רשות שדות התעופה (רש"ת): סיכום נתוני שנת 2025 בתעופה האזרחית ובמעברי הגבול מצביע על התאוששות מואצת ועל חזרה משמעותית לפעילות בכלל מוקדי התעופה בישראל. על פי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך השנה חזרו לפעול בישראל כ־60 חברות תעופה בינלאומיות – נתון המעיד על אמון מחודש בשוק התעופה המקומי ועל התחזקות הביקושים מצד נוסעים וגורמי תעופה כאחד. בסך הכול נרשמו בשנת 2025 כ־18.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, כ־832 אלף נוסעים בטיסות פנים־ארציות וכ־5.25 מיליון נוסעים במעברי הגבול היבשתיים, עלייה ניכרת ביחס לשנה הקודמת.
נתב״ג – מנוע הצמיחה של התעופה הישראלית
נמל התעופה בן גוריון ממשיך להוביל את מגמת ההתאוששות ומהווה את עוגן הפעילות המרכזי של ענף התעופה בישראל. בשנת 2025 עברו בנמל כ־18.4 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות – גידול של כ־33% לעומת שנת 2024. תנועת המטוסים הסתכמה בכ־134 אלף טיסות, עלייה של כ־32% בהשוואה לשנה החולפת.
הביקוש לטיסות נמצא במגמת עלייה ברורה, וכיום פועלות בנתב״ג כ־60 חברות תעופה בינלאומיות. על פי התחזיות, בשנת 2026 צפויה תנועת הנוסעים הבינלאומית בנמל להגיע לכ־22 מיליון נוסעים – נתון שמחייב היערכות תפעולית ותשתיתית ארוכת טווח.
דומיננטיות ישראלית: חברות התעופה המקומיות מובילות
לצד חזרתן של החברות הבינלאומיות, חברות התעופה הישראליות ממשיכות להוביל את הפעילות בנמל התעופה בן גוריון. אל על מדורגת במקום הראשון עם כ־38% מנתח הפעילות, אחריה ישראייר במקום השני וארקיע במקום השלישי.
שלוש החברות הישראליות יחד אחראיות לכ־58% מכלל תנועת הנוסעים בנתב״ג, נתון המדגיש את חשיבותן האסטרטגית בשמירה על רציפות תעופתית גם בתקופות מורכבות. במקום הרביעי מדורגת חברת וויז אייר ההונגרית, כחברת הלואו־קוסט הבינלאומית הפעילה ביותר בישראל.
לאן טסים הישראלים: אירופה וארה״ב בראש
מפת היעדים של הנוסע הישראלי בשנת 2025 מצביעה בבירור על חזרה מלאה ליעדים הקלאסיים. יוון הובילה את הרשימה עם כ־2.2 מיליון נוסעים, אחריה ארצות הברית עם כ־1.6 מיליון נוסעים ואיחוד האמירויות עם כ־1.5 מיליון נוסעים. איטליה וקפריסין השלימו את החמישייה הראשונה, עם כ־1.2 מיליון נוסעים כל אחת – שילוב של תיירות עירונית, חופשות נופש וקישוריות נוחה.
חיפה ורמון: חיזוק השערים האזוריים
נמל התעופה הבינלאומי חיפה רשם בשנת 2025 גידול מואץ בפעילות, בין היתר בעקבות כניסתה של חברת אייר חיפה לפעילות מלאה והתרחבות היצע הטיסות. בסך הכול עברו בנמל כ־280,757 נוסעים – מהם כ־198 אלף בטיסות בינלאומיות וכ־82 אלף בטיסות פנים־ארציות.
גם נמל התעופה רמון באילת ממשיך לבסס את מעמדו כשער האווירי של הדרום. בשנת 2025 נרשם בו גידול של כ־13% בתנועת הנוסעים, עם כ־750 אלף נוסעים בסך הכול, מתוכם כ־742 אלף בטיסות פנים־ארציות וכ־7,500 בטיסות בינלאומיות.
מעברי הגבול: מגמות מעורבות, עלייה כוללת
במעברי הגבול שבניהול רשות שדות התעופה עברו בשנת 2025 כ־5.25 מיליון נוסעים – עלייה של כ־13.5% לעומת השנה הקודמת. מעבר יצחק רבין הוביל עם כ־1.93 מיליון נוסעים (עלייה של 19%), ואחריו מעבר בגין–טאבה עם כ־960 אלף נוסעים – זינוק חד של 56%. מעבר נהר הירדן רשם גם הוא עלייה ניכרת עם כ־495 אלף נוסעים (גידול של 24%), בעוד שמעבר אלנבי הציג קיטון מתון של כ־6%, עם כ־1.87 מיליון נוסעים.
מבט קדימה: השקעה בתשתיות והיערכות לצמיחה
רשות שדות התעופה מצויה בעיצומה של תנופת פיתוח רחבת היקף, והגישה לאישור הממשלה תוכנית השקעות בהיקף של כ־7.9 מיליארד שקלים לשדרוג והרחבת נמלי התעופה ומעברי הגבול. מטרת התוכנית היא להיערך לגידול המתמשך בתנועת הנוסעים, לשפר את חוויית השירות ולחזק את רמות הבטיחות, היעילות והחוסן של מערך התעופה בישראל.
שרת התחבורה, תא״ל (מיל.) מירי רגב, ציינה כי: ״שנת 2025 מוכיחה שהתעופה הישראלית יודעת להתמודד עם אתגרים ולצמוח גם בתקופות מורכבות. ההשקעה בתשתיות ובהרחבת נמלי התעופה היא חלק מתפיסה אסטרטגית כוללת, שמבטיחה תעופה בטוחה, מתקדמת ונגישה – היום ובעיקר לקראת השנים הבאות״.
מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: ״הגידול בתנועת הנוסעים והחזרה הרחבה של חברות התעופה לישראל מעידים על חוסנה של מערכת התעופה הישראלית ועל מוכנותה לשנות הצמיחה הבאות״.
מנכ״ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי, סיכם: ״נתוני שנת 2025 משקפים חזרה מובהקת של התעופה הישראלית למרכז המפה הבינלאומית. חרף אתגרי השנה האחרונה, שמרנו על רציפות תפקודית גבוהה ועל רמת בטיחות מהגבוהות בעולם, ואנו ממשיכים להיערך לגידול מתמשך בפעילות, בנמלי התעופה ובמעברי הגבול״.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם








