IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » מי אחראי לטיפול בבולעני ים המלח?

מי אחראי לטיפול בבולעני ים המלח?

עוזי בכר 31 ביולי 2017 0:00

גם בוועדה לביקורת המדינה לא הצליחו להכריע מי יטפל בתופעה. יו"ר ועדת ביקורת המדינה קארין אלהרר: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה מתנער מאחריות לטיפול בבולעני ים המלח". מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר: הממשלה החליטה כמה פעמים כי משרד התיירות הוא האחראי – והוא אינו יכול להתנער מכך

מי אחראי לטיפול בבולעני ים המלח? DEAD-SEA-35

ריב סמכויות היום בוועדה לביקורת המדינה בין משרדי הממשלה, מי אחראי על הטיפול בבולעני ים המלח. כאשר הממשלה הטילה, במשך השנים, את האחריות על משרד התיירות – שם טוענים, כי אין להם ידע מקצועי לטיפול בנושא. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) "מקומם שהנושא נידון מספר חודשים, ומנכ"ל משרד רה"מ אינו מכיר את הבעיות הרציניות באזור. הממשלה לא טיפלה כראוי – ועד היום אין גורם מוסמך ואחראי שמטפל בעניין המסכן חיי אדם, מבנים ותשתיות, בשנה האחרונה לבד נפערו כ-700 בולענים, בקצב המהיר בעולם. למשרדי הממשלה אין את המשאבים לטיפול – ולכן על משרד ראש הממשלה לשאת באחריות לתקצוב ובסמכות לטיפול בנושא".

ישיבת המעקב הבאה בעניין תתקיים בקרוב בעין גדי, והמנכ"ל הוזמן גם אליה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, הדגיש כי משרד התיירות הוא בעל הסמכות והאחריות לטיפול בעניין, "יש לו גורם מקצועי לטיפול בכך, הממשלה החליטה על כך כמה וכמה פעמים והוא אינו יכול להתנער מאחריותו. זה תקדים מסוכן שמשרד מודה שאמנם זה בתחום אחריותי – אך לא מתאים לי'. כאילו שמשרד הביטחון יתנער מהגנה על עוטף-עזה או גבול הצפון. אין פתרון לטווח הקצר לתופעה, ולטווח הארוך הפתרון הוא תעלת הימים, שייצב את מפלס המים בים המלח, ובמיזם זה אנו מעורבים. הטיעון של 'חוסר תקציב' איננו קביל". הוא עדכן כי כבר בשבוע שעבר נקבעה פגישה עם נציגי התושבים ע"מ לרתום את כל המשרדים לסייע להם.

"הטלת האחריות על משרד התיירות – טעות ביסודה"

איתן ברושי (המחנה הציוני) הדגיש את "תחושת חוסר-האונים של חברי הכנסת ותשבי האזור מול אוזלת היד של הממשלה, וגם התוכנית שכבר אושרה – לא מבוצעת" וקרא לתקציב ייעודי לטיפול, לפי אייל בן ראובן, חובה להקים מנהלת לקידום תעסוקת תושבי האזור, ואילו לדברי בני בגין (הליכוד), גיאולוג בהכשרתו, הטלת האחריות על משרד התיירות, בטעות יסודה, ועליה לשוב למשרד התשתיות ולמכון הגיאולוגי. לטענתו, ניתן לחזות את הבולענים מראש, אך לא למנוע אותם.

"גם תעלת הימים איננה פיתרון"

ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, הדגיש כי "גם תעלת הימים איננה פיתרון – היא תעלה את המפלס ב 12 ס"מ בשנה – מול ירידת המפלס במטר שלם כל שנה. ים המלח הוא נכס לאומי ובינלאומי, והטיפול חייב להיות מערכתי, שיקום תשתיות תחבורה, חקלאות חלופית , פתרונות תיירות, שיקום הנוף, ביטוח וניקוי השטח מנזקי הבולענים". 

משרד התיירות – לא עלינו

שמעון דניאל, מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות ים המלח, הזהיר מפורשות כי "גם עצירת ירידת המפלס, לא תמנע את תופעת הבולענים", דורון אהרן, סמנכ"ל משרד התיירות, השיב כי "הגשנו למשרד ראש הממשלה עבודה כללית ומקיפה לטיפול בעניין, ויש להטיל זאת על משרדים מתאימים – ולא עלינו", סיגל גבאי, מנהלת פיתוח התשתיות במשרד הדגישה כי כל החלטות הממשלה הטילו על המשרד הכנת תוכניות בעניין – אך לא טיפול בהן, ומלווין בלאו, חבר קיבוץ מצפה שלם קרא להכיר בתופעה כ"מכת טבע" כדי שהתושבים יוכלו לשקם את פרנסתם, לאור סגירת  חוף מינרל.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הקריא את החלטת הממשלה המבהירה כי "על משרד התיירות להפעיל תוכנית לאומית לשיקום ופיתוח אזור ים המלח… ושיקום בתשתיות שנפגעו או מצויים בסיכון כתוצאה מאי-יציבות קרקע או בולענים".

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71183

אולי יעניין אתכם גם

  • קוסטה לומינוזה תעגון בנמל אילתקוסטה לומינוזה תעגון בנמל אילת
  • סמארט הוטלס: חבילות ליום האהבהסמארט הוטלס: חבילות ליום האהבה
  • "ביטוח הנסיעות הטוב והמשתלם ביותר מבין כל ביטוחי הנסיעות לחו"ל""ביטוח הנסיעות הטוב והמשתלם ביותר מבין כל ביטוחי הנסיעות לחו"ל"
  • הופחת מחיר כרטיס הבונוס ליעדי UPהופחת מחיר כרטיס הבונוס ליעדי UP
  • מטוסי בואינג 777 לקת?אי פסיפיקמטוסי בואינג 777 לקת?אי פסיפיק
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס