IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ריינאייר: זינוק של 42% ברווחי המחצית הראשונה לשנת הכספים 2026

ריינאייר: זינוק של 42% ברווחי המחצית הראשונה לשנת הכספים 2026

מערכת האתר 3 בנובמבר 2025 13:46

חברת הלואו-קוסט האירית רושמת רווח נקי של 2.54 מיליארד אירו על רקע עלייה בתנועת הנוסעים, מחירים גבוהים יותר ויעילות תפעולית משופרת

ריינאייר: זינוק של 42% ברווחי המחצית הראשונה לשנת הכספים 2026 מטוס ריינאייר.צילום Ryanair

ריינאייר הולדינגס, קבוצת התעופה האירית המחזיקה במותגים Ryanair ,Ryanair UK ,Malta Air ,Buzz ו-Lauda Europe, פרסמה את תוצאותיה למחצית הראשונה של שנת הכספים 2026 – והציגה עלייה חדה של 42% ברווח הנקי לאחר מס, שהסתכם ב-2.54 מיליארד אירו (2.92 מיליארד דולר), לעומת 1.79 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

תנועת הנוסעים גדלה ב-3% ל-119 מיליון נוסעים, בעוד גורם העומס נותר יציב על 95%, נתון הממחיש את הביקוש המתמשך לטיסות החברה למרות עליית המחירים.

הכנסות שיא ועלייה במחירים

הכנסות הקבוצה צמחו ב-13% ל-9.82 מיליארד אירו (11.29 מיליארד דולר), כשמחירי הטיסות הממוצעים עלו ב-13% וההכנסות הנלוות (כמו תוספות שירות ומזוודות) עלו ב-3%. ההכנסות הסדירות זינקו ב-16% ל-6.91 מיליארד אירו, על רקע עונת פסחא חזקה במיוחד באביב 2025.

במקביל, הוצאות התפעול עלו ב-4% ל-6.96 מיליארד אירו, בעיקר עקב עלייה של 14% בעמלות בקרת תנועה אווירית ועלויות סביבתיות. עם זאת, מדיניות גידור הדלק של החברה סייעה לצמצם את השפעת ההתייקרות. נכון לסוף ספטמבר 2025, ריינאייר הציגה יתרות מזומנים מרשימות של 3 מיליארד אירו, עם מזומנים נטו של 1.5 מיליארד אירו, וציין הכולל של 636 מטוסים.

דיבידנד ביניים ורכישת מניות חוזרת

בהתאם למדיניותה להחזרת ערך לבעלי המניות, ריינאייר השיקה במאי 2025 תוכנית רכישה חוזרת של מניות בשווי 750 מיליון אירו. עד לסוף ספטמבר נרכשו ובוטלו למעלה מ-7 מיליון מניות, המהוות כרבע מהתוכנית. הדירקטוריון הכריז על דיבידנד ביניים של 0.193 אירו למניה (0.22 דולר), שישולם בסוף פברואר 2026.

מנכ"ל הקבוצה, מייקל אולירי, ציין כי “החוסן הפיננסי שלנו מרחיב את יתרון העלויות שלנו מול מתחרים שעדיין מתמודדים עם מימון יקר ועלויות חכירה עולות.”

הרחבת הצי והיערכות למטוסי ה-MAX-10

ריינאייר נהנתה בשנת 2025 מלוח אספקות משופר של בואינג, שאפשר לה להוסיף קיבולת באופן סלקטיבי בעונות השיא. נכון לסוף אוקטובר 2025, החברה מפעילה 204 מטוסי Boeing 737-8200 Gamechanger מתוך צי של 641 מטוסים, וצפויה לקבל את ששת המטוסים האחרונים בהזמנה של 210 יחידות לפני סוף 2026.

החברה צופה צמיחה של 4% בתנועת הנוסעים ל-215 מיליון בשנת הכספים 2027, וממשיכה להיערך לקליטת מטוסי ה־Boeing MAX-10, שהסמכתם צפויה באמצע 2026. 15 המטוסים הראשונים יגיעו באביב 2027, ובסך הכול 300 מטוסים חסכוניים בדלק יסופקו עד מרץ 2034.

כחלק מההיערכות, ריינאייר משקיעה כ-25 מיליון אירו בשנה בגיוס והכשרת קצינים ראשונים (First Officers) וצוותים חדשים, שיגדילו את היצע הטייסים המקומיים ויבטיחו עתודת קפטנים לשנים הבאות.

פיזור קיבולת ושינוי במוקדי פעילות

בעונת החורף 2025/26, ריינאייר מקצה את קיבולת הטיסות שלה לשווקים המעודדים צמיחה ומורידים מיסי תעופה – שבדיה, סלובקיה, איטליה, אלבניה ומרוקו – תוך הפחתת פעילות בשווקים פחות תחרותיים כמו גרמניה, אוסטריה וחלקים מספרד. החברה מפעילה כיום יותר מ-2,500 מסלולים, עם בסיסים חדשים בטירנה ובטראפאני, ועם הוספת 91 מסלולים חדשים בשנת 2026.

מבט קדימה: קיבולת מוגבלת, יתרון מתרחב

אולירי העריך כי קיבולת הטיסות הקצרות באירופה תישאר מוגבלת לפחות עד 2030, על רקע עיכובים בייצור המטוסים אצל בואינג ואיירבוס, ותקלות במנועי Pratt & Whitney הפוגעות בחברות המתחרות.

לדבריו, “שילוב של קיבולת תעשייתית מוגבלת, יתרון עלות מתרחב, מאזן חזק וצבר הזמנות של מטוסים חסכוניים – יאפשר לריינאייר להמשיך בצמיחה רווחית ומבוקרת אל יעד של 300 מיליון נוסעים בשנה עד שנת הכספים 2034.”

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=181630

אולי יעניין אתכם גם

  • ריינאייר: "הסוף לכרטיסי עלייה למטוס מודפסים, החל מ-12 בנובמבר"ריינאייר: "הסוף לכרטיסי עלייה למטוס מודפסים, החל מ-12 בנובמבר"
  • שביתה בגובה נמוך: שירותי הקרקע של ריינאייר משביתים את ספרדשביתה בגובה נמוך: שירותי הקרקע של ריינאייר משביתים את ספרד
  • פינוי בהול במיורקה: אזעקת אש כוזבת הובילה לפציעת 18 נוסעי ריינאיירפינוי בהול במיורקה: אזעקת אש כוזבת הובילה לפציעת 18 נוסעי ריינאייר
  • מהפכת כבודת היד: ריינאייר מרחיבה את הגודל המותר בטיסותמהפכת כבודת היד: ריינאייר מרחיבה את הגודל המותר בטיסות
  • ריינאייר ואיזיג'ט לא ישובו בקרוב – חברות אחרות מחדשות פעילות בהדרגהריינאייר ואיזיג'ט לא ישובו בקרוב – חברות אחרות מחדשות פעילות בהדרגה
תגיות:
ריינאייר
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס