IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » הגשר התלוי הארוך בעולם יחבר בין סיציליה ליבשת איטליה

הגשר התלוי הארוך בעולם יחבר בין סיציליה ליבשת איטליה

דפנה וייס 22 באוקטובר 2024 16:34

השבוע נחתם הסכם בין חברת הבנייה לנציבות האירופית למימון חלקי של הפרויקט שאמור להתחיל בסוף השנה ולהסתיים ב-2030. מה יהיה אורכו של הגשר והעלות המוערכת?

הגשר התלוי הארוך בעולם יחבר בין סיציליה ליבשת איטליה מבט על יבשת איטליה מהעיר מסינה, שבסיציליה. צילום Depositphotos

האם החלום הישן לחבר את האי סיציליה ליבשת איטליה עומד להתגשם ? היסטוריונים מציינים שעוד בתקופת הרומאים נדון הרעיון של הגשר ולמעשה הם אכן בנו אחד כזה עשוי מחביות וסירות.

הדיקטטור בניטו מוסוליני החייה מחדש את החלום לקשר את סיציליה ליבשת, אבל רק בממשלת סילביו ברלוסקוני בתחילת שנות ה-2000 השיגה התוכנית מימון מבריסל. בשנת 2009 הוענק חוזה לבניית הגשר, אבל התוכנית בוטלה ב-2013 לאחר שראש הממשלה לשעבר מריו מונטי סגר את חברת הבנייה כחלק מתוכנית קיצוצים ארצית.

בשנת 2022, ממשלת הימין החדשה שנבחרה באיטליה הודיעה שהיא מעוניינת להחיות את התוכניות למה שיהיה הגשר התלוי הארוך בעולם וראש הממשלה ג'ורג'יה מלוני אמרה שהיא תבקש מהאיחוד האירופי לסייע במימון הפרויקט ההנדסי השאפתני.

השבוע חתמו חברת הבנייה של הגשר והנציבות האירופית על הצעת מימון חדשה. העלות הכוללת המוערכת היא 4.6 מיליארד אירו והבנייה אמורה להיפתח עד סוף השנה הנוכחית ולהסתיים ב-2030. לחיבור הכביש והרכבת המוצעים יהיה טווח מרכזי באורך של למעלה מ-3 ק"מ, מה שהופך אותו לגשר התלוי הארוך בעולם. הגשר יעבור מהעיר מסינה לאזור קלבריה ביבשת.

סיציליה, האי הגדול ביותר בים התיכון, ששטחו כ-26,000 קמ"ר ואוכלוסייתו מונה למעלה מ-5 מיליון תושבים, מופרד על ידי מצר מסינה. נכון לעכשיו, ניתן להגיע לאי בטיסה, כלי שייט או ברכבת הנישאת במעבורת.

התומכים בפרויקט אומרים כי אוניות משא המגיעות דרך תעלת סואץ תוכלנה להעביר את הסחורות ישירות לרכבות בסיציליה ולחסוך כסף על הפלגות ימיות ממושכות. בנוסף, הפרויקט יעזור לכלכלה המקומית ויגשר על הפער בין הצפון העשיר לדרום העני יותר.

לעומתם המתנגדים טוענים שמדובר בבזבוז כספי ציבור וסיכון נוכח העובדה שמדובר באזור סיסמי פעיל. הר הגעש אטנה שוכן קרוב לעיר קטניה. אנשי איכות הסביבה גם מזהירים מפני הסיכון למערכות אקולוגיות מקומיות ומהפגיעה האסתטית בנוף.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=164619

אולי יעניין אתכם גם

  • איטליה: תחזית של 964,440 כניסות תיירים מאזור המזרח התיכוןאיטליה: תחזית של 964,440 כניסות תיירים מאזור המזרח התיכון
  • עיירת חוף יפיפייה בסיציליה מציעה חופשה בפחות ממחיר אספרסועיירת חוף יפיפייה בסיציליה מציעה חופשה בפחות ממחיר אספרסו
  • קשרי תעופה תפעיל טיסות ישירות ותציע מגוון אפשרויות חופשה בסיציליהקשרי תעופה תפעיל טיסות ישירות ותציע מגוון אפשרויות חופשה בסיציליה
  • ממשלת איטליה במפגן סולידריות במדינת ישראלממשלת איטליה במפגן סולידריות במדינת ישראל
  • לידיעת הטסים לאיטליה: חום קיצוני צפוי בעשרת הימים הקרוביםלידיעת הטסים לאיטליה: חום קיצוני צפוי בעשרת הימים הקרובים
תגיות:
גשר איטליה סיציליה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס