דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » שדה דב- עתיד התעופה בישראל

שדה דב- עתיד התעופה בישראל

עוזי בכר 30 באפריל 2017 0:00

מכון פישר מקדם בברכה את הצטרפותו של ראש עיריית תל-אביב, מר רון חולדאי, למאבק על שמירת תשתיות התעופה הלאומיים ובתוכם שדה דב כשדה תעופה מטרופוליני

שדה דב- עתיד התעופה בישראל SDE-DOV-1-12

מכון פישר פרסם באמצע אפריל 2016 נייר עמדה בנושא תכנון תשתיות התעופה בישראל המתריע על הנזק ברמה הלאומית ממגמת הצמצום בתשתיות תעופה אל מול מגמות הפיתוח בתעשיית התעופה העולמית וגם בישראל. במקביל לפרסום נייר העמדה, העברנו  גם הצעה לאופציה תכנונית המצמצמת את שטחו של שדה דב, אך משאירה אותו על כנו ועל פעילותו.

נימוקיו ומאבקו הציבורי של מר חולדאי בעניין השדה – הצורך בשדה מטרופוליני; הקישור הנחוץ עם הפריפריה, בעיקר אילת אך גם חיפה והגליל; התפלגות הבעלות על הקרקע; וכיוב' – הינם כבדי משקל ומוצדקים ללא ספק. על כל אלה מצאנו לנחוץ להצביע על הנזק העיקרי שייגרם לתעופה האזרחית במדינה אם וכאשר ייסגרו חס וחלילה שדה דב ושדה הרצליה. בעינינו הנזק הזה מהותי אף יותר מכל הנימוקים הצודקים של ראש העיר.

בנייר העמדה שפרסמנו הצבענו על חיסול שיטתי של תשתיות הכשרת ואימון טייסי הדורות הבאים במדינה. סגירת בתי ספר לטייסים, אזורי אימון, שדות ומנחתים ללא חלופות – אשר הובטחו כצעד ראשון לפני ביטול שדות פעילים – סוגרת את צינור הזרמת עתודות טייסים לחברות התעופה המסחריות הפנים ארציות והבין-לאומיות.

בעבר נהנו חברות התעופה הכבדה בארץ מ'בנק' טייסים מוכשרים ומוסמכים שהגיעו מחיל האוויר. כל הטייסים בחברות האלו ללא יוצא מן הכלל, היו בעבר בוגרי טייסות חיל האוויר. כיום, המגמה שונה לחלוטין. ישנם כבר כמה עשרות אנשי צוות אוויר פעילים בחברות הללו שהכשרתם היא אזרחית-פרטית לאורך כל דרכם כטייסים. המצב היום הוא שבין המועמדים לקורסים הקרובים (של אל על כדוגמה), ישנם רק 40% יוצאי טייסות חיל האוויר והשאר, 60% – הינם מועמדים בעלי הכשרה והסמכה אזרחית. ההכשרות האזרחיות לטייסים הופכות להיות המקור העיקרי לטייסים מסחריים בכל ענפי התעופה האזרחית. והתשתיות, בהן שדה דב והרצליה, הולכות ומצטמצמות.

על כך הצבענו בנייר העמדה, והבאנו לידי ביטוי בתוכנית האופציונלית להפעלת שדה דב המצומצם, בה לא ויתרנו על חלקה של התעופה הקלה, בתי הספר לטיסה ותשתיות התחזוקה בתכנית מתוך ראיית העתיד של צרכי התעופה הלאומיים, בנוסף לאלו העירוניים.

לסיכום, אנו סבורים שמגוון הצרכים הלאומיים שיפגעו אם ייסגר שדה דב חשובים לאין ערוך, ומצטרפים לחזית המאבק אותו מנהלים כיום ראשי הערים תל אביב ואילת לבטל את גזירת הסגירה הזו.

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71924

אולי יעניין אתכם גם

  • אל על: מזמינים עכשיו ונהנים ממחירים אטרקטייביםאל על: מזמינים עכשיו ונהנים ממחירים אטרקטייבים
  • יש למה לצפות: לקראת החגים מבצעים מבית טורקיש איירליינסיש למה לצפות: לקראת החגים מבצעים מבית טורקיש איירליינס
  • חוויות מתוך צלילה עם כרישים כחוליםחוויות מתוך צלילה עם כרישים כחולים
  • אמירייטס: הראשונה להפעיל A380 באמצעות דלק סילוני בר קיימאאמירייטס: הראשונה להפעיל A380 באמצעות דלק סילוני בר קיימא
  • מגדל הטלוויזיה של ברלין אירח מפגש עיתונאים לסיכום 2023מגדל הטלוויזיה של ברלין אירח מפגש עיתונאים לסיכום 2023
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version