משרד התיירות ו-Visa משיקים מהלך חדש לניתוח הוצאות תיירים בישראל

במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו, Visa תספק למשרד התיירות נתונים אגרגטיביים חודשיים על דפוסי ההוצאה של תיירים לפי מדינות וענפי צריכה – ללא כל חשיפת זהות אישית, ובמטרה לייעל את השיווק, הקצאת המשאבים ושיפור חוויית התייר בישראל
חיים כץ, שר התיירות צילום שלומי אמסלם, לע"מ

משרד התיירות משיק מהלך חדש וראשון מסוגו בישראל: שיתוף פעולה עם חברת Visa העולמית, במסגרתו יופקו נתונים אגרגטיביים חודשיים על הוצאות תיירים בכרטיסי אשראי בישראל – ללא כל חשיפה של זהות אישית או פרטי משלמים.

המהלך נועד לחדד ולייעל את פעילות השיווק של ישראל כיעד תיירותי, ולאפשר קבלת החלטות מדויקת יותר המבוססת על נתוני אמת מהשטח. הנתונים יתקבלו באופן מצרפי בלבד, תוך חלוקה לפי מדינות מוצא וענפי הוצאה מרכזיים – בהם לינה, מסעדות, קניות, תרבות ופנאי.

שר התיירות, חיים כץ, מסר: "זהו צעד נוסף שמשרד התיירות בראשותי מוביל לטובת הקצאת משאבים חכמה ויעילה לעידוד תנועת התיירות ושיפור חוויית התייר. יותר מתמיד – אנו מדידים ופועלים על בסיס נתונים מהשטח, כדי לממש את הפוטנציאל התיירותי האדיר של ישראל."

ההסכם עם Visa קיבל את אישור הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, אשר קבעה כי אין במהלך כל חשש לפגיעה בפרטיות, מאחר שלא יועבר כל מידע המאפשר זיהוי אישי של תיירים. בנוסף לניתוח ההוצאות בתוך ישראל, יכלול המידע גם השוואה גיאוגרפית למדינות מתחרות בזירת התיירות הבינלאומית, בהן יוון, קפריסין ופורטוגל. השוואה זו צפויה לספק תובנות חשובות על מיקומה היחסי של ישראל, יתרונותיה וחולשותיה מול יעדים מקבילים.

הנתונים החדשים ישלימו את סקר התיירות הנכנסת השנתי שמבצע משרד התיירות כיום, ויעניקו למשרד ולתעשיית התיירות כולה תמונה עדכנית, רציפה ומעמיקה יותר של דפוסי הצריכה והצרכים של התיירים – כלי מרכזי בתכנון, בשיווק ובפיתוח עתידי של התיירות בישראל.

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

שתפו את הכתבה ברשתות החברתיות:

אולי יעניין גם אתכם

הרשמה לניוזלטר