות מקוונות יכולות להחזיר את טיסות המטען לגדולתן? לפי יאט"א, המסחר האלקטרוני היה אחד ממקורות הצמיחה העיקריים של מפעילי המטען האווירי בשנים האחרונות – בחלקו בזכות ריבוי המכירות בתקופה זו של השנה, בה חל בלק פריידיי, שכן הרבעון הרביעי הוא זמן השיא של השנה בהיקפי המטען האווירי. אלה החדשות הטובות. אולם חלקן של המכירות המקוונות נותר קטן-יחסית, למרות קצב הצמיחה המהיר שלה. המסחר האלקטרוני בהחלט הופך להיות חלק חשוב יותר ויותר בפעילות עבור חברות הובלת מטען רבות, אך בשלב זה, היקף המכירות המקוונות אינו גדול דיו בכדי לתחזק את ענף המטען האווירי לבדו בעידן שבו, כאמור, היקפי המטענים המסחריים ירדו.

המכירות המקוונות צפויות להגיע ל-4 טריליון דולר עד 2020

עוד לפי יאט"א, ענף הטסת המטען האווירי מוכן לנצל את המסחר האלקטרוני: הכלכלה העולמית פונה יותר ויותר למסחר אלקטרוני, בין אם לצורך קניות מקוונות בין צרכנים לעסקים, מצרכן לצרכן או מעסק לעסק. עולמות מסורתיים ודיגיטליים משולבים גם הם עם פתרונות בין-ערוציים ומודלים עסקיים המשלבים חוויות לא מקוונות, מקוונות ואפילו וירטואליות.

הקרגו/דואר שהטיסה טורקיש בין ינואר-אוקטובר 2019 עלה ב-9.3% והגיע ל-1.3 מיליון טון. צילום יח"צ

המסחר האלקטרוני הוא מנוע הצמיחה של ענף המטען האווירי, ולכן יש צורך גובר במהירות, ניראות והחזרות קלות, שכולם ישפיעו על רשת הלוגיסטיקה. ענף המטען האווירי Cargo iQ – מניע שינוי בתעשיית המטען האווירי על ידי פישוט ההליכים וחיבוק יוזמות וטכנולוגיות חדשות, ועוזר להפוך את המטען האווירי לקל, מהיר וחכם יותר.

שינוע מטען אווירי הוא נתון מרכזי למסחר אלקטרוני ופתיחת יותר ויותר הזדמנויות למודלים עסקיים דיגיטליים חדשים. צמיחת המסחר האלקטרוני תועיל הן לתאגידים הגדולים והן למפעלים קטנים ובינוניים. על ידי שיפור שירותי המסחר האלקטרוני והפיכתם לזמינים ברחבי העולם, מדינות מתפתחות יכולות להגדיל את כלכלתן, להפחית את העוני ואת אי השוויון.

לסיכום, האופן שבו ענף המטען האווירי השתנה ומציע מוצרים ושירותים המשרתים את לקוחות המסחר האלקטרוני שלהם, כולל מעקב אחר המשלוח מתחילת הדרך ועד סופה (End-to-end tracking), הודעה מיידית, משלוח מהיר ומחיר נמוך.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=101670

אולי יעניין אתכם גם

  • נתב"ג: הרשימה המעודכנת של חברות התעופה שלא חזרו לישראלנתב"ג: הרשימה המעודכנת של חברות התעופה שלא חזרו לישראל
  • "תעופה לישראל מהווה 'צינור חמצן' קריטי לענף התיירות ולכלכלת ישראל""תעופה לישראל מהווה 'צינור חמצן' קריטי לענף התיירות ולכלכלת ישראל"
  • דובר רש"ת: "שיחה עם למעלה מ-100 נציגי חברות תעופה בינלאומיות"דובר רש"ת: "שיחה עם למעלה מ-100 נציגי חברות תעופה בינלאומיות"
  • דובר רש"ת: "נמל התעופה בחיפה חוזר לפעילות מלאה"דובר רש"ת: "נמל התעופה בחיפה חוזר לפעילות מלאה"
  • "נהיה פתוחים לשינוי אם נדע בוודאות שחברות התעופה הזרות יחזרו""נהיה פתוחים לשינוי אם נדע בוודאות שחברות התעופה הזרות יחזרו"
תגיות:
תעופה מטען אווירי בלק פריידי סייבר מאנדי
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version