IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » קרוזים » מדוע ממשיכים לבנות כל כך הרבה אוניות קרוזים ?

מדוע ממשיכים לבנות כל כך הרבה אוניות קרוזים ?

עוזי בכר 6 בדצמבר 2016 0:00

על פי נתוני אתר Cruise Market Watch עד שנת 2020 ייבנו 55 אוניות ים חדשות אך מנגד מספר הנוסעים יצמח רק ב- 12.9% ויגיע ל- 25.3 מיליון. נשאלת השאלה מה מניע את חברות הקרוזים להמשיך ולבנות מספר רב של מפלצות ענק ? 

מדוע ממשיכים לבנות כל כך הרבה אוניות קרוזים ? MSC-5

מנתוני אתר Cruise Market Watch עולה כי תעשיית הקרוזים העולמית מוערכת ב- 39.6 מיליארד דולר ובשנת 2015 צפויים לנפוש כ-22.2 מיליון אורחים בשיט תענוגות. מספר הנוסעים בחופשות הקרוזים צפוי לגדול ב-12.9%  עד שנת 2019 ולהגיע ל 25.3 מיליון. לעומת זאת, עד שנת 2020 ייבנו כ-55 אוניות ים חדשות בהשקעה של כ- 42 מיליארד דולר .

בדקנו עבורכם כמה עולה לבנות את המפלצות היפיפיות המארחות אותנו בחופשות השיט ?

מחיר בניית האוניה תלוי בגודל, מבנה, מתקנים, רמת החדרים, קולינריה ועוד 

להלן מספר דוגמאות מהעבר, הווה ועתיד:

Azamara Quest – הושקה ב- 2000 , 30 אלף טון, 150 מיליון דולר

Queen Victoria – הושקה ב-2004 , 90 אלף טון, 522 מיליון דולר

Carnival Breeze– הושקה ב-2012 , 130 אלף טון, 740 מיליון דולר

Costa Diadema –  הושקה ב-2014 , 132 אלף טון, 790 מיליון דולר

Disney Fantasy – הושקה ב-2012 , 128 אלף טון, 940 מיליון דולר

ms Koningsdam – תושק ב-2016 , 99,500 טון, , 520 מיליון דולר

Norwegian Escape – הושקה ב-2015 , 163 אלף טון, 920 מיליון דולר

Harmony of the Seas – תושק ב-2016 , 227 אלף טון, 1,35 מיליארד דולר

האם ההשקעה גדולה מידי בהשוואה לגידול מספר הנוסעים העתידים ואם כן מדוע חברות השיט ממשיכות לבנות אוניות?

חלק מהתשובה מצויה  בדברי ארנולד דונלד, מנכ"ל חברת קרניבל בהתייחסותו להסכם לבניית 9 אוניות בעלות קיבולת הנוסעים הגדולה בעולם (6000 נוסעים) במשקל 180 אלף טון ובפעם הראשונה מונעות בגז טבעי:" ההסכם עולה בקנה אחד עם גידול הקיבולת והצורך באוניות גדולות יותר, יעילות וחסכוניות בצריכת דלק"

האוניות החדשות שייבנו יפחיתו באופן משמעותי את עלויות התפעול ומנגד יאפשרו לגבות תעריף גבוה יותר עבור החופשה, כולל פיתויים לבזבוזים נוספים באונייה עצמה, מה שבסופו של דבר יוביל לרווחים גדולים יותר.

חברות השיט חייבות להגדיל את הרווחים דרך בניית אוניות גדולות יותר עם קיבולת ומספר נוסעים גדול יותר, מה שיביא להכנסות ורווח נקי גדול יותר. מתברר שחלק לא קטן (מעל רבע) של רווחי חברות השיט מגיע מסיורי החוף, מסעדות נושא, ספא, חבילות שתייה, קזינו וקניות.

שיט לאדם בממוצע עולה 1779$ :

 1350$ כרטיס עליה לאוניה

429$ הוצאות באוניה

מה עושים עם האוניות הישנות ? במידה והן עדיין פונקציונליות ומייצרות רווחים הן ימשיכו בתפקידן הרגיל. במידה ולא, האוניות יועברו מצפון אמריקה (13 מיליון נוסעים) לשווקים מתעוררים כמו אירופה (5.7 מיליון נוסעים) או במיוחד אסיה, לענות על הביקוש הגובר והדרישה לסטנדרטים גבוהים יותר. אפשרות שלישית, למכור אותן ולהפעיל רק את החדשות בהדרגה.

בנוסף, במידה וחברות השיט ייאלצו להוריד מחירים בגלל היצע גדול, האוניות החדשות והיעילות ייצרו עבורן רווחים, טוענים אנליסטים.

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=73298

אולי יעניין אתכם גם

  • טורקיש איירליינס ממשיכה להוות גורם מוביל בנתב"גטורקיש איירליינס ממשיכה להוות גורם מוביל בנתב"ג
  • ויקינג קרוזס הצטרפה לספר השיאים של גינסויקינג קרוזס הצטרפה לספר השיאים של גינס
  • תכנית הטרקלינים של אמריקן אקספרס ברחבי העולם מתרחבתתכנית הטרקלינים של אמריקן אקספרס ברחבי העולם מתרחבת
  • חוזרים לישראל: זינוק חד בתיירות לקראת יום העצמאות ה-77חוזרים לישראל: זינוק חד בתיירות לקראת יום העצמאות ה-77
  • אופיר טורס המומה ואבלהאופיר טורס המומה ואבלה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס