דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ארקיע עותרת לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה

ארקיע עותרת לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה

דפנה וייס 5 במרץ 2025 18:05

מנכ"ל ארקיע, עוז ברלוביץ':"ארקיע דורשת יחס הוגן ושוויוני. הפיצול בין שני טרמינלים יוצר נטל כבד ובלתי מוצדק, ואנו מצפים ממשרד התחבורה לתקן את העיוות הזה במהרה"

ארקיע עותרת לבית המשפט נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה מנכ"ל ארקיע עוז ברלוביץ . צילום שי יחזקאל

חברת ארקיע הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט לעניינים מנהליים נגד רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה, בדרישה להסדיר את כלל פעילותה מטרמינל 1 (ולא באופן מפוצל בין טרמינלים 1 ו-3 כפי שמתקיים כיום). החברה טוענת כי הפיצול הקיים מפלה אותה לרעה ביחס לחברות תעופה זרות, זאת למרות שחברות אלה השהו את טיסותיהן לישראל עם פרוץ המלחמה, בעוד ארקיע שמרה על רציפות הפעילות האווירית.

בעתירתה מדגישה ארקיע כי על רשות שדות התעופה ושרת התחבורה לקבוע קריטריונים שוויוניים ואחידים להפעלת טיסות מטרמינל 1, תוך התחשבות באינטרסים לאומיים כבדי משקל. בראשם – הבטחת קשר אווירי פתוח לישראל בשגרה ובעתות חירום, וכן הגברת היקף הטיסות לאילת לרווחת כלל אזרחי המדינה. העתירה מציינת כי הקריטריונים הקיימים נקבעו לפני כעשור במציאות שונה לחלוטין, וכיום אינם משקפים את צורכי התחבורה האווירית.

כיום, ארקיע נאלצת לפעול משני טרמינלים שונים, מה שמוביל לעלויות תפעוליות גבוהות. במקביל, חברות תעופה זרות שהפסיקו את פעילותן בישראל למשך למעלה משנה וחצי, ישובו לפעילות מלאה מטרמינל 1 – מצב בלתי סביר שמעמיד את ארקיע בעמדת נחיתות תחרותית קשה.

כזכור, ממשלת ישראל קיבלה החלטה השבוע להעלות באופן משמעותי וחד-צדדי את עלויות הביטחון שהוטלו על חברות התעופה, ובפרט על ארקיע, ללא מתן פתרונות שיאפשרו את השתלבות החברה בתחרות עם חברות התעופה הזרות. החלטה זו תיצור נטל כלכלי משמעותי על החברה, שממילא פעלה בתנאים מאתגרים עקב המצב הביטחוני. ארקיע התריעה כי המהלך מעמיד קושי רב בפני החברה. החברה פנתה במספר רב של  בקשות לבחון מחדש את ההחלטה ולהציע מתווה שיסייע לחברות התעופה.

העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין רז נזרי, אבינעם סגל-אלעד ונדים עבוד ממשרד עורכי הדין פירון.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=170678

אולי יעניין אתכם גם

  • משרד התחבורה פועל לביצוע הפרדה מפלסית סמוך לכפר חב"דמשרד התחבורה פועל לביצוע הפרדה מפלסית סמוך לכפר חב"ד
  • יותר מ-3 מיליארד שקלים יושקעו בהרחבת טרמינל 3יותר מ-3 מיליארד שקלים יושקעו בהרחבת טרמינל 3
  • ארקיע תידרש לשלם לרש"ת כ-50 מיליון שקלארקיע תידרש לשלם לרש"ת כ-50 מיליון שקל
  • קרוב לשני מיליון נוסעים עברו בנתב"ג ביוניקרוב לשני מיליון נוסעים עברו בנתב"ג ביוני
  • ארקיע מרחיבה את פעילותה באירופה – מוסיפה טיסות למילאנו ובאזלארקיע מרחיבה את פעילותה באירופה – מוסיפה טיסות למילאנו ובאזל
תגיות:
טרמינל 1 רשות שדות התעופה ארקיע משרד התחבורה
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version