Site icon IAS

מארגני התיירות הנכנסת: "להחזיר את ההיגיון לשולחן הממשלה"

יוסי פתאל, מנכל הלשכה, יואל רזבוזוב, שר התיירות ודני אמיר, יור הלשכה. צילום ערן מילוא

בסוף השבוע האחרון קיימה לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל את האסיפה הכללית לחבריה, בהשתתפות שר התיירות, יואל רזבוזוב ומנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי. במסגרת האסיפה, ביקשו מארגני התיירות הנכנסת, כי הממשלה תתייחס לעובדות ולמספרים ולא לגרפים תיאורטיים שמציגים אנשי המקצוע.

שר התיירות, יואל רזבוזוב, אמר: "המשימה שלי היא לשמור ולשמר את כל תעשיית התיירות בכלל והתיירות הנכנסת בפרט, לייצג אתכם ולפתוח את התיירות. אם מארגני התיירות הנכנסת יפנו לענפים אחרים- אנחנו נפסיד משאב לאומי חשוב שיהיה קשה לשקם אותו. בינתיים הצלחנו לארגן תקציב למארגני התיירות ע"ס 45 מיליון ₪ ונעבוד על רשת בטחון, אך מבחינת הכנסת תיירים לישראל זה עלול לקחת עוד קצת זמן. אני אדם אופטימי מטבעו, ומאמין שכבר ב-27 לחודש זה נראה ירידה במספר החולים הקשים. עכשיו מה שמעניין אותי ומה שמעסיק אותי זה שהתיירות לישראל תחזור ויהיה מי שיקבל את כל אותם תיירים. אני נלחם בשבילכם ולמענכם ואני הוא הנציג שלכם בקבינט".

חברי הלשכה אמרו לשר כי במסגרת הפיילוט להבאת תיירים בקבוצות מאורגנות ומפוקחות, הגיעו לישראל כ-8,000 תיירים. כל התיירים, ללא יוצא מהכלל, שעברו שתי בדיקות PCR ובדיקה סרולוגית עם הגעתם, הביאו עמם 0 (אפס) חולים לישראל.

הגיע הזמן שהממשלה "תנהל סיכונים" כפי שהיא טוענת. כניסת תיירים שמגיעים מביתם ישירות לישראל, אינה מהווה סיכון דומה לישראלי שחוזר לארץ לאחר חופשה.  הדיון על ניהול סיכונים חייב להיות מספרי ולא דקלרטיבי. הסיכון במערכת החינוך, באירועים, אצל ישראלים חוזרים,  או אצל תיירים אינו דומה, ולכן המדיניות צריכה להיות מותאמת. שיתוק רוחבי לא עבד בתחילת המשבר ובוודאי שאינו רלוונטי עתה.

השר רזבוזוב הוסיף: " הפיילוט אכן עובד עם אפס מאומתים עד כה ולכן נתב"ג והתיירים הם לא הבעיה".

בנוסף, במסגרת האסיפה הכללית הושקה תכנית ביטוח ייחודית לקבוצות תיירים שיגיעו באמצעות חברי הלשכה, במסגרתה כל התיירים בקבוצות המאורגנות והמפוקחות שיגיעו לישראל, יהיו מכוסים בביטוח רפואי, שכולל כיסוי מלא של אשפוזים, בידודים, הוצאות עבור שינוי כרטיס טיסה ועוד הנובעים כתוצאה ממחלת הקורונה.

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, יוסי פתאל: "המחויבות של חברי הלשכה לרמת הבטיחות והמקצועיות הגבוהה ביותר, הביאה אותנו להציע כיסוי ביטוחי שישדר כלפי חוץ כי ישראל היא מדינה אחראית. קבלת קבוצות תיירים הכרחית להצלת כלכלת הפריפריה".

Exit mobile version