דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » עסקים על קוליים

עסקים על קוליים

עוזי בכר 5 בינואר 2016 0:00

את מטוסי הנוסעים העל קוליים, דוגמת קונקורד, לא נראה בקרוב על מסלולי ההמראה ולא נוטרד עוד מהבומים העל קוליים בשנים הקרובות. מנגד פיתוח מטוסי מנהלים על קוליים תופסים תאוצה ואיתם חידושים מרעננים

עסקים על קוליים 220320rad3D23F@Spike_0-1

מי שמתגעגע למטוסי הנוסעים העל קוליים, דוגמת הקונקורד, ללא תופעות לוואי של בומים על קוליים ( Sonic boom) כפי הנראה ימתין עוד זמן רב. מנגד, מספר חברות בינלאומיות שוקדות על תכנון מטוסים על קוליים קטנים יותר, מטוסי מנהלים, בהם הבומים העל קוליים יהיו מינורים בלבד.

 

מטוסי העתיד יובילו אתכם מניו יורק ללונדון ב-3 שעות בלבד, מלוס אנג'לס לטוקיו ב-5 שעות ומבירת בריטניה, לונדון למומבאי ב-4 שעות. זמן לסגור עסקה ולחזור לארוחת ערב בחיק המשפחה או לקפוץ למסעדה עטורת כוכבי מישלן בלונדון, פריז או רומא.

 

חברת  Aerion Corporation בונה מטוס סילון שיגיע למהירות של 1.6 מאך (פי 1.6 ממהירות הקול) וצפוי להיות מוכן בשנת 2020 בעוד חברת Spike Aerospace הודיעה על תוכנית בנייה  למטוס S-512 שלו מהירות טיסה של 1.8 מאך ויהיה מוכן ב-2018.

   

מטוס ה- S-512 ייבנה ללא חלונות, למעט תא הטייס, עיצוב שיקטין עלויות ויאפשר חווית צפייה ייחודית לנוסעים. חלונות במטוסים דורשים בנייה מיוחדת עם תמיכה והם כבדים, כלומר עלות הבנייה וצריכת הדלק גבוהים יותר.

 

מתכנני המטוסים חושבים גם על אפשרות למצגת פאוור פוינט על גבי החלונות לשיחות וועידה שיתנהלו באוויר. על החלונות יוצגו תמונות הנוף החיצוני המועבר ע"י מצלמות הממוקמות על המטוס מבלי הצורך לעלות או להוריד את הוילונות הקיימים כיום במטוסים. כמו כן, יתאפשר עמעום החלונות או הצגת תמונות השמורות במערכת.  

 

עלות ייצור המטוסים תעמוד על כ- 60 עד 80 מיליון דולר, שמרכיב הדלק מהווה אחד הגורמים המרכזיים. מטוס הקונקורד בטיסה מתחת למהירות של 1 מאך צרך כמות דלק גדולה יותר ולכן חברת  Aerion שוקדת על בניית כנפיים ייחודיות, שיקטינו את החיכוך ויחסכו צריכת דלק. אחת האפשרויות היא זרימה למינרית טבעית במהירות על קולית SNFL – supersonic natural laminar flow  (שכבות דקות מאוד ורבות, הנעות במקביל זו לזו וכל אחת מהן בכיוון הזרימה ).   

https://www.youtube.com/watch?v=3Uf1OLuQtzM

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75955

אולי יעניין אתכם גם

  • סקר יאט"א: נוחות בעדיפות ראשונה עבור הנוסעים לאחר המגיפהסקר יאט"א: נוחות בעדיפות ראשונה עבור הנוסעים לאחר המגיפה
  • משקמים את נהר הירדן הדרומי, שיהפוך למוקד משיכה תיירותימשקמים את נהר הירדן הדרומי, שיהפוך למוקד משיכה תיירותי
  • אל על: תוצאות הרבעון השלישי 2013אל על: תוצאות הרבעון השלישי 2013
  • דוברות רש"ת: מעברי הגבול היבשתיים יפתחו מחר (יום ב')דוברות רש"ת: מעברי הגבול היבשתיים יפתחו מחר (יום ב')
  • חוגגים את יום האהבה בדובאיחוגגים את יום האהבה בדובאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version