IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » אתר החרמון יפוצה על ידי המדינה. ומה עם פיצוי לצרכנים?

אתר החרמון יפוצה על ידי המדינה. ומה עם פיצוי לצרכנים?

עוזי בכר 24 בינואר 2019 14:45

המועצה לצרכנות סבורה שיש לפצות גם את המבקרים שלא הצליחו להגיע לחרמון

אתר החרמון יפוצה על ידי המדינה. ומה עם פיצוי לצרכנים? אתר החרמון ללא מבקרים. מי יפצה את רוכשי הכרטיסים והמאוכזבים? צילום אתר החרמון

בשבוע שעבר, בעקבות המתיחות בגבול הצפון, נסגר אתר החרמון ליום אחד באופן פתאומי בהוראת צה"ל, ללא התראה וללא הודעה מוקדמת. צרכנים רבים רכשו כרטיסים מראש, לקחו יום חופשה עם כל המשפחה וחלקם אף הזמינו צימר באחד מישובי הצפון, אך גילו לאכזבתם על דבר סגירת האתר.

המועצה לצרכנות מפרסמת עמדתה על רקע הפרסום בכלי התקשורת כי אתר החרמון יפוצה על ידי המדינה בדבר הסגירה. מה עם הפיצוי לצרכנים?

מבדיקה שערכה המועצה לצרכנות עולה כי :

  1. תוקף הכרטיסים: ניתן לרכוש כרטיסי כניסה לאתר החרמון וכן כרטיסים לשירותים נוספים באתר האינטרנט של האתר. על פי תקנון האתר, הכרטיסים תקפים עד לתום השנה הקלנדרית. בהתאם לכך, מי שרכש כרטיס יכול לעשות שימוש בו עד תום השנה.
  2. התקנון קובע עוד כי ניתן לבטל עסקה לרכישת כרטיסים שבוצעה באתר תוך 180 יום מיום ביצוע העסקה, באמצעות הודעה במייל. דמי הביטול עומדים על 5% מסכום העסקה או 100 שקל לפי הנמוך מביניהם.
  3. אין לאתר מענה קולי – עובדת אפשרויות ביטול הכרטיסים נמצאת בסעיף 23 תחת לשונית מחירונים/ תקנון רכישה-/ביטול – בסעיף 23 .
עבודות באתר החרמון. האתר נסגר ליום אחד בשל המתח הבטחוני. צילום אתר החרמון.

עמדת המועצה לצרכנות היא כי:

  • כל צרכן שרכש כרטיסי כניסה לאתר ו/או לפעילויות שונות באתר החרמון וביטל את הגעתו לאתר בשל המצב הביטחוני וסגירת האתר, יכול לפי בחירתו, לעשות שימוש בכרטיסים במועד אחר או לבטל את העסקה ולקבל החזר כספי.
  • ככל שאתר החרמון קיבל פיצוי מהמדינה, ראוי כי הוא ישיב את מלוא התמורה ללקוחות אשר ביקשו לבטל את העסקה. לגבי נזקים עקיפים, למשל, ביטול חופשה בסביבת האתר בשל סגירתו, בית המשפט הוא שמוסמך לקבוע אם מדובר במקרה של סיכול ואם הצרכן היה רשאי לבטל את העסקה ולקבל החזר מלא או חלקי הכל בהתאם לנסיבות הפרטניות.
  • לא יתכן כי ביטול בשל מצב חירום בו האתר מקבל פיצוי מלא מהמדינה – יהיה הצרכן מחוייב בדמי ביטול – כאמור 5% מהעיסקה או 100 שקל. מדיניות הביטול במקרה חירום אמורה להופיע במקום בולט באתר החרמון ובמענה הקולי שלו.

מיקי ענבר, דוברת אתר החרמון, אומרת בתגובה שכרגע אין כלל אפשרות של רכישת כרטיסים ישירות באינטרנט ומי שנכנס לאתר ובמקרה רואה אפשרות כזו, מקבל תשובה שהפעולה טרם עלתה לאוויר.

"לא ניתן לרכוש דרכנו כרטיסים ישירות. כל רכישה היא מול מועדונים כמו חבר, בהצדעה, הסתדרות המורים וכל מועדוני הצרכנות כמו גרופון, קופונופש וואלה שופס וכו'. הצרכן קונה שם וגם משלם למועדון, ולא לאתר ישירות. כל עוד לא הועבר הכרטיס בקופות אתר החרמון – הוא לא מומש ואפשר להשתמש בו ביום אחר".

ענבר מוסיפה שהכרטיסים אינם לתאריך מסוים כמו להצגה או לסרט אלא כרטיס פתוח שתוקפו לפי תנאי המועדון. "כל עוד הלקוח לא הגיע לקופות, הכסף נמצא אצל המועדונים. מי שתכננו לבוא ביום שני, יוכלו לממש את הכרטיסים בכל מועד אחר. הכסף בכרטיס עומד לזכותם והביטול – מול המועדון שממנו נרכש הכרטיס. פה יש צידוק לביטול. האתר מיידע את המועדונים שהמקום היה סגור בגלל הוראת פיקוד צפון והמועדון מחוייב להחזיר ללקוח את כספו אם הוא רוצה בכך".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=92149

אולי יעניין אתכם גם

  • מוזמנים לעיניים של המדינה: עצמאות באתר החרמוןמוזמנים לעיניים של המדינה: עצמאות באתר החרמון
  • ד"ש מאתר החרמון: העיניים של המדינה נפתחות מחדש למבקריםד"ש מאתר החרמון: העיניים של המדינה נפתחות מחדש למבקרים
  • הנהלת אתר החרמון מאוכזבת מהיחס והטיפול מצד הממשלההנהלת אתר החרמון מאוכזבת מהיחס והטיפול מצד הממשלה
  • המועצה לצרכנות: "לעצור את ההסלמה במחירי הטיסות והשייט"המועצה לצרכנות: "לעצור את ההסלמה במחירי הטיסות והשייט"
  • אתר החרמון נפתח לגלישהאתר החרמון נפתח לגלישה
תגיות:
המועצה לצרכנות אתר החרמון פיצוי מתח בטחוני
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס