דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » הביצועים הכלכליים של חברות התעופה אינם שווים בכל האזורים

הביצועים הכלכליים של חברות התעופה אינם שווים בכל האזורים

עוזי בכר 27 בספטמבר 2018 12:50

המתחרים החדשים בתעשיית התעופה יוצרים בעיה עבורם ועבור השחקנים הוותיקים. תזרים המזומנים היה אומנם גבוה, אבל רק בצפון אמריקה ובאירופה

הביצועים הכלכליים של חברות התעופה אינם שווים בכל האזורים גלובל ליסינג בעידן הקורונה. צילום Depositphotos

הביצועים הכלכליים של חברות התעופה אינם שווים בכל האזורים. המתחרים החדשים בתעשיית התעופה יוצרים בעיה עבורם ועבור השחקנים הוותיקים בענף. מנהלי חברות התעופה טוענים, כי העלויות העולות והתחרות העזה הן שני האתגרים הנפוצים ביותר וגם ההגבלות על מיעוט הסלוטים בנמלי התעופה או היעדרן מהוות אתגר לא פשוט. מתברר עוד, כי הביצועים אינם שווים בכל האזורים. תזרים המזומנים היה אומנם גבוה, אבל רק בצפון אמריקה ובאירופה. המאזנים של חברות התעופה חולקו לשתי קבוצות, כשאחת מהן עדיין חשופה לחולשות וזעזועים של המשק העולמי

תחזית גבוהה ועדכון כלפי מטה

בסוף 2017 העריכו רוב האנליסטים, כי עלויות הדלק יעלו באחוזים דו ספרתיים, בגלל הקיצוצים של אופ"ק. אפילו יאט"א ציינה אז, כי חשבון הוצאות הדלק לתעשייה יגדל ל-156 מיליארד דולר, אשר ייצגו 19.6% מעלויות התפעול הממוצעות, וכך, למרות העלויות העולות, הגדילה אז יאט"א את הערכותיה לשנת 2018 וחזתה, כי הרווח הנקי של התעשייה יהיה 38.4 מיליארד דולר בגלל ביקוש חזק, התייעלות ותשלומי ריבית מופחתים.

אבל בחודש יוני השנה, עידכנה יאט"א כלפי מטה את תחזית הרווח לשנת  2018, כאשר בהתאם לתחזית המעודכנת צפויות חברות התעופה להציג בשנת 2018 רווחים בסך של כ-33.8 מיליארד דולר, בהשוואה ל-38.4 מיליארד דולר על פי תחזית יאט"א שפורסמה בחודש דצמבר 2017. העלייה בהוצאות הדלק והשכר של עובדי חברות התעופה היינם הגורמים העיקריים לירידה בתחזית הרווח של חברות התעופה.

יאט"א מעדכנת את רווחיות חברות התעופה
יאט"א מעדכנת את רווחיות חברות התעופה

הכלכלה העולמית לפי בנק ישראל

בסוף אוגוסט השנה ציינה הוועדה המוניטורית של בנק ישראל בראשותה של הנגידה קרנית פלוג, כי קצב הצמיחה של הכלכלה העולמית התגבר ברבעון השני, אך מסתמנת היחלשות במומנטום; בפרט, נמשכת האטה בקצב הצמיחה של הסחר העולמי, על רקע החששות מהחרפת "מלחמת הסחר" והתנודתיות בשווקים הפיננסיים של המשקים המתעוררים.

מנגד, ציינה הוועדה, כי נמשכה המגמה החיובית בשוק המניות בארה"ב וקרן המטבע הבינלאומית הותירה את תחזית הצמיחה העולמית ללא שינוי, אף שהתחזיות לגבי הצמיחה בגוש האירו וביפן ירדו קלות.  האינפלציה בארה"ב נעה סביב היעד של 2%; גם באירופה וביפן עלתה האינפלציה, אך אינפלציית הליבה עדיין נמוכה.

עוד מסרה הוועדה, כי  נתוני הפעילות בארה"ב מצביעים על המשך המומנטום החיובי, בתמיכת ההרחבה הפיסקלית: שוק העבודה, הצריכה הפרטית והייצור התעשייתי מוסיפים להציג חוסן. הצמצום המוניטרי צפוי להימשך: הפד  צפוי להעלות את הריבית עוד פעמיים ב-2018. באירופה הצמיחה מתייצבת ברמה מעט נמוכה מזו ששררה ב-2017, והמדיניות המוניטרית המרחיבה נמשכת – אף שהבנק המרכזי האירופי (ECB) צפוי להפסיק את ההרחבה הכמותית בסוף השנה, אך הוא אינו צפוי להעלות את הריבית לפני סתיו 2019.

הוועדה ציינה גם, כי בריחת ההון והחשש ממלחמת הסחר מוסיפים להכביד על המשקים המתעוררים: האטה בצמיחה בסין הובילה את הממשל להודיע על צעדים תומכי צמיחה. כלכלת טורקיה נמצאת במשבר חריף, אך השפעתה על הכלכלה העולמית קטנה יחסית.

הביצועים של תעשיית התעופה עדיין הרבה יותר טובים מאשר לפני 4 שנים
הביצועים של תעשיית התעופה עדיין הרבה יותר טובים מאשר לפני 4 שנים

דגשים של האגף הכלכלי ביט"א

כשברקע נתונים כלכליים כאלה, ציין בחודש ספטמבר השנה בריין פירס (Brian Pearce), המנהל של האגף הכלכלי ביאט"א, כי הביצועים של תעשיית התעופה עדיין הרבה יותר טובים מאשר לפני 4 שנים, והתעשייה כבר לא פוגעת בהשקעות המשקיעים בתעופה בשיעור של 20 מיליארד דולר בשנה. יחד עם זאת הוא הדגיש, כי הביצועים אינם שווים בכל האזורים. לדבריו, תזרים המזומנים היה גבוה, אבל רק בצפון אמריקה ובאירופה (ישראל שייכת לאזור המזרח התיכון).

עוד ציין פירס, כי המאזנים של חברות התעופה חולקו לשתי קבוצות, אחת מהן עדיין חשופה לחולשות וזעזועים כשאלה שבשוליים היו תחת לחץ כלכלי גדול יותר ברבעון השני השנה, בגלל שעלויות ליחידת ייצור עולות מהר יותר מאשר ההכנסות ליחידת הייצור, מחירי הדלק ממשיכים במגמת העלייה ולחצי העלויות עלו על רוב התשומות.

לשאלה האם עלויות אלה ניתנות להתאוששות? השיב פירס, כי גורמי סיוע עוזרים וניצול יתר של עזרה רציונלית גם היא עוזרת. אבל לדעתו, המפתח יהיה בהתחזקות כוח הביקוש, אם כי הוא הדגיש שסיכונים נבנים דווקא בכלכלה מתרחבת.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=88133

אולי יעניין אתכם גם

  • "מלוא ההערכה לחברות התעופה על ההירתמות והמסירות בשעת חירום""מלוא ההערכה לחברות התעופה על ההירתמות והמסירות בשעת חירום"
  • התאוששות חברות התעופה תהיה איטית ותימשך עד שנת 2024התאוששות חברות התעופה תהיה איטית ותימשך עד שנת 2024
  • תחרותיות ושינויים פוגעים ברווח הגולמי של חברות התעופהתחרותיות ושינויים פוגעים ברווח הגולמי של חברות התעופה
  • היו"ר מרגי: "ליצור איזון ראוי בין הצרכנים לחברות התעופה"היו"ר מרגי: "ליצור איזון ראוי בין הצרכנים לחברות התעופה"
  • "חברות התעופה פועלות בחסות יאט"א שלא להחזיר כספים לציבור""חברות התעופה פועלות בחסות יאט"א שלא להחזיר כספים לציבור"
תגיות:
חברות התעופה הביצועים הכלכליים סלוטים בריין פירס קרנית פלוג
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version