IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » האתגר של תעשיית התיירות: איך לנהל את תיירות-היתר?

האתגר של תעשיית התיירות: איך לנהל את תיירות-היתר?

עוזי בכר 8 באוגוסט 2018 11:29

העיתונאי גרג דיקינסון טען בעיתון הטלגרף כי תיירות-יתר צריכה להיות "מילת השנה"

האתגר של תעשיית התיירות: איך לנהל את תיירות-היתר? כנסיית הקבר בירושלים. תורים של שעות. צילום Depositphotos

תיירות-היתר היא החודש בת שש שנים. באוגוסט 2012 נעשה לראשונה שימוש בהשטאג בטוויטר במונח Overtourism. מאז הוא לא יצא מהלקסיקון מכיון שלסוגיית תיירות-היתר יש הרבה במשותף גם עם נושאים כמו שינויי האקלים.

בימים אלה מתמודדת גם ישראל עם הבעיה, כאשר התיירים הרבים הנוהרים אליה גודשים את נמל התעופה, את המלונות ואת אתרי התיירות, כמעט עד גבול יכולת התשתיות לשאתם.

במאמר על הנושא כותב הרולד גודווין (Harold Goodwin), היועץ לתיירות אחראית של יריד התיירות WTM המתקיים מדי שנה בלונדון, כי הבעיה ידועה וקיימת זה שנים וכי יעדים מסוגלים לקלוט רק מספר מוגבל של מבקרים. למרות זאת, תעשיית התיירות דוחפת לבניית עוד מלונות, לבניית עוד מטוסים ולהגדלת מספר התיירים. כך נמדדת הצלחתם של רשויות תיירות ושרי תיירות, אך לדעתו, זו הערכה שגויה.

תיירות-יתר מתארת מצב שבו המארחים – או האורחים – מקומיים או תיירים, מרגישים שיש יותר מדי מבקרים וכי איכות החיים באזור או איכות החוויה, הידרדרו באופן בלתי מתקבל על הדעת. מצב זה הפוך לתיירות אחראית, שעניינה שימוש בתיירות כדי לשפר את חייהם של התושבים מזה ואת חוויית המבקרים מזה. לעתים קרובות מבקרים ואורחים כאחד חווים את ההידרדרות במקביל ומורדים בה.

אמנם המונח Overtourism הופיע לראשונה בטוויטר באוגוסט 2012, אולם בספרות האקדמית נכתב כבר בעבודה מ-2008 על הסיכון שבדייג-יתר ותיירות-יתר – שתי דוגמאות שבהן נעשה שימוש להפקת רווחים על חשבון המשאב. בבחינת רווח אישי – הפסד קולקטיבי.

לפי גודווין, העולם מתחיל להתקדם אל מעבר להכחשה, אבל אנחנו עדיין משתמשים בלשון נקייה כמו "ניהול הצלחה" ו"התמודדות עם הצלחה", אולם עדיין יש יותר כיסוי לסוגיה בעיתונות המקומית ובמדיה המרכזית מאשר בעיתונות המקצועית. העיתונאי גרג דיקינסון טען בעיתון הטלגרף הבריטי כי תיירות-יתר צריכה להיות "מילת השנה".

גאודי והתיירים בברצלונה. התמודדות עם עומס יתר. צילום עוזי בכר

הפתרונות של ברצלונה

מזכ"ל ארגון התיירות UNWTO, זוארב פולוליקאשווילי, נשאל באחרונה בראיון מה דעתו על האימרה שלפיה "אין תיירות-יתר, יש ניהול-חסר".  הוא השיב שהוא מסכים עם האמירה וכי לדעתו הדרך הנכונה היא מדיניות המשלבת תיירות בת-קיימא בין המגזר הציבורי והפרטי.

פרופסור השיווק האמריקני פיליפ קוטלר, היה הראשון שטבע את הרעיון של ה-demarketing – החזרה-משיווק בשנת 1971, כאופציה של מדיניות וכלי ניהול בתמהיל השיווקי, כדי לצמצם את הצפיפות. שימוש בשיווק-מחדש נעשה הן בעמק הנאפה בארה"ב והן בקפריסין. עם זאת, הבעיה היא כי מקומות תיירות פופולאריים הפכו לחובה ורבים שואפים לשדרג אותם באמצעות צילום סלפי שלהם. והאתגר אינו מוגבל לערים: הבעיות מתעוררות גם בגנים הלאומיים ברחבי העולם.

בעיית תיירות-היתר זכתה להתייחסות בנובמבר 2017 בפסגת השרים של ארגון התיירות העולמי UNWTO, במסגרת יריד WTM London. ביריד השנה (5-7 בנובמבר 2018) יתקיים פאנל בנושא, שבו אמורים להשתתף נציגים מהערים ברצלונה, לונדון, ניו יורק ופריז, שיודעים משהו על הסוגיה.

ברצלונה שבספרד מתמודדת עם עומס תיירים יותר מכל עיר אחרת ואף היו בה הפגנות של אזרחים שקראו לתיירים להסתלק. העיר ניסתה כבר שיטות ניהול אחדות והיא מוכנה לחלוק את האסטרטגיות השונות שבהן היא משתמשת.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=86673

אולי יעניין אתכם גם

  • צמיחת הנסיעות הבינלאומיות עקפה את הכלכלה העולמית ב-2018צמיחת הנסיעות הבינלאומיות עקפה את הכלכלה העולמית ב-2018
  • ארגון התיירות העולמי מנסה לסייע בניהול תיירות-היתר – האוברטוריזםארגון התיירות העולמי מנסה לסייע בניהול תיירות-היתר – האוברטוריזם
  • MSC Fantasia: הראשונה לעגון בטרמינל החדש בברצלונהMSC Fantasia: הראשונה לעגון בטרמינל החדש בברצלונה
  • נוסעי קרוזים המבקרים בסנטוריני ומיקונוס ישלמו מס תיירות יתרנוסעי קרוזים המבקרים בסנטוריני ומיקונוס ישלמו מס תיירות יתר
  • נוסעי הקרוזים בברצלונה קיבלו מקלחת קרה מתושבי העירנוסעי הקרוזים בברצלונה קיבלו מקלחת קרה מתושבי העיר
תגיות:
ברצלונה UNWTO תיירות-יתר Overtourism זוארב פולוליקאשווילי WTM לונון פיליפ קוטלר
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס