IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » בואינג מול ארייבוס: איך יצרניות המטוסים שרדו את 2020

בואינג מול ארייבוס: איך יצרניות המטוסים שרדו את 2020

מערכת האתר 28 בפברואר 2021 6:20

בשנת 2020, משלוחי מטוסי בואינג היו ברמה של אמצע שנות ה -70 ואיירבוס סיפקה פחות מטוסים מאשר ב -2012

בואינג מול ארייבוס: איך יצרניות המטוסים שרדו את 2020 תאונות אוויריות ב-2020. freepik

כשבאים לסכם את שנת 2020, כולם מסכימים שזו הייתה השנה הגרועה ביותר שתעשיית התעופה העולמית ידעה אי פעם. השאלה המתבקשת היא כיצד שרדו שתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם: בואינג ואיירבוס. התשובה היא בקושי רב. על פי ניתוח הנתונים באתר aerotime – קצב הייצור צנח בעקבות סגירת הגבולות, חברות התעופה החלו לבטל הזמנות קודמות והמפעלים של יצרניות המטוסים 'נתקעו' עם עודפי מטוסים. מבחינת משלוחים, המדד החשוב ביותר הוא מועד תשלום חברות התעופה בזמן משלוח המטוסים, 2020 הייתה קטסטרופלית בהשוואה לשנים קודמות. בשנת 2019 איירבוס סיפקה 863 מטוסים לעומת 380 בחברת בואינג. בשנת 2020 המספרים צנחו ל-566 עבור איירבוס ו-157 עבור בואינג.

בניתוח הנתונים מגלים שבואינג הייתה כבר בבעיה משנת 2019, עם משבר מטוסי ה- MAX שחתך את אחד מזרמי ההכנסות העיקריים שלהם. בשנת 2020, משלוחי בואינג היו ברמה של אמצע שנות ה -70 ואיירבוס סיפקה פחות מטוסים מאשר ב -2012. בשנת 2019 בואינג קיבלה כ-200 הזמנות מול כ-1200 לאיירבוס ובשנת 2020 – בואינג ירדה מתחת ל-200 ואיירבוס לכ-400. לסיכום, שנת 2020 הייתה איומה עבור שתי החברות שסבלו מהרבה ביטולי הזמנות.

אצל בואינג זה בולט יותר מכוון שזו השנה השנייה שהיא רושמת יותר ביטולים מהזמנות ולמעשה ב-2020 לא היה לבואינג חודש אחד שמספר ההזמנות החדשות עלה על מספר הביטולים, אכן מצב עגום. איירבוס הצליחה טוב יותר, אומנם היא לא רשמה עלייה בהזמנות של סוף השנה כמו בשנים 2018 ו-2019 ונאלצה להתמודד, גם היא עם מספר רב של ביטולי הזמנות בעיקר של מטוסי האיירבוס A350.

הסיפור האמיתי של שנת 2020 מסתכם במשלוחי המטוסים. כצפוי שתי היצרניות סבלו מפגיעה קשה באפריל, עם הגל הראשון של המגפה, אבל איירבוס הצליחה לסגור פערים טוב יותר בהשוואה למתחרה בואינג. עבור בואינג, ההקלה היחידה הגיעה בדצמבר, כאשר החברה הצליחה סוף סוף לשחרר מטוסי 737 MAX שבילו במקפיא כמעט שנתיים: מצב שקבע לה התחלה חזקה למדי לשנת 2021. אבל זה לא הספיק כדי להציל את 2020. המצב הפיננסי היה די קשה עבור בואינג: לא היה לה רבעון רווחי אחד, בעוד איירבוס השתפרה באמצעות שילוב של קיצוץ בהוצאות והגדלת תפוקת הייצור.

ההפסד של בואינג ברבעון הרביעי היה עצום, תוצאה של כל הגורמים שהצטברו בשנת 2020. אך במקביל, החברה הצליחה סוף סוף לפתור חלק מהם: הכנסותיה של בואינג זינקו ברבעון הרביעי, ועברו את איירבוס – דבר שלא נראה מאז תחילת משבר ה- MAX, ויש בזה מסר חיובי.

האם זה אומר שהחברה האמריקנית עברה סוף סוף את המשבר החמור והיא בדרך לעקוף את המתחרה האירופית פעם נוספת? זה אולי נראה ככה, אך כפי שמראה המקרה הזה, קשה לחזות עד שהחודש האחרון של השנה יגיע. אז נצטרך לחכות לדצמבר 2021.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=114585

אולי יעניין אתכם גם

  • קרבות אוויר בין בואינג (ארה"ב) לאיירבוס (האיחוד האירופי)קרבות אוויר בין בואינג (ארה"ב) לאיירבוס (האיחוד האירופי)
  • נפתח פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-9 במרכז דניאל לחתירה, פארק הירקוןנפתח פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-9 במרכז דניאל לחתירה, פארק הירקון
  • המיטב בצפון בוואריה, גרמניה: לגלות את פרנקוניה בחורףהמיטב בצפון בוואריה, גרמניה: לגלות את פרנקוניה בחורף
  • איזי ג'ט: תוצאות עסקיות לרבעון הראשוןאיזי ג'ט: תוצאות עסקיות לרבעון הראשון
  • 2012: התיירים בבריטניה הוציאו 19 מיליארד פאונד2012: התיירים בבריטניה הוציאו 19 מיליארד פאונד
תגיות:
בואינג ואיירבוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס