דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » תיירות עם הפנים קדימה: משבר, חוסן וצמיחה

תיירות עם הפנים קדימה: משבר, חוסן וצמיחה

שוש להב 25 ביוני 2024 4:00

ד"ר ערן כתר, בכנס המכללה האקדמית כנרת: "ישראל צפויה לסיים את 2024 עם 1.6-1.2 מ' תיירים, רמות תיירות המחזירות את ישראל 20 שנים אחורה ל-2004, לתקופת האינתיפאדה השנייה"

תיירות עם הפנים קדימה: משבר, חוסן וצמיחה מארגני הכנס ויו"ר המושבים בו, משמאל: פרופ' אלון גלבמן וד"ר ערן כתר. צילום שוש להב

כנס מעניין שארגנה המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, התקיים במלון הילטון תל-אביב (א' 23.6) והתמקד בחסמים, באתגרים ובהזדמנויות החדשות שמביאה התקופה הנוכחית בצל המלחמה, ועל היערכות תעשיית התיירות והמלונאות ליום שאחרי המלחמה, זאת בראשות פרופ' אלון גלבמן – ראש התוכנית לתואר שני בניהול תיירות ומלונאות וד"ר ערן כתר – ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות באקדמית כנרת, ויועץ תיירות בינלאומי.

לכנס "תיירות עם הפנים קדימה: משבר, חוסן וצמיחה", הגיעו כ- 200 משתתפים, בהם בכירי ענף התיירות, מקבלי ההחלטות, בעלי עניין והעושים במלאכה בתעשיית התיירות והמלונאות, וכמובן נציגי המכללה האקדמית כנרת וכן, דור העתיד של תעשיית התיירות בישראל – הסטודנטים של המכללה האקדמית כנרת וגם המתעניינים להתקבל ללימודים בה. יש לציין שבמכללה האקדמית כנרת מתקיימים מסלולי לימוד לתארים ראשון ושני בניהול תיירות ומלונאות.

בין כיבוד עשיר (באדיבות מלון הילטון) למיפגש חברתי, כללה תוכנית הכנס הרצאות מרתקות ומרחיבות אופקים ודעת. המרצים השונים בכנס המומחים בתחומם, הביאו את זווית הראיה הייחודית שלהם, לא בהכרח הסכימו בכל לגבי מצב התיירות והצפוי לה בעת מלחמה ולאחריה, אך לרוב היתה תמימות דעים ברוב הנושאים. לישראלים יש את החוסן, הגמישות ויכולת ההתאוששות!

בין המרצים בכנס, מימין: ד"ר ערן כתר, שירי מאיר, גלעד שלוש, אורית שטיינפלד, פרופ' אלון גלבמן, דב קלמן. צילום חן כצנלסון

נתונים על מצב ענף התיירות

בכנס ניתנו סקירות מקיפות על מצב ענף התיירות והוצגו נתונים מרתקים, שמלמדים על העדפות התיירים. בין הנתונים שהוצגו:

תיירות נכנסת: ישראל צפויה לסיים את 2024 עם 1.2-1.6 מ' תיירים, אלה רמות תיירות אשר מחזירות את ישראל 20 שנים אחורה, ל-2004, לתקופת האינתיפאדה השנייה. זאת כמובן בתנאי שישראל לקראת סיום הלחימה ולא בדרך לפתיחת חזית נוספת.

תיירות עולמית: התיירות העולמית ב-2024 נעה סביב רמות השיא של 2019, כאשר התיירות באירופה צפויה בקיץ הקרוב לצבור את שיאי כל הזמנים. האיומים המרכזיים על הצמיחה התיירותית הם תיירות יתר (Overtourism), ארועי קיצון אקלימיים וחוסר יציבות גיאו-פוליטית בגזרות השונות (רוסיה, מזה"ת, סין).

רוני פורטיס, מנכ"ל מלונות הילטון ישראל. צילום שוש להב

 תיירות יוצאת מישראל: בחודשים אפריל ומאי 2024 התיירות היוצאת עמדה על היקף של כ-73% ביחס ל-2023, נתון המעיד על חוסן ביקושים וקצב התאוששות מהיר. במחקר ניתוח סנטימנט שערכנו בישראל, נמצא כי החסמים המרכזיים של ישראלים ביחס לתיירות יוצאת, כוללים: מחירים גבוהים (אשר קשורים בין היתר בהיצע תעופתי מוגבל), רמה גבוהה של חוסר וודאות אשר מקשה על תכנון וחששות בהיותם ישראלים בחו"ל. ביחס למדינות יעד ייחודיות, ראוי לציין שבחודשים ינואר-מאי, למעלה מ-25,000 ישראלים ביקרו בטורקיה, וכ-84,000 ישראלים ביקרו בסיני – עדות לחוסן הביקושים למדינות אלה ולהעדפה כלפי מוצרי תיירות זולים וקרובים.

תיירות פנים: מאז המלחמה, בשל כל הסיבות המובנות – חלה ירידה משמעותית בכמות הישראלים המטיילים בארץ ומתארחים בה. אבל הישראלים מתגעגעים לאתרי הטבע, המורשת והגנים הלאומיים, ורוצים לטייל במרחבי ישראל ולהתארח בצימרים ובבתי המלון בארץ. החיבור לטבע מיטיב עם הנפש, ובחודשים האחרונים חלה התאוששות קלה בתחום.

אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף. צילום שוש להב

תוכנית הכנס

מושב ראשון: תיירות נכנסת לישראל בעולם משתנה

יו"ר: פרופ' אלון גלבמן – ראש התוכנית לתואר שני בניהול תיירות ומלונאות, המכללה האקדמית כנרת.

הדוברים:

גלעד שלוש – סמנכ"ל משאבי אנוש, מלונות הילטון בישראל.

ד"ר ערן כתר – ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, ויועץ תיירות בינלאומי.

רוני פורטיס – מנכ"ל מלונות הילטון ישראל.

שרה סלנסקי – מנהלת אגף חו"ל, מינהל השיווק, משרד התיירות.

מושב שני: מגמות חדשות בתיירות היוצאת ובתיירות הפנים

 יו"ר: ד"ר ערן כתר – ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, ויועץ תיירות בינלאומי.

הדוברים:

אייל קשדן – מנכ"ל השטיח המעופף.

אורית שטיינפלד – מנהלת חטיבת קהל וקהילה, רשות הטבע והגנים.

דב קלמן – מייסד ובעלים Terranova Tourism Marketing

שירי מאיר – מנהלת אזורית Booking.co.

סיכום וסיום: פרופ' אלון גלבמן וד"ר ערן כתר.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=158476

אולי יעניין אתכם גם

  • משרד התיירות מפרסם נוהל לשיקום מקומות לינה שאירחו מפוניםמשרד התיירות מפרסם נוהל לשיקום מקומות לינה שאירחו מפונים
  • סקר חדש: היעדים הנבחרים והמגמות שיובילו השנה בתיירות העולמיתסקר חדש: היעדים הנבחרים והמגמות שיובילו השנה בתיירות העולמית
  • תיירות 2025: שיא בתיירות היוצאת ומבט לדור העתידתיירות 2025: שיא בתיירות היוצאת ומבט לדור העתיד
  • דרום בלב: "יֵשׁ לִי צִפּוֹר קְטַנָּה בַּלֵּב וְהִיא אוּלַי כָּל הַתִּקְווֹת", התיירות בנגבדרום בלב: "יֵשׁ לִי צִפּוֹר קְטַנָּה בַּלֵּב וְהִיא אוּלַי כָּל הַתִּקְווֹת", התיירות בנגב
  • היעד הפופולארי שימנע את פעילות Airbnb עבור התייריםהיעד הפופולארי שימנע את פעילות Airbnb עבור התיירים
תגיות:
תיירות המכללה האקדמית כנרת
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version