IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » הקו הירוק של הרכבת: הערב נפרצה המנהרה בתחנת כיכר רבין בתל-אביב

הקו הירוק של הרכבת: הערב נפרצה המנהרה בתחנת כיכר רבין בתל-אביב

דפנה וייס 18 בנובמבר 2024 19:35

הפריצה מגיעה כחמישה חודשים אחרי שיגור מכונת ה-TBM הענקית מאתר נורדאו שבצפון המנהרה, שבמהלכן נחפרו 2.3 קילומטרים של מנהרה בקוטר 10 מטרים. במשרד התחבורה ובחברת נת"ע המבצעת, מביעים סיפוק

הקו הירוק של הרכבת: הערב נפרצה המנהרה בתחנת כיכר רבין בתל-אביב המנהרה בתחנת כיכר רבין בתל-אביב. צילום דוברות משרד התחבורה

מכונה הכרייה TBM המזרחית פרצה היום (ב') את הדופן הצפונית של תחנת רבין התת-קרקעית בפרוייקט הקו הירוק. במקביל, ממשיכה מכונת הכרייה המערבית בכריית המנהרה דרומה לכיוון קפלן. שתי המנהרות יצאו מאתר העבודות הממוקם בשדרות נורדאו פינת אבן גבירול.

הפריצה מגיעה כחמישה חודשים אחרי שיגור מכונת ה-TBM הענקית מאתר נורדאו שבצפון המנהרה, שבמהלכן חפרה המכונה 2.3 קילומטרים של מנהרה בקוטר 10 מטרים. במשרד התחבורה ובחברת נת"ע המבצעת את הפרויקט, מביעים סיפוק מההתקדמות בפרויקט ההיסטורי, אשר יגדיר מחדש את תפיסת התחבורה בתל אביב וגוש דן.

באירוע פריצת המנהרה השתתפו שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב ומנכ״ל משרדה, משה בן זקן. מטעם נת"ע נכחו המנכ"ל איתמר בן-מאיר, משנה מנכ"ל קו-ירוק ענת טוקר-אלפרט, ומנהלת ביצוע קו ירוק לאה שמול.

הקו הירוק יחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון, עם שלוחה לרמת החי"ל. אורך הקו הוא 39 קילומטרים, וכולל 62 תחנות. במרכז תל אביב, מתחת לרחובות אבן גבירול, קרליבך ודרך בגין, הקו עובר במנהרה כפולה באורך 4.5 קילומטרים ובהם ארבע תחנות תת-קרקעיות.

הקו הירוק צפוי להיפתח בשנת 2029, ויסיע 275 אלף נוסעים ביום, בתדירות של רכבת כל 4 דקות.

בתוואי התת-קרקעי נבנות שתי מנהרות צמודות, אחת לכל כיוון נסיעה של הרכבת. במקביל להתקדמות הכרייה, מתקדמת הקמת התחנות התת-קרקעיות: ארלוזורוב מערב, רבין, קפלן וקרליבך, המשותפת לקו האדום שכבר פועל מזה שנה.

בנת״ע הביעו סיפוק רב מהשלמת המקטע תוך עמידה בלוח הזמנים כמתוכנן, חרף הקשיים הרבים שנוצרו עקב המלחמה והמצב הביטחוני המתוח שגרמו למחסור קריטי בעובדים, מפועלים ועד מהנדסים ויועצים מקצועיים מומחים מחו"ל, לאחר שאלו עזבו את הארץ עם פרוץ הקרבות ורובם טרם חזרו אליה.

בפרויקט מופעלות 3 מכונות (TBM (Tunnel Boring Machine מהמתקדמות בעולם, הכוללות טכנולוגיות מתוחכמות המכוונת את הכרייה מתחת לקרקע לאורך קילומטרים רבים עד לנקודה הרצויה, בדיוק של פחות ממילימטר. אורך כל מכונה הוא כ-100 מטרים, קוטרה כ-7.5 מטרים ומשקלה כ-900 טון. בחזית המכונה מותקנים ראשי קידוח השוברים את האבן וחופרים את המנהרה (ראש הקידוח מונע במנועי חשמל). החול שנכרה מועלה למערכת מסועים המשנעים אותו מחוץ למנהרה. במקביל, המכונה מרכיבה את טבעות הבטון של דיפון המנהרה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לפני פחות משנה, חודשיים בלבד לאחר פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', הגענו לסגירה פיננסית של פרויקט הקו הירוק, מול קונסורציום של מממנים מאירופה ומישראל. זה היה רגע מרגש של הבעת אמון בחוסנו וביציבותו של המשק הישראלי, באחת התקופות הקשות בהיסטוריה של מדינת ישראל. 11 חודשים לאחר מכן, אנחנו מציינים היום עוד שלב בהתקדמות הפרויקט, אשר יושלם תוך פחות מחמש שנים. יחד עם הקו האדום שכבר פועל, והקו הסגול אשר הקמתו מתקדמת גם היא בקצב מהיר, רשת הרכבות הקלות של גוש דן תחלץ את המרכז מהפקקים העולים לנו ביוקר רב ופוגעים באיכות החיים ובאיכות הסביבה. במקביל אנו מקדמים את רשת המטרו בגוש דן רבתי, ורשת קווי 'רכבת על גלגלים'. זה העתיד, והוא קורה ממש לנגד עינינו!"

מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "מאז כניסתה של השרה מירי רגב לתפקיד, אנו רואים מהפך של ממש בתחבורה הציבורית על כל מרכיביה. אבן הדרך שאנו מציינים היום היא חלק מתנופת עשייה חסרת תקדים, הכוללת את רכבת ישראל, רכבות קלות בגוש דן, בירושלים ובמטרופולין חיפה, קווי אוטובוס מהירים BRT ורשת המטרו, לצד הרחבת ושדרוג שירותי האוטובוסים בכל רחבי הארץ. אני מאמין כי עד סוף העשור נראה הרבה יותר בעלי רכב שיעדיפו להשאירו אותו בבית ולהגיע למחוז חפצם בתחבורה ציבורית".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=165998

אולי יעניין אתכם גם

  • צ'לסי ממשיכה לטוס דלתא איירליינסצ'לסי ממשיכה לטוס דלתא איירליינס
  • רויאל ביץ אילת – לא מרגישים שאוגוסט וקורונה, כתבה שנייה בסדרהרויאל ביץ אילת – לא מרגישים שאוגוסט וקורונה, כתבה שנייה בסדרה
  • תלמה רוכשת מאיסתא את האחזקות באמריקן אקספרס טרוול ישראלתלמה רוכשת מאיסתא את האחזקות באמריקן אקספרס טרוול ישראל
  • מסיבת הקיץ של פלאנטו, היה אדירמסיבת הקיץ של פלאנטו, היה אדיר
  • קראון פלזה השקיעה 60 מיליון ₪ בשדרוג מלונותיהקראון פלזה השקיעה 60 מיליון ₪ בשדרוג מלונותיה
תגיות:
הקו הירוק של הרכבת
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס