דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » אל על וישראייר לא יתמזגו

אל על וישראייר לא יתמזגו

עוזי בכר 20 ביוני 2018 9:58

חברות התעופה משכו את הערר מטעמן על התנגדות הממונה על ההגבלים העסקיים

אל על וישראייר לא יתמזגו אל על מפסיקה זמנית את טיסותיה. צילום סיון פרג'

שבועות ספורים אחרי שהוגשה תשובת הממונה על הגבלים עסקיים לעררים מטעם אל על וישראייר על התנגדותו למיזוג ביניהן, הודיעו היום חברות התעופה הישראליות כי הן מוותרות על העררים מטעמן.

אל על וישראייר הודיעו היום  (20.6.18) לבית הדין להגבלים עסקיים על כך שהן מושכות את העררים שלהן על החלטת מ"מ הממונה על הגבלים עסקיים שלא לאשר להן להתמזג.  כך נמסר מרשות ההגבלים העסקיים.

כזכור, בינואר 2018 התנגד מ"מ הממונה על הגבלים עסקיים  עו"ד אורי שוורץ לעסקת המיזוג בין אל על לישראייר. ההתנגדות נבעה משני נימוקים: החשש לפגיעה בתחרות פוטנציאלית מצד אל על בקווי התעופה ממרכז הארץ לאילת; וכן  החשש להגדלת תמריציה של אל על לדחוק את ארקיע באמצעות שירותי הביטחון שבהם אל על הינה מונופול מוכרז.

אל על וישראייר התנגדו להחלטת מ"מ הממונה, ועררו על החלטתו לבית הדין. בין היתר טענה אל על כי לא היה בכוונתה להיכנס לקווי התעופה לאילת וכי הדבר אינו כדאי עבורה. בתשובת הממונה לערר הוצגו ראיות על כוונתה ופעולותיה של אל על להיכנס כשחקנית לשוק הטיסות לאילת.

שבועות ספורים אחרי הגשת תשובת מ"מ הממונה, שעות ספורות בטרם דיון מקדמי בבית הדין להגבלים עסקיים שהיה קבוע בתיק, הודיעו חברות התעופה כי אינן עומדות עוד על הערר מטעמן, ובהתאם להחלטת מ"מ הממונה לא יתמזגו.

אל על מצדה הודיעה הבוקר לבורסה כי  נוכח חלוף הזמן מעת חתימת הסכם הרכישה ומשך הזמן הצפוי עד להשלמתו של הליך הערר בפני בית הדין, נדרשו הצדדים לאחרונה לשאת ולתת בדבר התנאים המסחריים בהם ניתן יהיה להותיר את הסכם הרכישה בתוקפו. "היות והמשא ומתן לא צלח ולא הושגה הסכמה, פנו הצדדים הבוקר לבית הדין להגבלים עסקיים והודיעו על משיכת הערר", דיווחה אל על.

מתווה העסקה קבע כי אי די בי תיירות היתה אמורה להעביר לסאן דור שבשליטת אל על את החזקותיה בישראייר, בתמורה ל-25% ממניות החברה הממוזגת ואל על היתה אמורה להחזיק ב-75%. העסקה היתה כפופה לשורה של תנאים מתלים, בראשם האישור של רשות ההגבלים – שלא התקבל.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=84955

אולי יעניין אתכם גם

  • חברות התעופה הישראליות טסות להפסדים נוספיםחברות התעופה הישראליות טסות להפסדים נוספים
  • מיזוג שלושת חברות התעופה הישראליות הוא צורך השעהמיזוג שלושת חברות התעופה הישראליות הוא צורך השעה
  • סיכום פרשת השבוע: כל הדרכים מובילות לאיחוד האמירויותסיכום פרשת השבוע: כל הדרכים מובילות לאיחוד האמירויות
  • משרד האוצר: "הלאמת אל על לא על הפרק"משרד האוצר: "הלאמת אל על לא על הפרק"
  • הממשלה לא תאפשר לאל על להימחקהממשלה לא תאפשר לאל על להימחק
תגיות:
אל על ישראייר מיזוג הממונה על ההגבלים העסקיים
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version