בעוד אינטר ופריז סן־ז'רמן נערכות לקרב על הגביע באליאנץ ארנה, העסקים במינכן כבר ניצחו: זינוק חסר תקדים צפוי בהכנסות ממלונות, מסעדות וברים. לפי נתוני מאסטרקארד, האוהדים יוציאו עשרות אחוזים יותר

בעוד אינטר ופריז סן־ז'רמן נערכות לקרב על הגביע באליאנץ ארנה, העסקים במינכן כבר ניצחו: זינוק חסר תקדים צפוי בהכנסות ממלונות, מסעדות וברים. לפי נתוני מאסטרקארד, האוהדים יוציאו עשרות אחוזים יותר
העסקים במינכן צפויים להרוויח עשרות מיליוני אירו מגמר ליגת האלופות שייערך ב-31 במאי באצטדיון אליאנץ ארנה. על בסיס נתונים קודמים ממקומות ואירועים דומים, ניתן להעריך את ההשפעה הכלכלית החזויה כך:
*איסטנבול 2023 – הכנסות של 120 מיליון דולר לכלכלה המקומית (זינוק של 46% בהוצאות התיירים).
*גמר יורו 2024 בברלין – עלייה של 130% בהוצאות על אוכל ושתייה סמוך לאצטדיון, ופי 21.7 הוצאה מהרגיל.
*לונדון 2024 – זינוק של 7.4% במסעדות וברים בטווח 3 ק"מ, אוהדים הוציאו פי 67 מבסוף שבוע רגיל.
*מלונות ולינה: צפויה תפוסה מלאה. מחירים שיכולים לעלות בעשרות אחוזים. על פי נתוני ההופעות של אדל וטיילור סוויפט – נרשמה עלייה של 43%–57% בהוצאות לינה.
*מסעדות, פאבים וברים: סביר לצפות לעלייה של 100%–130% בהוצאות. אוהדים מצרפת ואיטליה ידועים ככאלה שמוציאים סכומים גבוהים.
*תחבורה, תיירות ושירותים נלווים: שימוש מוגבר בתחבורה ציבורית ומוניות. הוצאות על מזכרות, סיורים, קניות כלליות.
בהתבסס על אירועים קודמים ועל הביקוש הצפוי:
*הכנסה כוללת למשק המקומי: 100–150 מיליון אירו
*עלייה של 40%–60% בהוצאות על שירותים תיירותיים בעיר.
*תוספת של עשרות אלפי תיירים במהלך סוף השבוע.
הציבור ממשיך להשקיע בחוויות למרות יוקר המחיה, והספורט נמצא במרכז התופעה.
לדוגמה:
*58% מהאירופאים מתכוונים להשתתף לפחות באירוע ספורט אחד השנה.
*40% מהם מתכננים להוציא 101–1,000 יורו על חוויות ספורטיביות.
לסיכום, מינכן צפויה לרשום רווחים חסרי תקדים – בעיקר בתחום התיירות, האירוח והמסחר הקמעונאי.
הזוכה בגמר עדיין לא ידועה, אך המנצחת הברורה היא הכלכלה המקומית של מינכן.
הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים
[pojo-form id="89539"]
בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי