IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » לשכת מארגני תיירות נגד הנוהל החדש להגשת בקשה לאשרות לקבוצות

לשכת מארגני תיירות נגד הנוהל החדש להגשת בקשה לאשרות לקבוצות

עוזי בכר 1 בינואר 2019 14:06

פנתה לבית המשפט העליון, שפסק למדינה 7 ימים למתן תשובה לבקשה

לשכת מארגני תיירות נגד הנוהל החדש להגשת בקשה לאשרות לקבוצות קבוצת צליינים צועדת במדבר. צילום Depositphotos

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל הגישה אתמול לבית המשפט העליון בירושלים בקשה להוצאת צו על תנאי כנגד רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד הפנים, למניעת נוהל חדש לאשרות כניסה לישראל לתיירים בקבוצות. בית המשפט פסק למדינה 7 ימים למתן תשובה לבקשה.

הנוהל החדש גובש גם בגלל ביקורת נוקבת שהושמעה בבתי משפט בהליכים שונים כנגד רשות ההגירה לאור מדיניותה לגבות ערבויות וקנסות בסכומים המגיעים עד מאות אלפי שקלים ממארגן תיירות לישראל עבור תיירים שלא יוצאים את הארץ בדיוק בתאריך המופיע על האשרה.

מארגני התיירות מגישים לרשות ההגירה מראש את רשימת התיירים וכל הפרטים כפי שדורשת הרשות.
לאחר בדיקת הרשות באמצעות הצוותים המקצועיים ומאגרי מידע הזמינים עבורה בלבד, נדרש סוכן הנסיעות לשאת באחריות כספית במקרים שתייר נושר מהקבוצה.

"נושר", על פי הגדרת הרשות, הוא כל תייר המאחר לצאת. כך יוצא שגם תייר היוצא 8 ימים לאחר המועד הקבוע באשרה, מוגדר אוטומטית כנושר והרשות תובעת מסוכן הנסיעות לשלם קנסות בסך עשרות ומאות אלפי שקלים אף שלא נגרם כל נזק והתייר יצא באיחור קצר בלבד.

יוסי פתאל, הפעילות הנמרצת הועילה. צילום עוזי בכר
יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. צילום עוזי בכר

לדעת לשכת מארגני התיירות הנכנסת, מהות תהליך הבדיקה באמצעות אשרה קבוצתית או אשרת תייר בודד שלא באמצעות מארגן תיירות לישראל, אינה שונה ותוצאותיה צריכות להיות זהות ולכן אין מקום לתבוע מסוכן הנסיעות קנס כספי עבור תיייר נושר אשר נבדק ואושר ע"י רשות ההגירה.

קנסות במאות אלפי שקלים

הקנסות, כאמור, מגיעים לעיתים למאות אלפי שקלים עבור כמות נושרים הנופלת מאחוז אחד מסך כל תנועת התיירים המגיעים לישראל באמצעות סוכן הנסיעות.

יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה, מסר: "המדינה צריכה לאשר או לא לאשר כניסת תיירים לישראל ולא לדרוש מסוכן הנסיעות לשאת באחריות כספית עבור החלטות מקצועיות של רשות ההגירה והאוכלוסין. הגדרת נושר לצורך גביית קנס מסוכן הנסיעות, גם אם יצא מהארץ בשבוע איחור ולא נגרם כל נזק, מנותקת  מכל היגיון  ושרירותית. כאשר תייר נושר לאחר שקיבל ויזה באחת מלשכות רשות ההגירה, לא עולה על דעתה של הרשות אפילו לנזוף בעובדיה ואילו בבקשה המגיעה דרך חברי הלשכה, רשות ההגירה תובעת קנסות כספיים חסרי תקדים".

לדברי פתאל, הלשכה מכירה בחשיבות השמירה על גבולות המדינה ואינה מתערבת בשיקול הדעת של המדינה, אולם מהרגע שהמדינה מקבלת את ההחלטה באמצעות נתונים וכלים, הזמינים רק לה לאשר כניסתו של תייר – אין זה סביר שתעביר את האחריות לכתפיו ועל חשבונם של חברי לשכת מארגני תיירות לישראל.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=91330

אולי יעניין אתכם גם

  • "תייר אחד שווה אלף כרזות" – קריאה להצלת תדמיתה של ישראל"תייר אחד שווה אלף כרזות" – קריאה להצלת תדמיתה של ישראל
  • תיירות נכנסת בלי תיירים, בלי עובדים, ובלי תכנית – לאן המדינה הולכת?תיירות נכנסת בלי תיירים, בלי עובדים, ובלי תכנית – לאן המדינה הולכת?
  • לשכת מארגני התיירות פנתה לסיוע בהשבת החברות האמריקניות לישראללשכת מארגני התיירות פנתה לסיוע בהשבת החברות האמריקניות לישראל
  • יוסי פתאל: ישראל ועולם – יחסנו לאן?יוסי פתאל: ישראל ועולם – יחסנו לאן?
  • "פעם יהיה יום שאחרי, ואנחנו צריכים להערך אליו בתיירות הנכנסת""פעם יהיה יום שאחרי, ואנחנו צריכים להערך אליו בתיירות הנכנסת"
תגיות:
יוסי פתאל סוכני נסיעות רשות האוכלוסין וההגירה לשכת מארגני תיירות מארגני תיירות אשרת קבוצות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס