IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » מדוע חברות תעופה נמנעות מלטוס מעל טיבט ?

מדוע חברות תעופה נמנעות מלטוס מעל טיבט ?

עוזי בכר 11 בפברואר 2024 6:46

למרות גודלו העצום של האזור האוטונומי הזה ולמרות שניתן לקצר את זמן הטיסה, חברות תעופה נמנעות מלעבור מעליו בטיסות לאסיה. הסיבות הן לא רק בשל מספרה הקטן של האוכלוסייה המתגוררת באזור

מדוע חברות תעופה נמנעות מלטוס מעל טיבט ? האוורסט, בגבול שבין נפאל לבין טיבט שבסין. צילום freepik

חברות תעופה נמנעות בתכנון מסלולי טיסה ארוכי טווח לאסיה שעוברים מעל טיבט שבסין, למרות גודלו העצום של האזור האוטונומי הזה ולמרות שניתן לקצר את זמן הטיסה. בנוסף, ישנם כמה שדות תעופה בינלאומיים באזור, כמו להסה לדוגמא, אך טיסות לרוב יוצאות לאזורים אחרים בסין או סמוכים, מצפון או דרום לאזור. טיבט איירליינס היא חברת התעופה העיקרית שפועלת באזור.

טיבט, המכונה 'גג העולם', היא רמה גבוהה במרכז אסיה בגובה של 4,900 מטר מעל פני הים עם אוכלוסייה קטנה, 0.2% מאוכלוסיית סין מתגוררת באזור.

אז מה יכולות להיות הסיבות ?

*שטח הררי גבוה – הסיבה העיקרית לכך שמטוסים נמנעים מלטוס מעל טיבט היא בגלל השטח ההררי הגבוה שלה. הגובה הממוצע של אזור זה הוא מעל 14,000 רגל. בעוד שמטוסים בדרך כלל טסים גבוה מזה, נהלי בטיחות מכתיבים שבמקרה חירום, כמו ירידת לחץ בתא הנוסעים, עליהם לרדת לגובה של 10,000 רגל לפני שיפנו לנמל תעופה.

בנוסך, עם שטח כה גבוה בטיבט, ייתכן שמטוסים לא יוכלו לרדת מהר מספיק. למרות שיש חמצן לנוסעים, הוא מוגבל. אין הרבה שדות תעופה אלטרנטיביים לנחיתות חירום. חברות תעופה בוחרות להתרחק לגמרי מטיבט כדי להימנע ממצבים שבהם תצטרכנה לבצע נחיתת חירום.

מבט להר האוורסט בנפאל. צילום Depositphotos

*סיכון להקפאת דלק סילוני – דלק Jet A1 סטנדרטי קופא במינוס47 מעלות צלזיוס, בעוד Jet A, הנפוץ יותר בארה"ב, קופא בסביבות מינוס 40 מעלות צלזיוס. למרות שטמפרטורות קיצוניות כאלה אינן שכיחות, במיוחד לתקופות ממושכות, טיסה בגובה רב מעל הרים מושלגים מעלה את הסיכון.

*סיכון מערבולות אוויר מוגברות – במהלך טיסה, מערבולות מתרחשות כאשר זרמי אוויר נעים למעלה ולמטה בצורה לא אחידה ובמהירויות שונות. מספר גורמים תורמים לכך, כמו השפעת החימום של השמש, תנאי מזג האוויר ואפילו הרים. כאשר אוויר זורם מעל הרים, הוא עלול לגרום למערבולת על ידי יצירת שיבושים בזרימת האוויר.

בעוד שמערבולות יכולות להתרחש בכל נתיב טיסה, סביר ומאתגר יותר להימנע ממנה באזורים הרריים גבוהים כמו טיבט. מערבולות עלולות להחמיר את מצב החירום, ולהפוך אותו למסוכן עוד יותר.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=152462

אולי יעניין אתכם גם

  • האינאן איירליינס מחדשת את קו הטיסות הישיר לבייג'ינגהאינאן איירליינס מחדשת את קו הטיסות הישיר לבייג'ינג
  • במשבר הקורונה קשה יהיה להבריא את אל עלבמשבר הקורונה קשה יהיה להבריא את אל על
  • לקראת דיון נוסף לגבי פתיחת השמיםלקראת דיון נוסף לגבי פתיחת השמים
  • ג'מילה טליבזיידה מונתה למנהלת לשכת התיירות של אזרבייג'ןג'מילה טליבזיידה מונתה למנהלת לשכת התיירות של אזרבייג'ן
  • מגזין נסיעות ופנאי קבע: "קריסטל הטובה מכולן"מגזין נסיעות ופנאי קבע: "קריסטל הטובה מכולן"
תגיות:
טיבט
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס