IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » אולטימטום מהכנסת: מתווה סיוע לנוסעים תוך שבועיים

אולטימטום מהכנסת: מתווה סיוע לנוסעים תוך שבועיים

מערכת האתר 28 ביולי 2025 15:22

יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן דורש פתרון עד 11 באוגוסט: "לא יהיו ארכות נוספות". חברות התעופה מזהירות מקריסה משפטית וכלכלית. רת"א: כ-60 אלף ישראלים לא הצליחו לשוב בזמן המבצע

אולטימטום מהכנסת: מתווה סיוע לנוסעים תוך שבועיים ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום דוברות הכנסת, דני שם טוב

במהלך ישיבה סוערת נוספת של ועדת הכלכלה של הכנסת, הבהיר יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כי המדינה מחויבת להציג בתוך שבועיים בלבד מתווה ברור לפיצוי אזרחים וחברות תעופה שנפגעו עקב סגירת נתב"ג במהלך מבצע "עם כלביא". לדבריו, "לא יהיו ארכות נוספות – הגיע הזמן להכריע".

בישיבה, שנערכה לאחר פגישה קודמת של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושרת התחבורה מירי רגב, הובהר כי למרות ההבנה לצורך במתווה, טרם נרשמה התקדמות מהותית. נציג אגף התקציבים באוצר, דניאל שוורץ, הסביר כי "השרים ביקשו לטייב נתונים ולבחון השלכות תקציביות ורוחביות", אך לא התחייב למועד סיום.

60 אלף ישראלים נותרו בחו"ל: "אירוע דרמטי שחייב מענה"

מנהל רשות התעופה האזרחית שמואל זכאי חשף כי כ-150 אלף ישראלים שהו בחו"ל בעת סגירת השמיים, וכ-60 אלף מהם לא הצליחו לשוב לארץ בזמן. לדבריו, רק 25 אלף נוסעים חזרו דרך נתב"ג, בעוד ש-65 אלף נאלצו לעבור דרך עקבה, טאבה, נמל חיפה ודרכי ים אחרות.

זכאי ציין כי "קל מאוד לשרה לחתום על צו חירום שמקל על חברות התעופה, אך לדעתה זה עלול לפגוע בציבור. ההחלטה חייבת לכלול מתווה – ולא צו חד צדדי".

חברות התעופה תוקפות: "מרחו אותנו חודשים"

עו"ד רז נזרי, המייצג את ארקיע, ציין כי השרים הבינו שצריך להגיד משהו ליו"ר הוועדה, אחרי שפעמיים לא היו תשובות. לדבריו, "לדחות את הקץ זה לא יעזור, בסוף המדינה צריכה להכניס יד לכיס. האוצר יצטרך לשלם פיצוי לא רק לנוסעים אלא גם לחברות התעופה, ויפה שעה אחת קודם".

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס מחה על חוסר התגובה מצד המדינה: "כשהתקשרו אלינו ב-2 בלילה וביקשו להוציא מטוסים – פעלנו מיד. למה כשאנחנו מבקשים סיוע – גוררים אותנו חודשיים?". לדבריו, לישראייר יש כבר אלף תביעות פתוחות, והעיכוב פוגע בפעילות המשפטית והכלכלית של החברה.

סמנכ"ל אל על שלומי זפרני הצטרף לביקורת וציין כי נגרם לחברה נזק של 50 מיליון דולר, ללא כל מענה ממשלתי: "יש גרירת רגליים. מדברים רק על פיצוי לנוסעים ומתעלמים מאיתנו – גם אנחנו נפגענו אנושות".

האופוזיציה מאשימה את האוצר: "מתיש את הציבור"

חברי הכנסת אפרת רייטן, ולדימיר בליאק ואלון שוסטר תקפו את התנהלות משרד האוצר: "יש תחושה ברורה שמנסים למשוך זמן. הציבור לא אשם, והוא לא צריך לשלם את המחיר". בליאק אף הזכיר שהגיש הצעה למתווה פיצוי כבר ב-16 ביוני, שלא קודמה עד כה.

הדד-ליין: 11 באוגוסט

בסיכום הישיבה, ח"כ ביטן הבהיר חד משמעית: "בישיבה הבאה, תבואו עם מתווה סגור. לא יהיו דחיות נוספות. אם לא יהיה הסכם – הוועדה תקבל את ההחלטות בעצמה. הציבור מחכה, והמדינה חייבת לקחת אחריות".

הדיון הבא צפוי להתקיים סמוך ל-11 באוגוסט, והתוצאה עשויה לקבוע האם אלפי ישראלים וחברות תעופה יקבלו סיוע – או ייאלצו להיאבק על זכויותיהם בבית המשפט.

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=177658

אולי יעניין אתכם גם

  • מציאת פתרונות סיוע למלונות קטנים שנפגעו במלחמהמציאת פתרונות סיוע למלונות קטנים שנפגעו במלחמה
  • איזי ג?ט נרתמת לעזרת ילדי הפיליפיניםאיזי ג?ט נרתמת לעזרת ילדי הפיליפינים
  • אייר קנדה הזמינה 61 מטוסי בואינג 737MAXאייר קנדה הזמינה 61 מטוסי בואינג 737MAX
  • ברית התעופה סקאיי טים פתחה טרקלין ראשון בדרום אמריקהברית התעופה סקאיי טים פתחה טרקלין ראשון בדרום אמריקה
  • בראון JLM: מלון בוטיק חדש ומרהיב בלב ירושליםבראון JLM: מלון בוטיק חדש ומרהיב בלב ירושלים
תגיות:
סיוע
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס