Site icon IAS

הופקדה תוכנית לבניית מלון חדש לצליינים בטבריה

הדמיה של המלון החדש בכיכר המסגד בטבריה. צילום מיקי ורדי אדריכלים, דוברות והסברה עיריית טבריה

באחרונה אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובניה, תכנית לבנייתו של מלון חדש במתחם כיכר הדר (כיכר המסגד) בעיר טבריה. על פי התכנית, מתוכננת הוספת קומה למבנה הקיים בצד הצפון-מערבי שלו ומתן אפשרות של ייעודים למסחר ותיירות במקום. המלון יהיה ברמת דירוג C של משרד התיירות ויכלול עד 59 חדרי אירוח.

המלון מיועד לתיירות עירונית ולצליינים, ללא מטבח וללא חדר אוכל והוא יתבסס על מסעדות ובתי אוכל בסביבה הקרובה והמיידית, תוך הסדרת מעברים להולכי רגל ומקומות חניה.

היזם הוא חברת הלן רוז, ששכרה את שירותיו של האדריכל מיקי ורדי לתכנון הפרויקט. תכנית הבינוי הינה מלון משולב עם שימור, כאשר תוספות הבנייה ישתלבו ברוח העיצובית של המבנה הקיים. יישמר אופי אחיד של החזיתות הקיימות והחדשות, וזאת ע"י חיפוי חזיתות התוספות באבן בזלת, בשילוב אבן גיר וזכוכית ברוח המבנה הקיים, תוך התאמה למרקם הסביבתי ההיסטורי הבנוי. המעברים המלווים את היקף קומת הקרקע של המבנה הקיים, ישומרו וישארו פתוחים לתנועת הולכי רגל.

אחד מחברי הכנסת של הרשימה הערבית המאוחדת הביע התנגדות לתוכנית הבינוי בגלל הקירבה לכאורה למבנה מסגד א-זידאני ("אל עומאר"), מסגד שהפך לאחד מסמליה החזותיים של העיר בתקופת שלטון המנדט הבריטי. בעיריה מבהירים כי, כאמור, מדובר בתוספת בנייה של קומה למבנה הקיים וכי אין שום קשר למסגד או לרחבה המקיפה אותו.

תוכנית הבינוי הינה מלון משולב עם שימור, כאשר תוספות הבנייה ישתלבו ברוח העיצובית של המבנה הקיים. צילום אדריכל מיקי ורדי

בעבר היו נסיונות רבים להפיח חיי מסחר ותיירות במקום, נסיונות שכשלו שוב ושוב. בעיריה משוכנעים כי בניית המלון תיתן דחיפה ותקדם את תחום התיירות הנכנסת לעיר, תיצור עוד מקורות תעסוקה, ובעיקר תפיח חיים בכל המתחם החשוב הזה שסבל ברבות השנים מאי פעילות מסחרית.

ראש העיר יוסי בן דוד אמר כי "מדובר בבשורה נפלאה לעיר טבריה. אין ספק שהקמת המלון תשדרג את מתחם כיכר המסגד ותחזק את העסקים במרכז העיר. הקמת המלון הזה ומלונות נוספים, תייצר עוד מקומות עבודה, תחזק את כלכלת העיר והעסקים הקטנים ותגדיל את התיירות הנכנסת לעיר. אנו נמשיך ליזום ולקדם את ענף התיירות ואת פיתוחה של העיר טבריה".

בניית המלון משתלבת עם הבניה המלונאית בעיר: בנוסף למלון U בוטיק של רשת פתאל שנפתח בשנה שעברה, ייפתח בקרוב מלון סופיה עם 150 חדרים, אושרה בניית מלון חדש בחוף סירונית, בחוף גיא מתוכננת הוספת קומה עם עוד 200 חדרים ופרויקט היוקרה אגם בסמוך למלון גלי כנרת. כמו כן מתוכננת שורה של מלונות נוספים להיבנות בכניסות הצפונית והדרומית של העיר ובמקומות נוספים.

Exit mobile version