דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » מטוסי העתיד ZEROe של יצרנית התעופה איירבוס

מטוסי העתיד ZEROe של יצרנית התעופה איירבוס

דפנה וייס 22 בספטמבר 2020 18:56

בשנת 2035 המטוסים המסחריים הראשונים בעולם המונעים באמצעות מימן יגיעו לשמיים ויפחיתו ב-50% את פליטת דו תחמוצת הפחמן

מטוסי העתיד ZEROe של יצרנית התעופה איירבוס מטוסי העתיד ZEROe . צילום איירבוס

שלושה מטוסים שהוצגו לאחרונה ע"י חברת איירבוס המכונים ZEROe דומים אך שונים לכל מה שהכרנו עד כה. הראשון מזכיר מטוס מסחרי קלאסי, למעט כנפיים ארוכות וגמישות יותר. השני דומה למטוס נוסעים המונע על ידי מנועי טורבו-פרופ. השלישי, בעיצוב מהפכני. מדובר במטוסים המונעים כולם באמצעות מימן – טכנולוגיה המבטיחה הפחתה משמעותית של פליטות גזים.

" לפני חמש שנים, הנעת מימן לא הייתה אפילו ברדאר שלנו כפתרון טכנולוגי להפחתת פליטה," מסביר גלן לוולין (Glenn Llewellyn), סמנכ"ל איירבוס לפרויקט ZEROe. " נתונים משכנעים מענפי תחבורה אחרים שינו במהירות את כל הכיוון. היום אנו נרגשים מהמימן הפוטנציאלי המדהים שמציע תעופה עם אחוז פליטות גזים נמוך משמעותית. "

במטוסים ישנם שני סוגים של הנעת מימן: בעירת מימן ותאי דלק מימן. שלושת מטוסי ה"קונספט" של איירבוס – המכונים ZEROe – הם כולם מטוסי היברידי מימן. משמעות הדבר היא שהם מונעים על ידי מנועי גז טורבינות ששורפים מימן נוזלי כדלק. במקביל, הם משתמשים גם בתאי דלק מימן כדי ליצור חשמל המשלים את טורבינת הגז, וכתוצאה מכך מקבלים מערכת הנעה היברידית-חשמלית יעילה ביותר.

עם זאת, לכל שלושת האפשרויות יש גישה שונה במקצת לשילוב מערכת האחסון וההפצה של מימן נוזלי. מהנדסי איירבוס יישמו פתרונות אינטגרציה המביאים בחשבון בזהירות את האתגרים והאפשרויות של כל סוגי המטוסים.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=110298

אולי יעניין אתכם גם

  • טיסת אייר אירופה בדרכה לישראלטיסת אייר אירופה בדרכה לישראל
  • 7.1 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל נרשמו בינואר-ספטמבר  7.1 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל נרשמו בינואר-ספטמבר  
  • דיון חירום: העומסים בנתב"ג, זמני המתנה ארוכים וחווית הנוסעדיון חירום: העומסים בנתב"ג, זמני המתנה ארוכים וחווית הנוסע
  • למשבר הקורונה תהיה השפעה מתמשכת על הביקושים לכרטיסי טיסהלמשבר הקורונה תהיה השפעה מתמשכת על הביקושים לכרטיסי טיסה
  • הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות קובע שיאיםהכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות קובע שיאים
תגיות:
ZEROe
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version