Site icon IAS

פתחו יומנים: שיבושים צפויים בנמלי התעופה של אירופה

שביתות ועיכובים צפויים בנמלי התעופה של אירופה. צילום Depositphotos

מחסור בכוח אדם בנמלי התעופה של יבשת אירופה ושינויים ארגוניים בחברות התעופה יוצרים כאוס מוחלט לנוסעים ומראות המזוודות הנטושות חוזרות על עצמן שוב ושוב. אתר The Points Guy איגד עבורכם מידע חשוב, היכן ומתי מתוכננים שיבושים נוספים על הקיימים, כאילו שכעת חסר.

29 ביוני: שביתת טייסי חברת SAS

אם אתם מתוכננים לטוס עם חברת Scandinavian Airlines  (SAS), לתשומת ליבכם, טייסים בדמנרק, נורבגיה ושבדיה מתכננים לשבות ב-29 ביוני, בשל תנאי שכר. משא ומתן נמצא בעיצומו כדי למנוע את השביתה.

30 ביוני ל-2 ביולי: שביתת עובדי ריינאייר

לאחר שבין התאריכים 24 ל-26 ליוני צוות חברת התעופה שיבש מספר טיסות בבלגיה, פורטוגל, איטליה וספרד, שביתה נוספת צפויה בספרד מה-30 ביוני ועד ה-2 ליולי.

1 ביולי – 31 באוגוסט: ביטולי טיסות בנמל התעופה גטוויק

רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה בבריטניה לוחץ על נמל התעופה גטוויק (LGW) לבטל טיסות כדי למנוע ביטולים של הרגע האחרון לנוסעים במהלך עונת הקיץ. נמל התעופה השני, העמוס בבריטניה, מעוניין להימנע מתורי ענק של נוסעים ומקצץ את מספר הטיסות היומיות ל-825 ביולי ו-850 באוגוסט. במצב רגיל נמל התעופה של גטוויק מפעיל 900 טיסות.

מטוס איזי ג'ט. צילום יח"צ

1 יולי – 31 יולי: שביתת עובדי איזי ג'ט ספרד (חלק א')

לאחר שהמשא ומתן עם עובדי החברה נכשל, איגוד הסחר הספרדי הכריז על סדרת שביתות של 24 שעות ל-9 ימים בחודש יולי, שישפיעו על פעילות החברה ברחבי המדינה.

עובדי החברה בנמלי התעופה של ברצלונה (BCN), מאלגה (AGP) ופלמה דה מיורקה (PMI) ישבתו החל מה-1 ל-3 ביולי, מה-15 ל-17 ביולי ומה-29 ל-31 ביולי.

1-30 ביולי: לופטהנזה מבטלת כאלף טיסות

חברת התעופה לופטהנזה מתכננת לבטל כאלף טיסות בסופי שבוע לאורך חודש יולי בעקבות מחסור בעובדים המשפיעים על שירותי קרקע, בקרת תעבורה אווירית ועל חברת התעופה עצמה. על פי הערכות מדובר בכ-5% מהפעילות של החברה בסופי שבוע.

17 -15 ביולי: שביתת צוותי איזי ג'ט ספרד (חלק ב')

שביתת צוותי חברת הלואו קוסט, איזי ג'ט, ישפיעו על השירותים במדינה ומחוצה לה מיום שישי, 15 ביולי ועד יום ראשון, 17 ביולי, כולל בנמלי התעופה של ברצלונה, מאלגה ופלמה דה מיורקה. האיגוד המקצועי של ספרד מבקש העלאת שכר של 40% כדי להתאים את שכרם למקבילם הצרפתים והגרמנים. נכון לרגע זה צוות החברה מקבל שכר בסיסי של 950 יורו, לא כולל בונוסים ושעות נוספות.

29-31 ביולי: שביתת צוותי איזי ג'ט ספרד (חלק ג')

קחו בחשבון שאם המשא ומתן עם העובדים יצליח, השביתות תבוטלנה, אך על תבנו על זה יתר על המידה, הסיכויים כעת קטנים.

נמל התעופה לונדון הית'רו. טרמינל 5. צילום עוזי בכר

סוף יולי – אוגוסט: צוותי הצ'ק אין של בריטיש איירווייס ישבתו בהית'רו

לאחר שצוות החברה שבת כבר ב-23 ביוני, הא מתכנן להחריף את השביתות במהלך החודשים יולי אוגוסט. כ-700 אנשי קרקע וצ'ק אין של בריטיש איירווייס בהיתרו מתכננים לנקוט בעיצומים בשל בעיות שכר.

תובנות, התעדכנו באופן שוטף כדי לא למצוא עצמכם בכאוס מוחלט, הקיים כבר כיום בנמלי התעופה של אירופה ועומדים בפני התקופה העמוסה ביותר מאז החלה מגפת הקורונה. שביתות יגרמו לאלפי ביטולים ועיכובים ממושכים. דאגה גדולה נוספת היא שחברות התעופה העמוסות מדי וחסרות כוח אדם עלולות לא להחזיר לנוסעים שנפגעו מהעיכובים הללו את הכספים בזמן. בתקופה של אי ודאות המונית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תיירותית, הכסף הזה עשוי להיות חיוני בעת הזמנה מחדש של טיסות.

Exit mobile version