IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » גדר ביטחונית מוקמת בגבול ירדן להגנת נמל התעופה רמון

גדר ביטחונית מוקמת בגבול ירדן להגנת נמל התעופה רמון

עוזי בכר 10 בינואר 2018 0:00

משרד הביטחון מקים גדר ענקית בגובה של כ-30 מטרים ובאורך של 4.5 ק"מ שתגן על המטוסים הממריאים והנוחתים בנמל התעופה החדש על שם אילן ואסף רמון, שמוקם בימים אלה ליד תמנע. שר הביטחון ליברמן: "אנחנו פועלים כל העת לחזק את מרכיבי הביטחון בכל הגבולות, אל מול אתגרים קיימים ועתידיים"

גדר ביטחונית מוקמת בגבול ירדן להגנת נמל התעופה רמון RAMON-3

משרד הביטחון ממשיך בעבודות להקמת מכשול בגבול ישראל-ירדן, בין אילת לחולות סמר (צפונית לתמנע). את העבודות בהיקף של כ-300 מיליון שקל מובילים ראש מנהלת הגבולות והתפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב). עד כה נפרסו כ-30 ק"מ של מכשול, על בסיס המודל שפותח בגבולות מצרים וברמת הגולן, בהתאמות לתוואי השטח הייחודי של הערבה. כלל העבודות הכוללות: כבישי מערכת, מגדלי תצפית, חמ"לים ואמצעים מתקדמים נוספים.

המכשול הפיזי כולל גם מענה ייחודי מסוגו, שפותח להגנה על נמל התעופה אילן ואסף רמון: גדר ענקית בגובה של כ-30 מטרים. הגדר, המוצבת על גבי עשרות עמודים גבוהים, תוכננה להגן על המטוסים הממריאים והנוחתים בנמל התעופה מפני איומים שונים. המכשול נפרס בימים אלה לאורך 4.5 ק"מ והוא כולל גדר פיזית ואמצעים טכנולוגיים נוספים.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אנחנו פועלים כל העת לחזק את מרכיבי הביטחון בכל הגבולות, אל מול אתגרים קיימים ועתידיים. המכשול הייחודי שאנו מקימים בימים אלה בערבה, כדי להגן על נמל התעופה החדש, הוא עוד הוכחה ליצירתיות וכושר הביצוע של מערכת הביטחון, ועל כך מושתתת עוצמתו של צה"ל". 

הפרויקט מבוצע תוך שילוב ואינטגרציה בין כלל מרכיבי המכשול ושותפים בו עשרות קבלנים של אגף ההנדסה והבינוי ומנהלת הגבולות והתפר. הקמת המכשול דרשה, בין השאר, גם פינוי שדות מוקשים ישנים לאורך של כ-13 ק"מ. השלמתו צפויה בחודשים הקרובים. בתכנון המכשול ניתן משקל רב לתוואי השטח הייחודי של הערבה ולמזעור הפגיעה בנוף, בתאום עם גורמי הגנת הסביבה. בין השאר פותחו פתרונות הידרולוגיים, שיאפשרו את הקמת המכשול בתוואי נחל הערבה, מעברי מים רבים לחיזוק עמידות המכשול, מעברים אקולוגיים לבעלי חיים, וכן פתרונות למניעת קורוזיה, בשל הקרבה לים.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=69434

אולי יעניין אתכם גם

  • המלונאים: "אסור לשבת בחיבוק ידיים אל מול המשבר בתיירות"המלונאים: "אסור לשבת בחיבוק ידיים אל מול המשבר בתיירות"
  • מבצעי דיוטי פרימבצעי דיוטי פרי
  • יאט"א קורא לתמוך בתעודת חיסון דיגיטלית אירופית משותפתיאט"א קורא לתמוך בתעודת חיסון דיגיטלית אירופית משותפת
  • יוסי פתאל מגיב בכעס להתבטאויות שרי הממשלה                                                    יוסי פתאל מגיב בכעס להתבטאויות שרי הממשלה                                                    
  • מאי 2014 : נתונים אופטימיים במלונותמאי 2014 : נתונים אופטימיים במלונות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס