29 שעות באוויר: צ'יינה איסטרן משיקה את אחת הטיסות הארוכות בעולם

קו המרתון החדש בין שנחאי לבואנוס איירס כולל עצירה קצרה באוקלנד, משתרע על כ־20,700 ק"מ וממחיש את המרוץ הגלובלי לחיבור יעדים מרוחקים במיוחד
מטוס חברת צ'יינה איסטרן איירליינס. צילום depositphotos

צ'יינה איסטרן איירליינס השיקה החודש טיסה חדשה ויוצאת דופן שאורכה הכולל מגיע ל־29 שעות – מה שהופך אותה לאחת הטיסות הרצופות-למחצה הארוכות בעולם. הקו המקשר בין שנחאי לבואנוס איירס, עם עצירה של כשעתיים באוקלנד שבניו זילנד, המריא לראשונה ב־4 בדצמבר מנמל התעופה פודונג.

המסע דרומה נמשך מעט יותר מ־25 שעות, אך הדרך חזרה לסין מתארכת לכ־29 שעות בשל רוחות מנוגדות עזות. את הקו מפעיל מטוס בואינג 777-300ER בעל 316 מושבים, החוצה כ־20,700 ק"מ עד לנחיתה בנמל התעופה הבינלאומי אזייזה הסמוך לבירת ארגנטינה.

"מסדרון דרומי": חיבור בין אסיה ודרום אמריקה

בחברה מתארים את הקו החדש כיצירת "דרך משי אווירית" מודרנית, שמחברת שלוש יבשות ומחזקת את הקשר עם השוק הארגנטינאי-שם חיים כ־55 אלף אזרחים סינים. מחירי הכרטיסים נעים בין 1,320 ל־1,950 אירו במחלקת תיירים, ועד כ־4,200 אירו במחלקת עסקים. לדברי החברה, "המסדרון הדרומי" החדש מהווה קפיצת מדרגה בחיבור בין יעדים רחוקים ומאפשר תנועת נוסעים נוחה יותר בין חצי הכדור הצפוני לדרומי.

טיסות אולטרה־ארוכות: מי עוד בשמיים?

המהלך של צ'יינה איסטרן מצטרף למגמה עולמית של טיסות ארוכות במיוחד, הנולדת משילוב של מטוסים קלים יותר, יעילות דלק גבוהה וביקוש ליעדים רחוקים ללא קונקשנים מרובים. כיום, סינגפור איירליינס מחזיקה בטיסה הישירה הארוכה בעולם-קישור בין סינגפור ל־JFK בניו יורק-הנמשך כ־18 שעות ומתבצע במטוס Airbus A350-ULR. לחברה גם קו מעט קצר יותר לסינגפור–ניוארק.

טיסות אחרות הנמשכות מעל 15 שעות כוללות:

  • קטאר איירווייז: דוחא–אוקלנד/

  • קוואנטס: מלבורן–דאלאס ופרת'–לונדון/

כולן תחת קטגוריית ULR – Ultra Long Range, המוגדרת כטיסות בנות 16 שעות ומעלה.

העתיד: עוד יותר רחוק, עוד יותר ארוך

המרוץ למרחקים ארוכים ממשיך. קוואנטס מתכננת להשיק ב־2026–2027 את פרויקט "Sunrise"-טיסות ישירות מסידני ללונדון ולניו יורק, שיימשכו בין 19 ל־22 שעות ויתבצעו במטוסי Airbus A350-1000 בתצורה מיוחדת עם מיכלי דלק מוגדלים. המטוסים אמורים להימסר באוקטובר 2026.

גם חברות אחרות מתרחבות:

  • אתיחאד: קו חדש אבו דאבי–שארלוט (כ־15 שעות).

  • דלתא: הקו הראשון אטלנטה–ריאד (סוף 2026).

  • אייר לינגוס: דבלין–ראלי דורהם.

  • בריטיש איירווייז: תוספות למיאמי ובנגקוק ופתיחת קווים עונתיים לג'מייקה/

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

שתפו את הכתבה ברשתות החברתיות:

אולי יעניין גם אתכם

הרשמה לניוזלטר