IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » "תייר אחד שווה אלף כרזות" – קריאה להצלת תדמיתה של ישראל

"תייר אחד שווה אלף כרזות" – קריאה להצלת תדמיתה של ישראל

מערכת האתר 9 ביוני 2025 16:00

בעקבות נתוני הלמ"ס המדאיגים ודו"ח בינלאומי שמציב את ישראל בתחתית דירוגי התדמית העולמיים, יוצאת לשכת מארגני התיירות הנכנסת בקמפיין חריף: "דווקא עכשיו – להפוך כל תייר לשגריר אמיתי של המדינה"

"תייר אחד שווה אלף כרזות" – קריאה להצלת תדמיתה של ישראל יוסי פתאל מנכל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל צילום רמי חכם

בעקבות פרסום נתוני הלמ"ס היום, מהם עולה כי בחודש מאי 2024 ביקרו בישראל רק 124,000 תיירים – לעומת כמעט 440,000 תיירים בתקופה המקבילה בשנת 2019 – יוצאת לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל בקריאה נוקבת: יש להשקיע מידית ומשמעותית בתדמיתה הבינלאומית של ישראל, באמצעות חיזוק התיירות הנכנסת.

הקריאה מגיעה על רקע נתונים מדאיגים נוספים: רק 563,000 תיירים נכנסו לישראל בחודשים ינואר-מאי השנה, לעומת כמעט 1.9 מיליון תיירים באותה תקופה בשנת 2019 – עוד לפני משבר הקורונה. לדברי אנשי הלשכה, ההשוואה לשנת 2023, כפי שמופיעה בדו"ח הלמ"ס, "מטעה ואינה משקפת את הפגיעה האמיתית בענף".

לשכת התיירות מפנה אצבע מאשימה למשרד החוץ, שלדבריהם "קיבל תקציב של 556 מיליון ש"ח לטובת תדמית ישראל – אך לא נענה לפניות לשיתוף פעולה". לטענת הלשכה, השפעת פעילות ההסברה של המשרד אינה ניכרת בשטח ואף לא מורגשת בקרב שותפים בינלאומיים.

עוד מדגישה הלשכה את נתוני דו"ח Anholt-Ipsos Nation Brands Index, בו דורגה ישראל בשנת 2024 במקום ה-49 מתוך 50 מדינות – נתון שמעיד לדבריהם על "מצוקה תדמיתית חמורה".

לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת: "במציאות של היום, מדינות הן מותגים. הדימוי הבינלאומי שלהן משפיע על כלכלה, דיפלומטיה, ביטחון ויחסי חוץ. ישראל מוכרחה לספר את סיפורה בעצמה – אחרת אחרים ימשיכו לספר אותה במקומה, באופן שלילי ולעיתים שקרי."

פתאל מדגיש כי התיירות הנכנסת היא לא רק מנוע כלכלי, אלא כלי הסברתי ראשון במעלה: "כל תייר שנחשף למציאות החיים בישראל, למגוון התרבותי, לחדשנות, ולחום האנושי – הופך לשגריר אותנטי. לא ניתן להשוות את זה לקמפיין תקשורתי מופשט. זו דיפלומטיה חווייתית מהסוג היעיל ביותר."

בלשכה קוראים לממשלה לגבש תכנית רב-שנתית, יזומה ושיטתית, שתמנף את יתרונותיה הייחודיים של ישראל – ההיסטוריים, הדתיים, והטכנולוגיים – לטובת בניית תדמית חיובית דרך תיירות.

"דווקא עכשיו, בשיאו של משבר ביטחוני, צריך להניח יסודות חדשים ליום שאחרי. הזמן לפעול הוא עכשיו – לפני שהתדמית השלילית תהפוך לעובדה גלובלית."

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=175159

אולי יעניין אתכם גם

  • תיירות נכנסת בלי תיירים, בלי עובדים, ובלי תכנית – לאן המדינה הולכת?תיירות נכנסת בלי תיירים, בלי עובדים, ובלי תכנית – לאן המדינה הולכת?
  • לשכת מארגני התיירות פנתה לסיוע בהשבת החברות האמריקניות לישראללשכת מארגני התיירות פנתה לסיוע בהשבת החברות האמריקניות לישראל
  • יוסי פתאל: ישראל ועולם – יחסנו לאן?יוסי פתאל: ישראל ועולם – יחסנו לאן?
  • "פעם יהיה יום שאחרי, ואנחנו צריכים להערך אליו בתיירות הנכנסת""פעם יהיה יום שאחרי, ואנחנו צריכים להערך אליו בתיירות הנכנסת"
  • "החלטת רשויות התעופה באירופה למנוע טיסות, משיקולים פוליטיים""החלטת רשויות התעופה באירופה למנוע טיסות, משיקולים פוליטיים"
תגיות:
יוסי פתאל
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס