IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » תחיית המתים התעופתית: האם אייר ברלין ומונארך חוזרות לטוס ?

תחיית המתים התעופתית: האם אייר ברלין ומונארך חוזרות לטוס ?

מערכת האתר 22 באוגוסט 2023 7:49

ירידה לצורך עליה? לאחר המשבר התעופתי במהלך התפרצות נגיף הקורונה, מסתמנת התעוררות בתעשיית התעופה העולמית שמביאה גם לתחייתן של חברות תעופה מהעבר שנעלמו מהמפה האווירית. אייר ברלין ומונארך בדרך לקאמבק?

תחיית המתים התעופתית: האם אייר ברלין ומונארך חוזרות לטוס ? אייר ברלין ומונארך - הקאמבק? צילומי יח"צ מהעבר

קצת יותר משש שנים לאחר הגשת בקשה לפשיטת רגל והפסקת הפעילות, מכירת המותג אייר ברלין הגיעה לפרק חדש. על פי דיווח באתר aeroTELEGRAPH הזכויות המסחריות נמכרו למרקוס רוסלו – מייסד חברת השכר הגרמנית Sundair. האם ניתן להשיק מחדש את אייר ברלין תחת הבעלים החדש ? נראה כי טרם התקבלה החלטה סופית לגבי עתידו של המותג אייר ברלין והזמן יגיד האם מרקוס רוסלו ישיק אותה מחדש כחברה עצמאית או ישלב אותה למערך חברת השכר Sundair.

חברת התעופה אייר ברלין נוסדה ב-1978, החלה לפעול שנה לאחר מכן והפכה לחברת התעופה הגרמנית השנייה בגודלה כשעיקר פעילותה הייתה הפעלת טיסות לפלמה דה מיורקה ונמלי תעופה נוספים בספרד ופורטוגל. וכעבור זמן לא רב, אייר ברלין נאלצה לסגור את מרכזה בפלמה בשל מצבה הכלכלי והתחרות הגוברת. בדצמבר 2015 והפסיקה לחלוטין את כל הטיסות לספרד ברבעון הראשון של השנה שלאחר מכן. באוגוסט 2017, לחברת התעופה לא הייתה ברירה אלא להגיש בקשה לפשיטת רגל עקב הפסדים מתמשכים.

עד שנת 2018 עוד הפעילה טיסות גם בקו ברלין תל אביב. אתר IAS דיווח ב-01 בינואר 2018 על הפסקת פעילותה (לכתבה המלאה).

חברת התעופה מונארך הבריטית קרסה ב-2017. צילום יח"צ

חברת הלאו קוסט הבריטית מונארך איירליינס שהפסיקה את פעילותה בחודש אוקטובר 2017 נרכשה מחדש על ידי קבוצת משקיעים באיחוד האירופי ובבריטניה ומפורסמת כעת תחת המותג letsmonarch באתר אינטרנט חדש ובמדיות החברתיות.

מונארך הבריטית נוסדה בשנת 1967 בבריטניה והפעילה טיסות סדירות וטיסות שכר, כשמרכזה היה בנמל התעופה לוטון. בחודש אוקטובר 2017 הפסיקה החברה בפתאומיות את פעילותה והותירה עשרות אלפי נוסעים ללא מענה חזרה לביתם.

מראיון ב- airways חושף דניאל אלינגהם, יו”ר מועצת המנהלים של חברת מונארך החדשה כי חברת התעופה טרם החלה במשא ומתן מול נמלי התעופה בעולם לקבלת אישורי טיסה.

רקע: איגוד התאחדויות משרדי הנסיעות באיחוד האירופי (ECTAA) לנציבות האיחוד האירופי

ב-05 בפברואר 2018 דיווחנו על הדרישה של איגוד התאחדויות משרדי הנסיעות באיחוד האירופי (ECTAA) לנציבות האיחוד האירופי לייצר מנגנון יעיל שיגן על כספי הנוסעים במקרי חדלות פירעון של חברת תעופה. בכתבה צויין:  "בשלושת החודשים האחרונים קרסו שלוש חברות תעופה אירופיות – אייר ברלין, מונארך איירליינס ו-NIKI תוך שהן מותירות נוסעים רבים בחו"ל וללא החזר כספי עבור כרטיסים אשר עליהם שילמו.

בהודעה לתקשורת, הציגה ECTAA את הנתונים הבאים:

מונארך – למעלה מ-100,000 אלף נוסעים נותרו בחו"ל בעקבות הודעתה הפתאומית של מונארך על הפסקת פעילותה וכ-750,000 נוסעים נותרו עם כרטיסים עליהם שילמו ושהחברה לא תתן בעדם תמורה או החזר.
אייר ברלין – כ-180,000 נוסעים נותרו עם כרטיסים עליהם שילמו ושהחברה לא תתן בעדם תמורה או החזר.
NIKI – כ-410,000 הזמנות בוטלו, מתוכן 210,000 הזמנות באמצעות משרדי נסיעות ו-200,000 הזמנות ישירות של צרכנים מהחברה עצמה.

בסך הכל, למעלה ממיליון הזמנות לכרטיסי טיסה הושפעו על ידי קריסת שלוש חברות תעופה אלה".

עד כה, נציבות האיחוד האירופי לא פעלה לתיקון חקיקה שיבטיח את כספי הנוסעים במקרים של פשיטות רגל של חברות תעופה. זאת בטענה, כי היקף הפגיעה בשנים עברו לא הצביע על צורך מיוחד כאמור וכי החקיקה הקיימת (Regulation 261/2004), מספקת מסגרת משפטית מתאימה לסיוע לנוסעים במקרים של חדלות פירעון. בנוסף, המליצה הנציבות למדינות החברות באיחוד, לחזק את הפיקוח על רישוי חברות תעופה במסגרת Regulation 1008/2008 באופן שיאפשר תכנון ונקיטה באמצעי הגנה על הנוסעים.

משלוש הקריסות האחרונות נראה, כי לא היה די בכך וכי מספר משמעותי של נוסעים ספג פגיעה כלכלית ולא הצליח לקבל (ואף לדרוש) החזר כספי עבור הכרטיסים שהונפקו לו ושבעדם שילם. לאור כל זאת, קראה ECTAA לחוקק חקיקה ספציפית שתחייב את חברות התעופה להבטיח את כספי הנוסעים".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=144273

אולי יעניין אתכם גם

  • רשת מלונות ישרוטל השלימה סבב מינויים חדש ב-8 מלונות הרשת בארץרשת מלונות ישרוטל השלימה סבב מינויים חדש ב-8 מלונות הרשת בארץ
  • ישראייר עוברת לפעול כחברת לואו-קוסט ותגבה תשלום על מזוודהישראייר עוברת לפעול כחברת לואו-קוסט ותגבה תשלום על מזוודה
  • גרמניה איירליינס ואייר אירופה משתפות פעולהגרמניה איירליינס ואייר אירופה משתפות פעולה
  • "נופש מניע כלכלה": אביה מגן, מנכ"לית רשת פתאל בוועידת הקניונים"נופש מניע כלכלה": אביה מגן, מנכ"לית רשת פתאל בוועידת הקניונים
  • פטור מבדיקות קורונה לפני הטיסה לחוזרים מאוקראינהפטור מבדיקות קורונה לפני הטיסה לחוזרים מאוקראינה
תגיות:
אייר ברלין ומונארך
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס