IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » ישראל היפה: מתחילת המלחמה – כמעט כל ישראלי שני מתנדב

ישראל היפה: מתחילת המלחמה – כמעט כל ישראלי שני מתנדב

מערכת האתר 1 בנובמבר 2023 18:11

מנכ"לית המועצה הישראלית להתנדבות, רונית בר: "במציאות בה 350 אלף אזרחים גויסו למילואים, מערכת החינוך פועלת באופן חלקי ויש מאות אלפי מפונים, שיעור התנדבות של כמעט 50% הוא נתון מרשים, שמלמד הרבה על החברה הישראלית"

ישראל היפה: מתחילת המלחמה – כמעט כל ישראלי שני מתנדב מתנדבים באהבה. צילום freepik

כמעט כל ישראלי שני מתנדב מתחילת המלחמה. כמחצית מהמתנדבים בחירום מתנדבים גם בשגרה והיתר – מתנדבים חדשים. רוב המתנדבים בוחרים להתנדב באיסוף, אריזה וחלוקת ציוד ומזון – כך עולה מסקר שערכה בשבוע שעבר המועצה הישראלית להתנדבות בשיתוף אגף משאבי קהילה במשרד הרווחה והביטחון החברתי והמכון לחקר החברה האזרחית והפילנתרופיה באוניברסיטה העברית, באמצעות חברת גיאוקרטוגרפיה.

מהסקר שנערך בקרב 1000 משיבים, בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה, עולה כי 21 אחוז מהישראלים מתנדבים גם בשגרה וגם בחירום; 28% מתנדבים רק בחירום; 15.8% מהישראלים מתנדבים בשגרה, אולם לא מתנדבים עתה והיתר לא מתנדבים כלל, לא בחירום ולא בשגרה. מכאן שקרוב למחצית מהציבור מעידים כי מתחילת המלחמה יצא להם להתנדב במסגרות שונות. עוד עולה כי ההתנדבות מתחילת המלחמה גבוהה משמעותית בקרב יהודים (49%), לעומת המגזר הערבי (29%).
מהסקר של המועצה הישראלית להתנדבות ומשרד הרווחה עולה כי ההתנדבות בזמן המלחמה, בקרב אלה שאינם מתנדבים בשגרה, גדולה יותר בקרב בעלי הכנסה גבוהה. שיעורי ההתנדבות לטובת המלחמה דומים אמנם בין דתיים לחילוניים, אולם דתיים נוטים יותר להתנדב בשגרה. 52% מהמתנדבים בחירום הינם בגילאי 35-54.

במלחמה נרשמה התנדבות גדולה של ישראלים באיסוף אריזה וחלוקת ציוד ומזון (50%); הסעות ושינוע (מזון, ציוד, אנשים) – 21.8%; סיוע לכוחות הביטחון (21%); סיוע בפעילויות הסברה ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת (18%); סיוע למפונים מיישובי הדרום או הצפון (17.6%); סיוע לאוכלוסיות מוחלשות (קשישים, מוגבלים) – 14.6%; סיוע למשפחות משרתי מילואים (10.5%); הפעלה ילדים בשמרטפות, מקלטים, בתי מלון (9.7%); איוש חמ"לים (6.7%); סיוע למשפחות שכולות (4.1%); סיוע ותמיכה נפשית (קווי חירום, סיוע פרונטלי)-4.1%; סיוע למשפחות נעדרים וחטופים (2.9%); סיוע לפצועים (2.4%); ועוד.

מכאן שאופן ההתנדבות העיקרי של הישראלים במלחמה קשור במזון וציוד  (איסוף, אריזה וחלוקה). אופני התנדבות שכיחים נוספים הם הסעות, שינוע וסיוע לכוחות הביטחון. חילונים, מתברר, מתנדבים יותר בפעולות של הסברה (22%), בעוד שדתיים מתנדבים יותר בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות ומשרתי מילואים (20%). נשים מעדיפות יותר מגברים להתנדב באריזה וחלוקת ציוד ומזון (54.5% לעומת 46.3%), בעוד הגברים מעדיפים יותר מנשים להתנדב בהסעות ושינוע (28.6% לעומת 14.6%).
נשים מתנדבות יותר מגברים בסיוע למפונים (19.8% לעומת 15.6%) וכך גם בהפעלת ילדים בשמרטפיות (14.1% נשים, לעומת 5.6% גברים).

מנכ"לית המועצה הישראלית להתנדבות, רונית בר, מציינת כי "במציאות בה 350 אלף אזרחים גויסו למילואים, מערכת החינוך פועלת באופן חלקי ויש מאות אלפי מפונים, שיעור התנדבות של כמעט 50% הוא נתון מרשים, שמלמד הרבה על החברה הישראלית ועל הסולידריות והחוסן שלה. האתגר העומד בפנינו, לאור התמשכות מצב החירום, הוא לשמר את המוטיבציה והאנרגיה הזו לאורך זמן, גם להמשך תקופת הלחימה, וגם לשיקום שיידרש עם סיומה. תפקידנו במועצה הישראלית להתנדבות, הוא לסייע לארגונים ולהתארגנויות, לנהל את המתנדבים ולשמר את היכולות והאנרגיה".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=147952

אולי יעניין אתכם גם

  • Air Niugini מינתה את Travel Ets Avia לנציגתה בישראלAir Niugini מינתה את Travel Ets Avia לנציגתה בישראל
  • מעתה באל על ביטוח נסיעות גם באווירמעתה באל על ביטוח נסיעות גם באוויר
  • עיצוב בתי מלון והשפעתו בישראלעיצוב בתי מלון והשפעתו בישראל
  • בעלי המניות של הוויאן איירליינס הצביעו בעד המיזוג עם אלסקה איירליינסבעלי המניות של הוויאן איירליינס הצביעו בעד המיזוג עם אלסקה איירליינס
  • SWISS פותחת את טרקלין Non-Schengen בנמל התעופה של ציריךSWISS פותחת את טרקלין Non-Schengen בנמל התעופה של ציריך
תגיות:
ישראל היפה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס