היחידה החדשה תפעל כ־"One Stop Shop" עבור יזמים, תסייע בקיצור תהליכים בירוקרטיים, בליווי אישי ובהסרת חסמים רגולטוריים – במטרה להאיץ את פיתוח תשתיות התיירות בישראל ולהגיע ליעד של 7 מיליון תיירים עד 2030

משרד התיירות השיק מהלך חדש להאצת פיתוח תשתיות תיירותיות בישראל עם הקמת "מגדלור" – יחידה ייחודית שתספק ליזמים בתחום התיירות מסגרת מקצועית וליווי אישי, משלב התכנון ועד קבלת האישורים הנדרשים. היחידה תפעל בשיטת "One Stop Shop" ותתכלל את כלל התהליכים מול הרשויות הממשלתיות והרגולטוריות, במטרה לצמצם בירוקרטיה ולשחרר חסמים המונעים הקמת פרויקטים חדשים.
היחידה הוקמה בהתאם למדיניות שר התיירות חיים כץ, ותפעל תחת אחריות מנכ"ל המשרד, מיכאל יצחקוב. היא תנטר ותלווה מאות פרויקטים ברחבי הארץ, ותספק ליזמים – חדשים וותיקים כאחד – שירות פרואקטיבי שיאפשר להם להתמקד בפיתוח עסקי תוך סיוע ממשלתי בצד הרגולטורי.
שר התיירות חיים כץ מסר: "אנחנו רואים ביזמים ובתעשייה שותפים מלאים לקידום התיירות לישראל. 'מגדלור' תסייע לשחרר חסמים בירוקרטיים ותעניק ליזמים ליווי אישי מול הרשויות – כדי שחלום התיירות שלהם יהפוך למציאות."
מנכ"ל משרד התיירות, מיכאל יצחקוב, הוסיף: "תעשיית התיירות זקוקה לזרזי צמיחה אמיתיים. היחידה החדשה תספק ליזמים מסגרת סדורה וברורה ותאפשר להם להתמקד בפיתוח, בעוד המשרד פועל לצידם להסרת חסמים ולחיזוק האמון. זהו צעד משמעותי להבטחת צמיחת התיירות בישראל."
בין הכלים ש"מגדלור" תעמיד לרשות היזמים:
*מוקד שירות דיגיטלי – מערכת מקוונת לניהול פניות, מעקב בזמן אמת אחר סטטוס פרויקטים, לוחות זמנים מחייבים והפקת דוחות ייעודיים.
*ועדת היגוי בין־משרדית – שתפעל לסנכרון בין כלל השחקנים הממשלתיים והרגולטוריים לטובת קידום מיזמים.
המהלך מצטרף לשורת צעדים שמוביל משרד התיירות לשיקום תעשיית התיירות והמלונאות, הגדלת היצע חדרי האירוח והאצת פיתוח תשתיות – כחלק מההיערכות ליעד האסטרטגי של 7 מיליון תיירים בשנה עד סוף העשור.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=179410