Site icon IAS

לטביה – ארץ שלא מפסיקה להפתיע

בית האופרה היפה והמפורסם של ריגה, בירת לטביה. צילום באדיבות לישכת התיירות ריגה

שגרירות רפובליקת לטביה בישראל, בשיתוף פעולה עם airBaltic, קיימה לכבוד תערוכת IMTM 2020 בישראל, סדנת תיירות בכותרת "ברוך הבא ללטביה – היעד החופשי הגדול ביותר לאוהבי תרבות".

הסדנה התקיימה בבית השגרירה אליטה גאוולה (Elita Gavele ) בת"א, שהתגלתה כאישה רבת פעלים ושופעת חן. הגיעו אליה נציגי גופי תיירות מהערים ריגה ויורמלה שבלטביה, המייצגים את אתרי התיירות, בתי המלון ואתרי הנופש והספא, המסעדות ופסטיבלי המוזיקה, ובהשתתפות תיירנים ועיתונאים ישראלים.

הנוכחים התענגו על כיבוד עשיר שהובא מלטביה: מיטב היינות (כולל שמפניית פירות), גבינות משובחות במגוון טעמים, ריבות עשירות מפירות יער ייחודיות ללטביה, לחם שחור מסורתי טעים, וגם – חומוס וירקות מקומיים. יאניס ג'נזיס (Jānis Jenzis) מהלשכה לפיתוח תיירות של ריגה ומנהל תכנון אסטרטגי, הנחה בהומור את המיפגש, והדגיש ששילוב תיירותי בין ריגה ליורמלה – שהמרחק ביניהן הוא כחצי שעת נסיעה ברכבת (בעלות כרטיס של כיורו וחצי) – הוא אידיאלי.

נציגי התיירות מלטביה בסדנה ברוך הבא ללטביה. שלישית מימין, שגרירת לטביה בישראל – אליטה גאוולה. צילום שוש להב

מדינה מיוחדת שטרם התמסחרה מדי

הרפובליקה של לטביה נחשבת לחשובה בין המדינות הבלטיות. לטביה שוכנת לחופי הים הבלטי וגובלת עם אסטוניה מצפון וליטא מדרום. הגבול המזרחי של לטביה גובל עם רוסיה ובלארוס. ישראלים רבים התרים אחר יעדים חדשים ואטרקטיבים, מגלים ארץ מיוחדת זו, שלא התמסחרה יתר על המידה ושבה המחירים שווים לכל נפש. ארץ של נופים מרהיבים, אגמים רבים, היסטוריה ארוכה ותרבות עשירה. לטביה שהייתה שנים רבות תחת השלטון הסובייטי, נפתחה לעולם עם נפילת מסך הברזל, וכיום היא מהמדינות המפותחות בגוש המזרחי, חברה באיחוד האירופי ושותפה בברית נאט"ו. 500 ק"מ של חופים יפים נוגישים מכל הערים ההיסטוריות, שמבנים רבים בהן נבנו בסגנון ארט נובו ובארוק של ימי הביניים. וחשוב לדעת – בלטביה יש שישה אתרים שנבחרו ע"י אונסק"ו כאתרי מורשת עולמית.

מתוך המצגת של יאניס ג'נזיס, על ריגה בירת לטביה. צילום שוש להב

ריגה – בירת לטביה, העיר עם סיפור לכולם

ריגה היא בירת לטביה והעיר הגדולה מבין כל ערי המדינות הבלטיות. אוכלוסייתה מונה מעל 700 אלף תושבים. העיר ממוקמת לחוף הים הבלטי ומשמשת כעיר נמל ועורק תחבורה ראשי במדינה. העיר העתיקה של ריגה קיבלה מעמד של אתר שימור מורשת עולמית, אודות לריכוז המבנים בסגנון יוגנדסטיל, שהוא חלק מאסכולת האר-נובו. בריגה נמצא הריכוז הגבוה באירופה של מבנים מסגנון זה.

ריגה חווה רנסנס כבירת לטביה – פרויקטים רבים לשיקום בניינים ישנים הפכו אותה לאחת הערים האטרקטיביות ביותר באירופה. תיירים רבים מגיעים אליה בשל החשיבות היסטורית של העיר העתיקה והמוניטין שלה כבעלת חיי הלילה הטובים ביותר באירופה. בריגה יש כמה רובעים, כשהמעניינים ביותר הם העיר העתיקה והאזור סביב אנדרטת החירות, הממוקם בקרבת מקום. סיור רגלי הוא ללא ספק הדרך הטובה ביותר לראות את שני הרובעים. משרד מידע תיירותי הנמצא בתוך ביתן עם נקודות שחורות, מציע שני סיורים מודרכים וחוברות חינם עם תיאורים מפורטים של בניינים רבים, עבור אלה המעדיפים לטייל עצמאית.

ריבות מלטביה העשויות מפירות יער יחודיים בלטביה. צילום שוש להב

יורמלה – בילוי מומלץ לגוף ולנפש

יורמלה(Jūrmala)  הסמוכה לריגה, היא עיר נופש פופולרית בעלת חופי ים מרהיבים וסגנון בניה מיוחד. היא העיר החמישית בגודלה בלטביה ומפורסמת הודות למשאבים הטבעיים הייחודיים שלה: מעיינות תרמיים מרפאים, בוץ מינרלי, יערות אורנים, אויר נקי ודיונות וחופי ים המכסים שטח של 32.8 ק"מ.

חוף הים המפורסם של יורמלה מכוסה חול קוורץ לבן ומרכזי הנופש והספא שבה מציעים מגוון רחב של אפשרויות בילוי לגוף ולנפש.

יורמלה מתגאה בארכיטקטורת עץ ייחודית אשר כבר מאפיינת את האדריכלות העירונית שלה מאז המאה ה-19 והמחצית הראשונה של המאה ה-20. המאפיינים האדריכליים של הקלאסיציזם, ארט נובו, הרומנטיקה הלאומית מתקיימים בהרמוניה מופלאה עם פונקצליזם ארכיטקטוני. 414 מבנים בעיר נכללו ברשימה של נקודות ציון חשובות באדריכלות, אך יש בה יותר מ-4000 מבנים היסטוריים. יורמלה מציעה גם את האפשרות של בילוי באחד הפארקים הימיים מהגדולים בצפון אירופה "Līvu akvaparks" : עם מעל 45 אטרקציות לילדים ומבוגרים. בנוסף, כעיר תרבות, יש בה מספר מוזיאונים וגלריות והיא ידועה בקונצרטים ובהופעות בינלאומיות המתקיימים בה.

מתוך המצגת על פסטיבל המוזיקה האיכותי והמגוון של יורמלה. צילום שוש להב

היעד המרכזי לחופשה מוזיקלית בשנת 2020  

הפסטיבלים של יורמלה וריגה-יורמלה הן אטרקציות בינלאומיות לחובבי המוזיקה הקלאסית ומוזיקה בכלל. הפסטיבל הצעיר (זו השנה השנייה) של ריגה-יורמולה למוזיקה קלאסית יתקיים בחודשי יולי-אוגוסט. השנה ישראל תככב על במותיו, כשב-11 ביולי בערב תתארח בו התזמורת הפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של להב שני, ובאותו יום בצהרים יתקיים קונצרט של הפסנתרן יואב לבנון. כבוד.

פסטיבל המוזיקה של יורמה מפורסם וידוע ואירח כבר את זובין מהטה כמנצח. השנה יתקיים בין 28 ביולי ועד 2 באוגוסט, שבוע של שכרון חושים מוזיקלי, הכולל קונצרט זריחה מול החוף, מופע מוזיקה לסרטים מרחבי העולם, קונצרטים של מוזיקה קלאסית, מופע אוסף הזהב מתוך מחזת הזמר של ברודווי וקונצרט גאלה עם האריות היפות ביותר מתוך אופרות.

בגלל הביקוש הרב לפסטיבלים אלה, מוצע למהר ולהזמין כרטיסים ולסגור האירוח:

www.jurmalafestival.com

www.riga-jurmala.com

איך מגיעים? בטיסות ישירות מישראל

רון השחר, מנהל מוצר airBaltic בישראל, מקבוצת טל תעופה, מספר על הטיסות הישירות של airBaltic לריגה, עם יעדי המשך נוחים, מתחילת מרץ 2020. הטיסות מבוצעות עם מטוסי איירבוס 220A החדישים והנוחים. הטיסות מת"א לריגה ייצאו בימי ראשון-רביעי בשעה 06:40 וינחתו ב 11:00 בבוקר ובימי שישי 07:10 ונחיתה ב-11:30. טיסות החזרה מריגה לת"א יתקיימו באותם ימים, יציאה מריגה בשעה 23:40 ונחיתה בת"א ב-03:50.

לפרטים והזמנות: 03-7952166.

Exit mobile version