IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ארקיע: "להפעיל 104 טיסות שבועיות לאילת – בלי סבסוד, בלי תקציב"

ארקיע: "להפעיל 104 טיסות שבועיות לאילת – בלי סבסוד, בלי תקציב"

עוזי בכר 30 ביולי 2025 15:18

מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ' יוצא בקריאה נחרצת למשרד התחבורה: להפעיל מיידית מתווה להפעלת 104 טיסות שבועיות בין נתב"ג לשדה רמון, בפריסה יומית מלאה וללא עלות תקציבית

ארקיע: "להפעיל 104 טיסות שבועיות לאילת – בלי סבסוד, בלי תקציב" מטוס ארקיע ממריא מנתב"ג. צילום ארקיע

בעוד משרד התחבורה שוקל לצאת במכרז חדש להפעלת טיסות סדירות לעיר אילת, חברת ארקיע קוראת למקבלי ההחלטות לא להמציא את הגלגל מחדש, אלא לאמץ מודל מוכן שמונח, לדבריה, על שולחן הממשלה מזה חודשים – ולצאת לדרך ללא כל צורך בסבסוד או תקצוב ממשלתי.

בהודעה חריגה בנחרצותה שפרסמה היום (רביעי), פנה מנכ"ל החברה, עוז ברלוביץ', ישירות לשרת התחבורה ולבכירי משרדי הממשלה: "אי אפשר להמשיך למרוח את הזמן של תושבי אילת. כבר לפני חודשים הצענו מודל ישים, ברור ומלא – להפעלת 104 טיסות שבועיות, עם כיסוי מלא לאורך כל שעות היום. אין צורך בתקציב, אין צורך בסבסוד – רק להפעיל".

לפי ההצעה של ארקיע, לוח הטיסות יכלול לפחות 12 טיסות ביום באמצע השבוע ו־16 טיסות ביום בסופי שבוע – כולן ימריאו מטרמינל 1 בנמל התעופה בן־גוריון וינחתו בשדה רמון, בפריסה שתאפשר גישה נוחה לאורך כל שעות היום.

"המודל הזה מתאים לתושבים, לתיירים ולאנשי עסקים", טוען ברלוביץ'. "זהו פתרון שפוי, כלכלי ויישים – ואנחנו מוכנים להפעיל אותו מיידית".

הדרישה היחידה של ארקיע היא הפעלת הקו מטרמינל 1, בדומה לחברות הלואוקוסט הפועלות מנתב"ג. "זו דרישה בסיסית לשוויון תעופתי, שתאפשר גם לנו וגם למדינה לחסוך עלויות תפעול משמעותיות", הוסיף ברלוביץ'.

כחלק מהפנייה הציבורית, צרפה החברה גם לוח טיסות מפורט שהועבר למשרד התחבורה ולעיריית אילת, במטרה להוכיח את היתכנות המיידית של המהלך.

דחיפות מול מכרז מתמשך

הפנייה של ארקיע מגיעה על רקע כוונת משרד התחבורה לצאת במכרז חדש להפעלת קווי תעופה לאילת – מהלך שצפוי להימשך חודשים ואף עשוי להיתקל בקשיים משפטיים. באילת עצמה, כך לפי גורמים בעירייה, קיים חשש גובר מהפגיעה בנגישות ובתיירות בעקבות מיעוט טיסות. בקרב גורמים בענף התעופה נשמעים קולות התומכים בהצעת ארקיע: "אם יש פתרון מוכן – למה לחכות?".

המבחן עובר לידי הממשלה

כעת הכדור במגרש של משרד התחבורה. האם המדינה תבחר במודל ישיר ומהיר שנטול סבסוד, או שתעדיף את מסלול המכרז המורכב?
ברלוביץ' מסכם: "אנחנו מוכנים להמריא. רק תנו את האישור – ונתחיל לטוס כבר מחר."

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=177831

אולי יעניין אתכם גם

  • חייבים להתאוורר? ארקיע משיקה חבילות קיץ במחירים שוברי שוקחייבים להתאוורר? ארקיע משיקה חבילות קיץ במחירים שוברי שוק
  • היסטוריה בארקיע: הסכם קיבוצי חדש לדיילים עם העלאות שכר עד 25%היסטוריה בארקיע: הסכם קיבוצי חדש לדיילים עם העלאות שכר עד 25%
  • ארקיע שוברת שיא: תטיס 270 אלף נוסעים באוגוסט ותוסיף טיסות לוורשהארקיע שוברת שיא: תטיס 270 אלף נוסעים באוגוסט ותוסיף טיסות לוורשה
  • חופשת קיץ: ארקיע מציעה נופש יוקרתי ביוון ובבלקן במחירים אטרקטיבייםחופשת קיץ: ארקיע מציעה נופש יוקרתי ביוון ובבלקן במחירים אטרקטיביים
  • הקו שחיכינו לו: ארקיע משיקה טיסות ללונדון במחיר מפתיעהקו שחיכינו לו: ארקיע משיקה טיסות ללונדון במחיר מפתיע
תגיות:
ארקיע
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס