החברה מסכמת רבעון ראשון חזק לשנת 2025 עם רווח נקי של 96 מיליון דולר – גידול של 19% לעומת התקופה המקבילה. העלייה נובעת מביקושים ערים לטיסות, שיעור תפוסה מרשים של 94.3% והרחבת צי המטוסים

בעיצומם של אתגרים ביטחוניים והתחזקות התחרות מצד חברות זרות החוזרות לנתב"ג, אל על מצליחה להוכיח שוב את מעמדה כחברת התעופה הלאומית של ישראל – עם תוצאות כספיות מצוינות לרבעון הראשון של 2025.
הכנסות החברה הסתכמו בכ-774 מיליון דולר – עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי טיפס לכ-96 מיליון דולר, זינוק של כ-19% הודות לעלייה בשיעור התפוסה ל-94.3% והגדלת היצע הטיסות ב-7% באמצעות הרחבת צי המטוסים, כולל חכירות רטובות.
עוד עולה מהדוח כי ה־EBITDAR הסתכם ב־213 מיליון דולר – גידול של 9%, ואילו ההון העצמי של החברה זינק בכ-30% לרמה של 685 מיליון דולר, תוך מעבר לחוב פיננסי נטו שלילי ויתרות מזומנים מרשימות בגובה 1.675 מיליארד דולר – מה שמחזק את יציבותה ויכולתה להמשיך ולצמוח.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על, מסרה: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה ושיפור ברווחיות, תוך מתן מענה לביקושים גבוהים והתמקדות ביעדי ליבה כמו צפון אמריקה, אירופה והמזרח הרחוק. הרחבנו את צי המטוסים, רכשנו מטוסים Previously-Leased והכנסנו לשירות דרימליינר נוסף. למרות האתגרים – אנו שומרים על הגשר האווירי לישראל."
פיצוי לביקושים, גמישות תפעולית ומדיניות חברתית
בעקבות אירוע ביטחוני במאי, אשר גרם לביטולים מצד חברות תעופה זרות, אל על נענתה במהירות: היא הרחיבה את מערך הטיסות, הפעילה מחירי תקרה הוגנים והשיקה טיסות חירום להשבת ישראלים לישראל. בנוסף, הושקו מחירים מיוחדים ליעדים כמו אתונה ולרנקה – עם כרטיסי הלוך-חזור במחירים קבועים של 199–299 דולר בלבד.
הרחבת מועדון הנוסע המתמיד ומנועי צמיחה חדשים
החברה מציינת גם גידול של 320 אלף חברים במועדון הנוסע המתמיד, עם שיעור רכישה של 57% – עלייה של 7 נקודות האחוז. כמו כן, נוספו 78 אלף מחזיקי כרטיסי אשראי "FlyCard", והורחבו שיתופי פעולה עם חברות תעופה בינלאומיות כמו TAROM הרומנית ו-Azerbaijan Airlines.
מבט קדימה: ביקושים חזקים גם לרבעון השני
לאור מגבלות ההיצע בנתב"ג וירידה זמנית בפעילות המתחרים, מעריכה החברה כי גם הרבעון השני של 2025 יתאפיין בשיעורי תפוסה גבוהים ו־RASK יציב, תוך שמירה על יתרון תפעולי בשוק.
ינקלה שחר, סמנכ"ל הכספים: "עבדנו קשה להרחיב את ההיצע, לחזק את הנזילות ולהפחית את הוצאות המימון. התוצאות מדברות בעד עצמן. אנו מוכנים להמשך הצמיחה ולמימוש תכניתנו האסטרטגית."
אל על מספקת רבעון חזק במיוחד, וממשיכה להוביל את השוק המקומי בשילוב של ניהול עסקי זהיר, תגובה מהירה למציאות הביטחונית והשקעה מתמדת בחדשנות, שותפויות וחוויית לקוח. אם תדע לשמר את התנופה, 2025 עוד עשויה להפוך לאחת השנים המרשימות בתולדות החברה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=174410