Site icon IAS

מגייסים את הבינה המלאכותית לטובת התיירות

שוק מחנה יהודה מתוך סרטון הדרכה שהופק על ידי Wibbitz

סרטונים המעודדים תיירים לצאת לחופשה בישראל יופקו על ידי אלגוריתם של בינה מלאכותית שפותח בארץ. מדובר על שיתוף פעולה בין ענקית התיירות און ליין טריפאדוויזר והסטארטאפ וויביטז (Wibbitz), המציע כלי שמאפשר להפוך כתבות טקסט לסרט וידאו ללא צורך בידע בעריכה.

טריפאדוויזר תשתמש בכתבות טקסט המקדמות תיירות ביעדים חמים בעולם כולל בישראל, כדי להמירן לסרטונים שיווקיים. הטכנולוגיה של וויביטז סורקת את הטקסטים, מאפיינת את המידע שהם מכילים, ולאחר העיבוד מפיקה סרטון וידאו שערוך ברמה מלאה לפרסום. תהליך ייצור הוידאו במערכת עורך כ-40 שניות.

לדברי זוהר דיין, מנכ"ל וממייסדי וויביטז: "שיתוף הפעולה עם טריפאדוויזר הוא חלק מהרחבת פעילותנו מתחום העיתונות בו עשינו את צעדינו הראשונים. התאמנו את המערכת לשימוש של מותגים, קבוצות ספורט וצוותי שיווק הרוצים לייצר וידאו להפצה באינטרנט מבלי להיגרר לעלויות הפקה גבוהות וזמני אספקה ארוכים. בנוסף גם משרדי יחסי ציבור בארה"ב החלו להשתמש בטכנולוגיה שלנו לייצור וידאו ללקוחותיהם, כדי להתאים את פעילותם לעידן הנוכחי שהתקשורת מתבססת על וידאו לצד טקסט ותמונות המסורתיים."

בנוסף, חתמה וויביטז על עסקאות להרחבת מאגר תכני הוידאו המשמשים כחומר גלם ועומדים לרשות המערכת. למאגרים נוספו השותפים Storyblocks ו-Unsplash שנבחרו בשל אוספי קטעי הוידאו המגוונים והאיכותיים, המאפשרים למערכת לשפר את התוצר הסופי.

וויביטס הוקמה ב–2011 על ידי דיין ויותם כהן סמנכ"ל התפעול. החברה גייסה 31 מיליון דולר ומעסיקה 100 עובדים במשרדים בתל אביב, ניו יורק ופריז. החברה תומכת ביצירת וידאו עבור למעלה מ-400 מו"לים ומותגים, ביניהם בלומברג, רויטרס, פורבס, AP ועוד.

קישור לסרטון לדוגמה: 

: http://watch.wibbitz.com/preview/?id=bdad991ef33f64a50a37dd7aa265effee&next=none

Exit mobile version