מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ' יוצא בקריאה נחרצת למשרד התחבורה: להפעיל מיידית מתווה להפעלת 104 טיסות שבועיות בין נתב"ג לשדה רמון, בפריסה יומית מלאה וללא עלות תקציבית

בעוד משרד התחבורה שוקל לצאת במכרז חדש להפעלת טיסות סדירות לעיר אילת, חברת ארקיע קוראת למקבלי ההחלטות לא להמציא את הגלגל מחדש, אלא לאמץ מודל מוכן שמונח, לדבריה, על שולחן הממשלה מזה חודשים – ולצאת לדרך ללא כל צורך בסבסוד או תקצוב ממשלתי.
בהודעה חריגה בנחרצותה שפרסמה היום (רביעי), פנה מנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', ישירות לשרת התחבורה ולבכירי משרדי הממשלה: "אי אפשר להמשיך למרוח את הזמן של תושבי אילת. כבר לפני חודשים הצענו מודל ישים, ברור ומלא – להפעלת 104 טיסות שבועיות, עם כיסוי מלא לאורך כל שעות היום. אין צורך בתקציב, אין צורך בסבסוד – רק להפעיל".
לפי ההצעה של ארקיע, לוח הטיסות יכלול לפחות 12 טיסות ביום באמצע השבוע ו־16 טיסות ביום בסופי שבוע – כולן ימריאו מטרמינל 1 בנמל התעופה בן־גוריון וינחתו בשדה רמון, בפריסה שתאפשר גישה נוחה לאורך כל שעות היום.
"המודל הזה מתאים לתושבים, לתיירים ולאנשי עסקים", טוען ברלוביץ'. "זהו פתרון שפוי, כלכלי ויישים – ואנחנו מוכנים להפעיל אותו מיידית".
הדרישה היחידה של ארקיע היא הפעלת הקו מטרמינל 1, בדומה לחברות הלואוקוסט הפועלות מנתב"ג. "זו דרישה בסיסית לשוויון תעופתי, שתאפשר גם לנו וגם למדינה לחסוך עלויות תפעול משמעותיות", הוסיף ברלוביץ'.
כחלק מהפנייה הציבורית, צרפה החברה גם לוח טיסות מפורט שהועבר למשרד התחבורה ולעיריית אילת, במטרה להוכיח את היתכנות המיידית של המהלך.
דחיפות מול מכרז מתמשך
הפנייה של ארקיע מגיעה על רקע כוונת משרד התחבורה לצאת במכרז חדש להפעלת קווי תעופה לאילת – מהלך שצפוי להימשך חודשים ואף עשוי להיתקל בקשיים משפטיים. באילת עצמה, כך לפי גורמים בעירייה, קיים חשש גובר מהפגיעה בנגישות ובתיירות בעקבות מיעוט טיסות. בקרב גורמים בענף התעופה נשמעים קולות התומכים בהצעת ארקיע: "אם יש פתרון מוכן – למה לחכות?".
המבחן עובר לידי הממשלה
כעת הכדור במגרש של משרד התחבורה. האם המדינה תבחר במודל ישיר ומהיר שנטול סבסוד, או שתעדיף את מסלול המכרז המורכב?
ברלוביץ' מסכם: "אנחנו מוכנים להמריא. רק תנו את האישור – ונתחיל לטוס כבר מחר."