IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » אל על: רווחים ברבעון השני 2013

אל על: רווחים ברבעון השני 2013

דפנה וייס 4 ביוני 2015 0:00

הרווח ברבעון השני הסתכם בכ- 3.7 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 6.1 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2012. הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו ב- 529.7  מיליון דולר והרווח הגולמי הסתכם ב-82 מיליון דולר

אל על: רווחים ברבעון השני 2013 210320radAB0E9@shkedi-1_1-1

מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, הציג היום את הדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2013 הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2013 הסתכמו ב- 529.7  מיליון דולר, לעומת 516.8 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.
 
הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי הסתכם ב- 82 מיליון $ (שיעור של כ- 15.5% מהמחזור), לעומת 78.1 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד (שיעור של כ-15.1% מהמחזור)שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב-82.4% בדומה לשיעור התפוסה ברבעון השני של שנת 2012.
 
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הנוכחי עלה  לכ- 47.8 מיליון $ לעומת תזרים מזומנים בסך של 14.1 מיליון $ ברבעון המקביל אשתקד.לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים ופיקדונות לזמן קצר בסך של כ-121.9 מיליון $.
 
ה-EBITDA ברבעון השני של 2013 הסתכם בכ-31.9 מיליון דולר, לעומת כ-29.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
 
התחרות בנתב"ג המשיכה לגדול והסתכמה ב- 9% בהיצע. המושבים בחברות הזרות.
אל על שמרה על כוחה, תוך עליה מתונה של 7% בהיצע המושבים. נתח השוק של אל על עלה מעט מ-33.7% ל- 33.8% ברבעון השני של 2013.
 
הוצאות ההפעלה ברבעון הנוכחי הסתכמו ב- 447.8 מיליון דולר ברבעוןן המקביל אשתקד, בעיקר כתוצאה מגידול בנפח הפעילות. החברה הגדילה את שעות הטיסה בכ- 4%, תוך כדי צמצום מצבת העובדים.החברה המשיכה להתפתח במנועי הצמיחה שלה ורשמה גידול של 23% במכירות באינטרנט.
 

אליעזר שקדי מנכ"ל אל על: "החברה עוסקת ברציפות בהתאמת הפעילות לסביבה העסקית והמשיכה בצעדי ההתייעלות. ברבעון השני של שנת 2013 הגדילה החברה את היצע המושבים ב- 7% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, תוך שמירה על רמת הוצאות דומה ומצבת כוח אדם קטנה יותר. ייעול התפעול של מטוסי החברה הביא לשיעור תפוסה של כ- 82.4%.

 
החברה מציגה רווח ותזרים חיובי, תוך המשך ביצוע של תכנית ההשקעות, לרבות תשלומים על קניית מטוסים חדשים מדגם 737-900 כחלק מעסקה לרכישת 6 מטוסים הכוללת גם אופציה ל-2 נוספים. מטוס ה- 737-900 הראשון מעסקה זו ייכנס לשירות באל על באוקטובר 2013. החברה הגיעה להסכמי מימון בתנאים אטרקטיביים בסך של כ- 190 מיליון דולר לרכישת מטוס 737-900
 
החברה, כתפיסת עולם עסקית ותפעולית, ממשיכה לפעול לצמצום צי המטוסים ופועלת להוציא משירות בחודשים הקרובים את צי מטוסי ה- 767-200, כך שמספר הציים בחברת אל על יעמוד על4 ציים בלבד (ירידה מ- 7 ציים שכללה סגירה של צי 747-200, 757 ו- 767-200).
 
במסגרת המאמצים להתייעלות ולביסוס מנועי צמיחה נוספים, נרשמה עלייה של כ-23% במכירות הכרטיסים באמצעות האינטרנט.

פעילות מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם נמצאת בתהליך גידול מרשים- והמועדון מונה כבר כ- 1.5מיליון חברים. אנו פועלים לשנות את מודל ההפעלה של המועדון. המתכונת החדשה תושלם בקרוב ותובא לאישור הדירקטוריון.
 
ברבעון השני המשיכה החברה בפיתוח התכנית האסטרטגית, כמענה למגמות בשווקים העולמיים ובענף התעופה הבינלאומי (לרבות מדיניות השמים הפתוחים), ומגבשת תחילת פעילות במתכונת  Short Haul על ידי 5 מטוסים מדגם 737-800 ביעדים אשר ייקבעו ויפורסמו על ידי הנהלת החברה,  וזאת כדי לפעול במתכונת זו לא יאוחר מלו"ז עונת הקיץ לשנת  2014.
 
המשך התכנית האסטרטגית במוקדי פעילות נוספים אושרה, ומימושה יושלם בשנה זו ויבוא לידי ביטוי בשנת 2014.
 
במסגרת ההסכם שהושג  עם משרד האוצר והממשלה עם חתימת הסכם השמיים הפתוחים,  החל מה- 1.5.13 הוגדל שיעור המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות. המשך ההסכם ייושם ככל הנראה במהלך שנת 2013 או בתחילת 2014, עם קיום התנאים המתאימים בהסכם.
 
נמשך השינוי החשוב בתרבות האירגונית באל על; מעל ל- 1000 אנשים, נמדדים באופן רציף על פי התוצאות ומתומרצים בהתאם.
 
קרן פימי הודיעה לחברה על הארכת התקופה להשלמת התנאים לביצוע העסקה ב- 45 יום נוספים, שיסתיימו ב- 29.8.13, תוך ציון כי התקדמות המו"מ להסכם עבודה קיבוצי חדש,  איטית.
 
אני מקווה כי אנשי החברה מודעים לחשיבות הנושא . אני מצפה מנציגות עובדי אל על לגלות אחריות ולפעול באופן מידי על מנת לגבש הסכם עבודה חדש אשר, בין השאר, יאפשר את כניסתה של קרן פימי להשקעה באל על, את צמיחתה של החברה ואת ההתמודדות עם שמיים פתוחים והתחרות הגוברת.
 
אני רוצה להודות לכל אנשי החברה, על הקרקע, באוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות להתמודד עם אתגרים המורכבים והקשים שעמדו בפנינו.
אנו מחויבים להמשיך ולהעניק שרות ומוצר ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותינו, ולמאמץ מתמשך ולהתמודדות עם תנאי השוק המאתגרים."
 
ניסים מלכי סמנכ"ל הכספים אל על מסר: "במהלך הרבעון השני של 2013 השקענו סכום של כ-30 מיליון דולר ברכישת מטוסים וציוד, ובמקביל פרענו התחייבויות פיננסיות בהיקף של כ-21 מיליון דולר.
 
תזרים המזומנים שנבע לחברה מפעילות שוטפת עלה לרמה של כ-48 מיליון דולר ברבעון, נתון שהינו הגבוה ביותר מזה 3 שנים, והמייצג בחלקו את ההכנסות מראש מהם נהנתה החברה לקראת עונת הקיץ.
 
תוצאות הרבעון משקפות את יישום ההסכם שנחתם עם ממשלת ישראל בדבר הגדלת שיעור ההשתתפות של המדינה בהוצאות הביטחון של החברה בשלב זה לרמה של 85%, וזאת החל מיום 1.5.13.
 
אציין שעם היישום של מדיניות השמיים הפתוחים יעלה שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של החברה לרמה של כ- 97.5% מסך ההוצאות.
 
בנוסף, כפי שדיווחנו היום, חתמנו על עסקה בתנאים אטרקטיביים למימון רכישת מטוסים.
כחלק מפעולות החברה בתחום הפיננסי למימון מטוסים הצליחה ההנהלה להגיע להסכמי מימון עם בנק זר אשר יעניק הלוואה בסך 190 מיליון דולר למימון רכישת 4 מטוסי 737-900 האמורים להגיע החל מאוקטובר 2013 ועד אפריל 2014.
 
העסקה, נשענת על ערבות הבנק לעידוד הייצוא האמריקאי אקזים, והינה בעלת אופי חדשני, וזאת כתוצאה ממהלך הנפקת הערבות בשוק ההון האמריקאי תוך תקופה של שנה כתחליף להלוואה שהיא נוטלת מהבנק הזר.
 
פעולת מימון זו מצביעה פעם נוספת על מעמדה המיוחד של החברה בזירה הפיננסית הבינלאומית ועל יכולתה לייצר פתרונות מימונים חדשניים ותחרותיים לאפיקי המימון הסטנדרטיים.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=77283

אולי יעניין אתכם גם

  • וויזאייר תרכוש 20 מטוסים לטיסות טרנס-אטלנטיותוויזאייר תרכוש 20 מטוסים לטיסות טרנס-אטלנטיות
  • מיקס בהמבורגמיקס בהמבורג
  • הפעילות העסקית בשוק הסיניהפעילות העסקית בשוק הסיני
  • קרוזים: "מחשב מסלול מחדש"קרוזים: "מחשב מסלול מחדש"
  • לא חייבות להיות קודרות ומשעממות: תחנות המטרו המרשימות בעולםלא חייבות להיות קודרות ומשעממות: תחנות המטרו המרשימות בעולם
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס