פרויקט ישראלי-הולנדי יוצר סיור דיגיטלי שמותאם אישית לכל מבקר, במחוזות ילדותה של אנה, משלב בינה מלאכותית עם אנימציה מתקדמת, ויוצר חוויה המותאמת לכל מבקר

לראשונה בהיסטוריה, מבקר יכול לפגוש את אנה פרנק ברחוב בו הלכה לבית הספר, להתהלך במקום בו שיחקה עם חברות, ולהבין את פחדיה במקום בו התחבאה. לא במוזיאון, לא בספר – אלא ברחובות אמסטרדם, עם טכנולוגיה שיודעת בדיוק איפה המבקר עומד ומה הוא צריך לדעת בדיוק ברגע הזה.
Anne Frank Walkהוא פרויקט חדשני של חברת Xsite הישראלית בשיתוף עם Cityfans מאמסטרדם, מביא מהפכה לעולם התיירות הדיגיטלית. הסיור החדש הופך כל פינה ברחוב לחלק מהסיפור, משלב בינה מלאכותית עם אנימציה מתקדמת, ויוצר חוויה שמתאימה את עצמה לכל מבקר בזמן אמת.
המסלול מתחיל בשכונת הילדות של אנה ועובר דרך 12 תחנות מרכזיות בעיר, כל אחת מספרת פרק אחר בסיפורה ובתולדות הקהילה היהודית באמסטרדם. התחנה האחרונה מובילה למקום בו התחבאה משפחתה במשך שנתיים בתקופת הכיבוש הנאצי.
מה כולל הסיור:
*12תחנות היסטוריות ברחבי אמסטרדם.
*סרטוני אנימציה המדמים את החיים בתקופת השואה.
*סיפורים אישיים ופרטים היסטוריים בכל תחנה.
*מפה אינטראקטיבית המנווטת בין הנקודות.
הטכנולוגיה מאפשרת לראות איך נראו הרחובות והבניינים בתקופתה של אנה, ומציגה את הדמויות והאירועים במקומות בהם התרחשו. זו דרך ייחודית להכיר את ההיסטוריה דרך העיר עצמה, במקום להסתמך רק על תיאורים כתובים.
חברת Xsite הישראלית מתמחה בפיתוח חוויות מבוססות בינה מלאכותית, מציאות רבודה ותוכן מותאם אישית למוסדות תרבות ותיירות. הטכנולוגיה שלה מיושמת גם במוזיאון ישראל, במוזיאון מגדל דוד ובמוזיאון ארץ ישראל. השיתוף עםCityfans פלטפורמה הולנדית לסיורי עיר, מאפשר שילוב של מומחיות טכנולוגית עם הבנה עמוקה של האתר ההיסטורי והקהל המקומי.
הפרויקט פותח על ידי חברות ישראלית והולנדית וזוכה להכרה בינלאומית. עשרות כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו את הסיור, מברזיל ועד גרמניה, מה שמעיד על העניין הרב בדרך החדשנית הזו להציג היסטוריה.
רקע ורלוונטיות: יומנה של אנה פרנק נמכר במעל 30 מיליון עותקים ברחבי העולם והוא אחד הספרים הנקראים ביותר. בית אנה פרנק באמסטרדם מקבל מעל מיליון מבקרים בשנה. עם זאת, מחקרים עדכניים מראים שצעירים באירופה מכירים פחות את תקופת השואה – שליש מצעירי בריטניה לא יכולים לנקוב בשם של מחנה השמדה נאצי. בהקשר הזה, השילוב של טכנולוגיה עם תוכן היסטורי מציע דרך נגישה יותר להכיר את הסיפור החשוב הזה, במיוחד לדורות הצעירים הרגילים לתוכן דיגיטלי.
פרטים מעשיים:
הזמנות
מחיר: 15 יורו
משך: 2.5-3 שעות
שפות: אנגלית והולנדית
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=178598