חברת הלואו-קוסט האירית רושמת רווח נקי של 2.54 מיליארד אירו על רקע עלייה בתנועת הנוסעים, מחירים גבוהים יותר ויעילות תפעולית משופרת
ריינאייר הולדינגס, קבוצת התעופה האירית המחזיקה במותגים Ryanair ,Ryanair UK ,Malta Air ,Buzz ו-Lauda Europe, פרסמה את תוצאותיה למחצית הראשונה של שנת הכספים 2026 – והציגה עלייה חדה של 42% ברווח הנקי לאחר מס, שהסתכם ב-2.54 מיליארד אירו (2.92 מיליארד דולר), לעומת 1.79 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד.
תנועת הנוסעים גדלה ב-3% ל-119 מיליון נוסעים, בעוד גורם העומס נותר יציב על 95%, נתון הממחיש את הביקוש המתמשך לטיסות החברה למרות עליית המחירים.
הכנסות שיא ועלייה במחירים
הכנסות הקבוצה צמחו ב-13% ל-9.82 מיליארד אירו (11.29 מיליארד דולר), כשמחירי הטיסות הממוצעים עלו ב-13% וההכנסות הנלוות (כמו תוספות שירות ומזוודות) עלו ב-3%. ההכנסות הסדירות זינקו ב-16% ל-6.91 מיליארד אירו, על רקע עונת פסחא חזקה במיוחד באביב 2025.
במקביל, הוצאות התפעול עלו ב-4% ל-6.96 מיליארד אירו, בעיקר עקב עלייה של 14% בעמלות בקרת תנועה אווירית ועלויות סביבתיות. עם זאת, מדיניות גידור הדלק של החברה סייעה לצמצם את השפעת ההתייקרות. נכון לסוף ספטמבר 2025, ריינאייר הציגה יתרות מזומנים מרשימות של 3 מיליארד אירו, עם מזומנים נטו של 1.5 מיליארד אירו, וציין הכולל של 636 מטוסים.
דיבידנד ביניים ורכישת מניות חוזרת
בהתאם למדיניותה להחזרת ערך לבעלי המניות, ריינאייר השיקה במאי 2025 תוכנית רכישה חוזרת של מניות בשווי 750 מיליון אירו. עד לסוף ספטמבר נרכשו ובוטלו למעלה מ-7 מיליון מניות, המהוות כרבע מהתוכנית. הדירקטוריון הכריז על דיבידנד ביניים של 0.193 אירו למניה (0.22 דולר), שישולם בסוף פברואר 2026.
מנכ"ל הקבוצה, מייקל אולירי, ציין כי “החוסן הפיננסי שלנו מרחיב את יתרון העלויות שלנו מול מתחרים שעדיין מתמודדים עם מימון יקר ועלויות חכירה עולות.”
הרחבת הצי והיערכות למטוסי ה-MAX-10
ריינאייר נהנתה בשנת 2025 מלוח אספקות משופר של בואינג, שאפשר לה להוסיף קיבולת באופן סלקטיבי בעונות השיא. נכון לסוף אוקטובר 2025, החברה מפעילה 204 מטוסי Boeing 737-8200 Gamechanger מתוך צי של 641 מטוסים, וצפויה לקבל את ששת המטוסים האחרונים בהזמנה של 210 יחידות לפני סוף 2026.
החברה צופה צמיחה של 4% בתנועת הנוסעים ל-215 מיליון בשנת הכספים 2027, וממשיכה להיערך לקליטת מטוסי ה־Boeing MAX-10, שהסמכתם צפויה באמצע 2026. 15 המטוסים הראשונים יגיעו באביב 2027, ובסך הכול 300 מטוסים חסכוניים בדלק יסופקו עד מרץ 2034.
כחלק מההיערכות, ריינאייר משקיעה כ-25 מיליון אירו בשנה בגיוס והכשרת קצינים ראשונים (First Officers) וצוותים חדשים, שיגדילו את היצע הטייסים המקומיים ויבטיחו עתודת קפטנים לשנים הבאות.
פיזור קיבולת ושינוי במוקדי פעילות
בעונת החורף 2025/26, ריינאייר מקצה את קיבולת הטיסות שלה לשווקים המעודדים צמיחה ומורידים מיסי תעופה – שבדיה, סלובקיה, איטליה, אלבניה ומרוקו – תוך הפחתת פעילות בשווקים פחות תחרותיים כמו גרמניה, אוסטריה וחלקים מספרד. החברה מפעילה כיום יותר מ-2,500 מסלולים, עם בסיסים חדשים בטירנה ובטראפאני, ועם הוספת 91 מסלולים חדשים בשנת 2026.
מבט קדימה: קיבולת מוגבלת, יתרון מתרחב
אולירי העריך כי קיבולת הטיסות הקצרות באירופה תישאר מוגבלת לפחות עד 2030, על רקע עיכובים בייצור המטוסים אצל בואינג ואיירבוס, ותקלות במנועי Pratt & Whitney הפוגעות בחברות המתחרות.
לדבריו, “שילוב של קיבולת תעשייתית מוגבלת, יתרון עלות מתרחב, מאזן חזק וצבר הזמנות של מטוסים חסכוניים – יאפשר לריינאייר להמשיך בצמיחה רווחית ומבוקרת אל יעד של 300 מיליון נוסעים בשנה עד שנת הכספים 2034.”
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=181630




