IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » שנת 2018 מסמנת את שבירת תקרת ה-4 מיליון תיירים

שנת 2018 מסמנת את שבירת תקרת ה-4 מיליון תיירים

עוזי בכר 26 בדצמבר 2018 14:06

בשנה החולפת עמדו ההכנסות הישירות מתחום התיירות הנכנסת על כ-22 מיליארד שקל

שנת 2018 מסמנת את שבירת תקרת ה-4 מיליון תיירים חונכים את לשכת המידע החדשה של משרד התיירות בנתב"ג. מהפכה היסטורית בענף התיירות. צילום יעל מש

הגעתו הצפויה של התייר ה-4 מיליון לישראל, מסכמת שנת תיירות שוברת שיאים. ניתן לראות עליה של כ-13% ביחס לשנה הקודמת, כשסך כל ההכנסות מתיירות במהלך התקופה הזאת עומד על יותר מ-22 מיליארד שקל. .

משרד התיירות מסכם את שנת 2018, שמהווה גם מעין סיכום לפעילות המשרד לפני שהממשלה הזו מסיימת את כהונתה. דגשים נוספים שמציין משרד התיירות עם סיום השנה: העליה של כ-13% בכניסות תיירים לעומת השנה הקודמת ושל 38% תוך שנתיים מרשימה במיוחד שכן הגידול העולמי בתיירות נאמד בכ-4% בשנה; פתיחת קווי תעופה ישירים חדשים, בעידוד משרד התיירות, ממקומות עם פוטנציאל תיירותי – קו ראשון  של חברה זרה מדרום אמריקה, קו חדש מניו דלהי ועשרות קווים מאירופה; 40% מהתיירים שהגיעו השנה הם תיירים שכבר ביקרו בישראל, כלומר, תיירים חוזרים שרואים בישראל יעד אטרקטיבי; המשרד נתן מענקים בסכום של כ-145 מיליון שקל ליזמים להקמת 3,829 חדרים חדשים, שמייצגים גידול שנתי של 49% לעומת השנה הקודמת; יצאה לדרך מהפכה בפיתוח תשתיות תיירותיות, כאשר לראשונה נעשה מיקוד מאמץ בפרויקטים גדולים ומשמעותיים – הושלם פיתוח אזור המלונות בים המלח וכן אושר ותוקצב פרויקט הרכבל בירושלים.

תיירים בכנסיית הקבר בירושלים. עלייה בתיירות במונחים בינלאומיים. צילום Depositphotos

ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם

בנוסף, חברת מחקרי השוק המובילה "יורומוניטור", הכתירה את ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם, מעל כל עיר אחרת. ניתן לראות עליה ניכרת בכניסות תיירים לישראל, בעיקר מיעדים בהם משקיע משרד התיירות בשיווק, במהלך השנתיים האחרונות. למשל, ניכרת עליה משמעותית בכמות התיירים שהגיעו מארצות הברית – 813.5 אלף, מצרפת הגיעו כ-320 אלף תיירים, מרוסיה הגיעו 303.2 אלף תיירים, מגרמניה הגיעו 259.5 אלף תיירים, מבריטניה כ-200 אלף ומסין הגיעו כ-100 אלף תיירים לישראל.

בשנת 2018 ביקרו בישראל 61% תיירים נוצרים לעומת 22% יהודים, 12.1% חסרי דת, 1.8% תיירים מוסלמים, 0.6% בודהיסטים, 0.5% הינדים ו-0.1% בהאים, ואחרים 1.7%.

משרד התיירות השקיע השנה כ-350 מיליון שקל בשיווק בעולם של התיירות למדינת ישראל, באמצעות קמפיינים שונים, בין היתר בארה"ב, בגרמניה, ברוסיה, באיטליה, באנגליה, בסין, באוקראינה, בברזיל, בפיליפינים ועוד. השקעה זו השתלמה, שכן אנו עדים לגידול ממוצע של כ-13% במספר התיירים מאותן מדינות.

בג'ירו ד'איטליה, רוכבים למרגלות חומות העיר העתיקה ומגדל דוד (צילום: אורן בן חקון)

שת"פ עם אקספדיה ותאגידי תיירות גדולים

שר התיירות יריב לוין עם תיירים סינים. צילום משרד התיירות

בשנים האחרונות פועל משרד התיירות למיצוב ישראל כאחד מיעדי התיירות המבוקשים ביותר בעולם ולגידול במספר התיירים, באמצעות שורת פעולות, וביניהן עידוד פתיחת קווי תעופה ישירים מערי מקור חדשות עם פוטנציאל תיירות לישראל, שינוי האסטרטגיה השיווקית תוך שימת דגש על נופש ומזג אויר נוח כל השנה, מיתוג מחדש של המוצר התיירותי, לרבות פיתוח התיירות לדרום ופיתוח תשתיות תיירותיות במדבר, שיתופי פעולה עם תאגידי התיירות הגדולים והמובילים בעולם כמו אקספדיה וכדומה, הסכמי תעופה חדשים וניצול הזדמנויות שיווקיות כמו הג'ירו ד'איטליה והאירוויזיון.

לפי המשרד, הגעתו של התייר ה-4 מיליון, הוא שיא שמהווה מהפכה היסטורית בענף התיירות, מחזקת את תדמיתה של מדינת ישראל בעולם המושכת תיירים ממדינות שונות ואת העובדה שהתיירות מהווה את ענף הייצוא השלישי של מדינת ישראל.

שר התיירות יריב לוין: "השיא ההיסטורי, יותר מ-4 מיליון תיירים בשנה, הוא התגשמות של חלום בן עשרות שנים של כל העוסקים בענף התיירות. תוך שנתיים הגדלנו את מספר התיירים בישראל ב-1.1 מיליון, עליה של 38%, שהיא דבר נדיר גם במונחים בינלאומיים. זוהי תולדה של מהפכה גדולה שהובלתי בשיווק ישראל, אשר כללה שינוי באסטרטגיית השיווק, פתיחה של עשרות קווי תעופה חדשים בעידוד משרד התיירות, וייצור של שיתופי פעולה חסרי תקדים עם סוכני התיירות הגדולים בעולם. התיירות תורמת היום תרומה עצומה למשק ולתעסוקה, והתיירים הרבים המגיעים אלינו, מהווים שגרירי הסברה מצוינים למדינה".

אינפוגרפיקות לפ"ם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=91162

אולי יעניין אתכם גם

  • התייר ה-4 מיליון נחת בנתב"ג בסוף השבועהתייר ה-4 מיליון נחת בנתב"ג בסוף השבוע
  • אומדן מקדים לשנת 2018: 25.2 מיליון לינות במלונות בשנת 2018 אומדן מקדים לשנת 2018: 25.2 מיליון לינות במלונות בשנת 2018 
  • פדיון המלונות בינואר-ספטמבר עמד על 9 מיליארד שקלפדיון המלונות בינואר-ספטמבר עמד על 9 מיליארד שקל
  • כ-3.8 מיליון תיירים נכנסו לישראל בין ינואר לנובמבר השנהכ-3.8 מיליון תיירים נכנסו לישראל בין ינואר לנובמבר השנה
  • "לעצור את הרכבל לעיר העתיקה, ירושלים אינה דיסנילנד""לעצור את הרכבל לעיר העתיקה, ירושלים אינה דיסנילנד"
תגיות:
שר התיירות יריב לוין ירושלים ים המלח אקספדיה התייר ה-4 מיליון קווי תעופה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס