רכבת ישראל השיקה מערך מתקנים דו-קומתיים להובלת מטענים מנמל מספנות ישראל לקריית גת, במהלך שיכפיל את כמות סלילי הפלדה בכל קרון ויוריד מאות משאיות מהכבישים מדי יום. השרה רגב: "הרכבת היא עמוד השדרה גם להובלת מטענים"

לראשונה בישראל, רכבת ישראל מפעילה רכבת מטענים דו-קומתית שנועדה להכפיל את כמות הסחורות המובלות בכל נסיעה. הרכבת, שיצאה מנמל מספנות ישראל לכיוון קריית גת, נשאה מתקנים דו-קומתיים ("במות פלדה") המאפשרים שינוע של עד 50 טון סלילי פלדה בקרון – פי שניים מהיכולת הנוכחית.
המהלך, ביוזמת משרד התחבורה בהובלת השרה מירי רגב, צפוי להוריד מאות משאיות כבדות מהכבישים מדי יום, להפחית את העומס והתאונות, לצמצם זיהום ולחסוך בעלויות ההובלה – השפעה שתורגש גם במחירי המוצרים לצרכן.
כיום פועלים כ-20 מתקנים מסוג זה, ועד סוף החודש מספרם יגדל ל-50. רכבת מטען מחליפה בממוצע בין 60 ל-70 משאיות ומקדמת יתרונות סביבתיים, תחבורתיים וכלכליים מובהקים.
שרת התחבורה מירי רגב הדגישה: "החזון שלי הוא שהרכבת תמלא תפקיד מרכזי גם בהובלת מטענים, ותוריד עשרות משאיות מהכבישים לטובת צמצום עומסים, הפחתת זיהום והוזלת יוקר המחיה."
לדברי מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, מדובר באינטרס תחבורתי, סביבתי וכלכלי ראשון במעלה, בעוד יו"ר רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, ציין כי "זהו צעד לעבר עידן חדש ויעיל יותר של שינוע סחורות בישראל".
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, הוסיף: "השימוש במתקנים הדו-קומתיים משקף את ההתייעלות המרשימה שאנו מובילים, לטובת כלכלת ישראל, הבטיחות בדרכים והסביבה."
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=176796