לאחר כשנתיים מאתגרות לענף התיירות בישראל, ניכרת בימים אלו התעוררות משמעותית בשוק המקומי. ההיענות הגוברת של גופים ישראליים לתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM מסמנת נקודת מפנה עבור הענף, ומעידה על חזרה הדרגתית אך נחושה לפעילות, לאמון ולתכנון עתידי – הן בתיירות הפנים והן בזירה הבינלאומית.
בימים אלה משלימים גופים מרכזיים בענף את הרשמתם לתערוכה הקרובה, ובהם רשויות מקומיות וגורמי תיירות אזוריים מובילים. בין הנרשמים: עיריית תל אביב-יפו, פתח תקווה, נתניה, תיירות מטה יהודה, מועצה אזורית תמר וגופים נוספים המפעילים מרכזי מבקרים, אתרי תוכן ותשתיות תיירות ברחבי הארץ.
לצד הרשויות, נרשמת השתתפות רחבה של חברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וסאן דור – המעידות על היערכות מחודשת להרחבת רשת קווי הטיסה ולחיזוק התיירות היוצאת והנכנסת. גם חברת התעופה WIZZ נמצאת במגעים עם מארגני התערוכה, מה שמחזק את התמונה של חזרה הדרגתית של שחקנים בינלאומיים לשוק הישראלי.
תחום האטרקציות, הטבע והמורשת צפוי להיות אחד הבולטים בתערוכה, עם השתתפות של גופים מרכזיים כדוגמת רשות הטבע והגנים, יד ושם וראש הנקרה. גופים אלה רואים ב-IMTM פלטפורמה מקצועית מרכזית ליצירת חיבורים עסקיים, להצגת חידושים ולחשיפה לשווקים חדשים – מקומיים ובינלאומיים כאחד.
גם תחום התרבות, האירועים והכרטוס מציג נוכחות מתרחבת, עם חברות כמו Live Tickets, TicketNet וגופים נוספים, המעידים על חזרתו של הקהל הישראלי לצריכת חוויות, פנאי ותיירות – לאחר תקופה ארוכה של צמצום וחוסר ודאות.
אייל שמואלי, מייסד שותף של IMTM, מדגיש כי אין מדובר בתופעה נקודתית אלא במגמה רחבה: “אחרי תקופה ארוכה של אתגרים, אנחנו רואים התעוררות אמיתית בשטח. הרשמה של כל כך הרבה גופים ישראליים כבר בשלב מוקדם היא ביטוי לאמון בענף ולרצון להיות חלק מהמהלך הבא. IMTM היא מקום המפגש של כל מי שמאמין בתיירות הישראלית.”
לדבריו, דווקא בשלב זה – כשהענף מתחיל להתייצב מחדש – החשיבות של נוכחות, חיבורים מקצועיים וחשיפה בינלאומית גדולה מתמיד. IMTM, הוא מסכם, מהווה זירה מרכזית עבור השוק הישראלי והבינלאומי כאחד, ומנוע משמעותי לתהליך ההתחדשות של התיירות בישראל.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם








