IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » "לא רק לטרק – גם לתרום": המטיילים רוצים להשאיר חותם חיובי

"לא רק לטרק – גם לתרום": המטיילים רוצים להשאיר חותם חיובי

מערכת האתר 26 באפריל 2025 7:59

Booking.com: מחקר עולמי חדש מצביע על שינוי תודעתי בקרב מטיילים, עם עלייה ברצון לטייל באופן אחראי, להשקיע בקהילות המקומיות ולשמור על הסביבה

"לא רק לטרק – גם לתרום": המטיילים רוצים להשאיר חותם חיובי תיירות ירוקה בעולם. צילום freepik

דו"ח חדש שפרסמה חברת Booking.com מצביע על שינוי תפיסתי משמעותי בקרב מטיילים ברחבי העולם: יותר ממחציתם (53%) מודעים כיום להשפעות החברתיות והסביבתיות של בחירותיהם התיירותיות. מדובר בעלייה ניכרת לעומת שנים קודמות, ונראה כי המטיילים של 2025 מבקשים להשאיר אחריהם חותם חיובי — לא רק חוויות.

המחקר, שהתבסס על נתונים מ-32,000 משתתפים ב-34 מדינות, מתמקד לראשונה גם בנקודת המבט של תושבים מקומיים באזורים תיירותיים. 57% מהנשאלים טוענים כי לתיירות יש השפעה חיובית במקום מגוריהם, אך לצד זאת מדווחים על אתגרים הולכים וגוברים כמו עומסי תנועה (38%), השלכת פסולת (35%), צפיפות (30%) ועלייה ביוקר המחיה (29%).

עם זאת, הפתרון לא נראה בעיני רובם בצמצום כמות התיירים – רק 16% תומכים בכך. במקום זאת, הם מעדיפים השקעה ממשית בתשתיות קהילתיות: תחבורה ציבורית, ניהול פסולת, ושימור סביבתי זוכים לתמיכה רחבה.

המחקר גם מצביע על כך שהרגלים "ירוקים" נעשו לחלק בלתי נפרד מהחוויה התיירותית. 93% מהמטיילים מדווחים שהם רוצים לבצע בחירות מקיימות יותר, ו-84% רואים בכך ערך משמעותי. דפוסי התנהגות כמו כיבוי מזגן כשלא נמצאים בחדר, תכנון נסיעות לעונות פחות עמוסות ובחירה ביעדים פחות מוכרים – הופכים יותר ויותר לנורמה.

73% מהנשאלים אף הצהירו כי הם מעוניינים שהכסף שהם מוציאים במהלך הטיול יחזור לקהילה המקומית, ו-77% מחפשים חוויות אותנטיות שמייצגות את התרבות המקומית.

לדברי דניאל ד'סילבה (Danielle D’Silva), מנהלת קיימות ב-Booking.com, העתיד טמון בשילוב של תשתיות חכמות, חינוך תיירים ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, כמו בינה מלאכותית, כדי לאפשר חיבורים עמוקים יותר עם קהילות מקומיות. "אנחנו רוצים להקל על מטיילים להרגיש שהבחירות שלהם – קטנות כגדולות – תורמות באמת למקום שהם מבקרים בו", היא אומרת.

חפשו אותנו גם בטלגרם

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=172806

אולי יעניין אתכם גם

  • Booking.com מטיסה אתכם להרפתקה בין מדפי הסופרמרקט המופלאיםBooking.com מטיסה אתכם להרפתקה בין מדפי הסופרמרקט המופלאים
  • מחקר Booking.com חושף נתונים חדשים על חופשות קהילת הלהט"במחקר Booking.com חושף נתונים חדשים על חופשות קהילת הלהט"ב
  • בוקינג קום: 4 מקומות אירוח מיוחדים בגליל המערביבוקינג קום: 4 מקומות אירוח מיוחדים בגליל המערבי
  • Booking.com ממליצה על 6 מנמלי תעופה המדהימים בעולםBooking.com ממליצה על 6 מנמלי תעופה המדהימים בעולם
  • בוקינג קום: יעדי התיירות הפופולריים של הישראלים ביולי – אוגוסטבוקינג קום: יעדי התיירות הפופולריים של הישראלים ביולי – אוגוסט
תגיות:
Booking.com
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס