דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » ארגון A4E מתנגד להטלת מיסי תעופה על חבריו ע"י האיחוד האירופי

ארגון A4E מתנגד להטלת מיסי תעופה על חבריו ע"י האיחוד האירופי

עוזי בכר 9 בנובמבר 2019 19:03

טוענים: הצהרת שרי האוצר של האיחוד האירופי בנושא מיסוי התעופה – מלאה בפגמים

ארגון A4E מתנגד להטלת מיסי תעופה על חבריו ע"י האיחוד האירופי ביטול עסקה מול חברות התעופה צילום Depositphotos

ארגון איירליינס לאירופה A4E – Airlines for Europe – יוצא נגד הצהרה משותפת שנחתמה על ידי תשעה שרי אוצר של מדינות אירופיות (הולנד, שבדיה, בלגיה, גרמניה, צרפת, איטליה, לוקסמבורג, דנמרק ובולגריה) וטוען כי הבקשה למס מתואם של האיחוד האירופי על התעופה – מלאה בפגמים.

הארגון טוען, בין היתר, כי ישנם הבדלים חשובים בין המסים והיטלים שמשלמים אמצעי תובלה שונים באירופה: שלא כמו תובלה או רכבות – שמקבלים סובסידיות ממשלתיות בסכומים ניכרים – ענף התעופה משלם עבור רוב עלויות התשתית שלו, בנוסף לתשלום עבור רוב עלויות האבטחה. על פי הערכות ארגון חברות התעופה הבינלאומי IATA, חברות התעופה שילמו כמעט 31 מיליארד יורו עבור השימוש בתשתיות של נמלי תעופה באירופה בשנת 2017.

בנוסף, התעופה האירופית משלמת עבור פליטות הפחמן הדו חמצני CO2 באירופה מאז 2012 באמצעות מערכת המסחר בפליטות האיחוד האירופי EU Emissions Trading System  – ETS . מחיר קצבאות הפליטה שילש את עצמו משנת 2018. ה-ETS של האיחוד האירופי הוא לדבריהם, למעשה, כבר כלי כלכלי מתואם לתמחור פליטת הפחמן התעופתי ועובדה זו נעדרה באופן ניכר מהצהרת השרים.

נמל התעופה שארל דה גול בפריז. גם צרפת שותפה לרצון להטיל מיסים על חברות התעופה. צילום עירית רוזנבלום

מחקר של הנציבות האירופית  מיוני 2019 הראה גם כי העלויות לסוגי התובלה השונים היו 1.8% לרכבת, 5% לתעופה, 10% עבור שינוע ימי ו-83% לתחבורה. כתוצאה מכך, פליטות CO2 מתעופה מתגמדות לעומת פליטות מתחבורה בכבישים הן ברמת האיחוד האירופי והן ברמה הגלובלית.

ענף התעופה תומך ב-9.4 מיליון משרות

לדברי הארגון, צמיחה בת-קיימא היא בראש סדר העדיפויות של חברות התעופה האירופיות, כך שהתעופה תוכל להמשיך ליצור ערך חברתי וכלכלי לאירופים. ענף התעופה תומך כיום ב-9.4 מיליון משרות ותורם 615 מיליארד יורו לתמ"ג האיחוד האירופי (4.2% מסך התמ"ג). התעשייה מחויבת להפחית את פליטת הפחמן מתובלה אווירית והפחיתה במחצית את "טביעת הרגל" הפחמנית שלה בכל טיסה בשלושת העשורים האחרונים.

לפי הצהרת הארגון, התעופה זקוקה לפיתרון עולמי למה שהוא נושא גלובלי. זו התעשייה היחידה שיש לה מנגנון מוסכם באופן עולמי להתמודדות עם פליטת פחמן (CORSIA), שיתחיל לפעול בשנת 2021. באמצעות תוכנית זו, חברות תעופה יממנו פרויקטים להפחתת ההשפעה על האקלים ברחבי העולם.

מטוסי קבוצת לופטהנזה. מהמייסדות של ארגון A4E. צילום יח"צ

את A4E ייסדו בשנת 2015 חמש חברות תעופה: אייר פראנס/קלמ, איזי ג'ט, IAG, קבוצת לופטהנזה וריינאייר. A4E מונה כיום כ-15 קבוצות תעופה מובילות – לגאסי ולואו-קוסט – המייצגות למעלה מ-70% מהתנועה האווירית האירופאית. זאת לצד יצרניות מטוסים גלובליות כמו איירבס, בואינג, בומברדיה, אמברייר ועוד, שהפכו גם הן לחברות A4E.

למתגוררים בפריפריה של אירופה אין חלופה לטיסות

החברות בארגון התעופה A4E גם ישקיעו בעשור הבא 169 מיליארד יורו בטכנולוגיות מטוסים חדשות ובדלקי תעופה בר קיימא, שהם פתרונות משמעותיים לטווח הארוך. לעומת זאת, לטענתן, מיסי תעופה היא דרך לא יעילה להשיג יעדים סביבתיים, במיוחד אם ההכנסות אינן משמשות להשקעה בטכנולוגיית תעופה נקייה יותר, כמו מטוסים מהדור החדש, מנועים או דלקים בני-קיימא שכבר קיימים ועשויים להפחית את הפליטות מטיסות עד 80%.

לטענתם, לאנשים המתגוררים באיים ובמדינות בפריפריה של אירופה, אין חלופה אמיתית לטיסות: 80% מהפליטות מגיעות מנסיעות של יותר מ-1,500 ק"מ. "מיסים יפגעו בתחרותיות של אזורים אלה. חשוב מאוד שממשלות יתמכו במאמצי החברות להאיץ את ההשקעה בטכנולוגיות חדשות באמצעות מתן תמריצים. בנקודת זמן קריטית זו, על האיחוד האירופי להתמקד בתמיכה במאמצים שלנו לבטל את פליטת הפחמן ולהוציא לפועל אמצעים אפקטיביים ולא להיזקק למחוות סמליות כמו מיסים, אשר אין להם השפעה מהותית על הפחתת הפחמן.

לסיום, משגר הארגון גם עקיצה כלפי האיחוד האירופי, שעד היום לא הצליח להגיע ליישום התוכנית של איחוד השמיים האירופיים – Single European Sky – שעשויה להפחית את פליטת התעופה באירופה בעד 10%.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=100963

אולי יעניין אתכם גם

  • פרסים ליונייטד איירליינס ומחלקת העסקים Polarisפרסים ליונייטד איירליינס ומחלקת העסקים Polaris
  • חוגגים את הוולנטיין דיי בווילות יוקרה וצימרים מפנקיםחוגגים את הוולנטיין דיי בווילות יוקרה וצימרים מפנקים
  • בריסל איירליינס מציעה את "פאס היהלום"בריסל איירליינס מציעה את "פאס היהלום"
  • מכונה אוטומטית להנפקת הכרטיס הנטען של PassportCardמכונה אוטומטית להנפקת הכרטיס הנטען של PassportCard
  • אל על נערכת להטסת כ-245 אלף נוסעים בחג הפסח והפסחאאל על נערכת להטסת כ-245 אלף נוסעים בחג הפסח והפסחא
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version