דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תיירות » אפרים קרמר:" חיסול ענף תיירות הפנים בישראל"

אפרים קרמר:" חיסול ענף תיירות הפנים בישראל"

עוזי בכר 23 בנובמבר 2015 0:00

בכנס התאחדות סוכני הנסיעות שהתקיים היום (ד') תקף אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס את החלטת רשת ישרוטל להפחית את עמלות הסוכנים מ-15% ל- 12% ,מהלך לדבריו שיגרום לפיטורי מאות סוכני נסיעות בישראל

אפרים קרמר:" חיסול ענף תיירות הפנים בישראל" no_imge-2020

רשת ישרוטל הודיעה  השבוע על הפחתת עמלות  הסוכנים הגדולים בישראל  מ-15 אחוז ל-12 אחוז. "ההפחתה הנ"ל איננה נעשית מתוך מצוקה! זהו מהלך מכוון לפגוע בסוכני הנסיעות, לחסל את ענף תיירות הפנים", אמר היום (ד') אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס בכנס התאחדות סוכני הנסיעות ויועצי התיירות בישראל. 

 

מהלך שיגרום לפיטורים של מאות סוכני נסיעות וזאת לאחר  שנים של רווחים ללא תקדים של תעשיית המלונאות בישראל ולאחר העלאות מחירים בלתי פוסקות של המוצר המלונאי הישראלי הן עבור ישראלים והן עבור תיירות זרים.

 

ההחלטה הזאת היא תוצאה של הגברת הריכוזיות בענף כשרשתות בתי המלון הגדולות בישראל קונות  ו/או משתלטות בשנים האחרונות באמצעות הסכמי ניהול על בתי מלון בודדים.

 

כ-4-3 רשתות השתלטו על השוק הישראלי והן פועלות באמצעות מנגנוני תיאום אוטומטים רצוניים ובלתי רצוניים, מכוונים ובלתי מכוונים, להקטנת התחרות בשוק.

 

צריך לזכור כי במהלך הקודם של הפחתת העמלות  לפני כשנתיים רשתות ישרוטל ופתאל הודיעו במפתיע,  לכאורה במקרה, באותו שבוע בדיוק על הפחתת העמלות. מיד אחריהן הפחיתו גם  הרשתות האחרות את העמלה בדיוק באותם שיעורים, בדיוק באותו עיתוי ובדיוק באותה שיטה.

 

ברור לכל שלאחר שחברות תיירות הפנים יחוסלו ע"י בתי המלון הרי השוק ימורכז עוד יותר והמחירים לצרכן יעלו בשיעורים גבוהים יותר. הראיה כי בעקבות ההפחתה האחרונה של העמלות לסוכני הנסיעות, המחירים לצרכן לא ירדו אלא דווקא עלו.

 

"אני קורא  מבימה זאת לממונה על ההגבלים העסקיים  להיכנס לעובי הקורה, לצלול לשוק המלונאות שהצליח עד היום להתחמק מתחת לראדאר הציבורי וללמוד הנושא לפני שיהיה מאוחר, מאות עובדים בתחום תיירות הפנים יפוטרו והמחירים לצרכן יעלו", הוסיף אפרים קרמר.

 

אפליה לרעה של סוכני נסיעות ישראלים לעומת  ה-OTA   הזרים.

 

בסקר ההתאחדות שפורסם השבוע הוברר לראשונה כי 5 אחוז מהישראלים מזמינים נופש בארץ  כבודדים באמצעות אתרים בינלאומיים.

 

בשלוש שנים של פעילות הצליחו האתרים הבינלאומיים לכבוש  נתח של כ-1/3 מהפעילות של סוכני הנסיעות הישראלים הפועלים בתחום עשרות שנים.  תופעה דומה התרחשה קודם לכן התחום התיירות הנכנסת  האתרים הבינלאומיים השתלטו כמעט לחלוטין על הפעילות של סוכני תיירות נכנסת ישראלים והוציאו אותם  משיווק של תיירות בודדים  המגיעם לישראל.

 

מדוע ולמה?? מה קרה ?

 

בתי המלון נותנים ל-OTA   הזרים מחירים יותר טובים

בתי המלון נותנים ל- OTA   הזרים  עמלות גבוהות יותר

בתי המלון   נותנים ל- OTA   הזרים  ממשקי מחשב והזמנות טובים יותר ויעילים יותר.

 

בתי המלון פועלים בכל כוחם בכדי להוציא את הסוכנים הישראלים מהשוק ולהעביר את עבודת המכירה והשיווק לחברות זרות.

 

תחום המלונאות בישראל הינו תחום מסובסד ע"י משלם המיסים הישראלי, הן באמצעות החוק לעידוד השקעות הון והן באמצעות תקציבי השיווק של משרד התיירות.

 

המסקנה היא שמשרד התיירות מזרים כספי ציבור לבתי המלון כספים  שבאופן אבסורדי עלולים להביא לפיטורים  של עובדים במרכז וגם בפריפריה. משרד התיירות גורם באמצעות כספים של משלם המיסים שבמקום שתהיה תעסוקה באשקלון,( שם מפעילה אשת טורס מרכז טלפוני עם 150 עובדים)  התעסוקה תעבור למרכזי המכירות והאינטרנט של ה-OTA הגדולים הנמצאים ב: הולנד, אוסטרליה, הודו וארצות הברית.

 

בנוסף נהנים ה-OTA   הזרים מתנאי פעילות טובים יותר מאשר סוכני הנסיעות הישראלים. הם אינם חייבים במע"מ, הם משלמים פחות מס הכנסה והם אינם חשופים לחוקי הגנת הצרכן הדרקוניים שקיימים בישראל. העדפת סוכני הנסיעות הזרים גורמת לכך שהכסף והעבודה עוזבים את ישראל ועוברים לגורמים זרים.

 

"אני קורא מכאן לשר התיירות,  מר עוזי לנדאו להיכנס לעובי הקורה, ללמוד הנושא ולתת פתרונות לפני שיהיה מאוחר מידי".

 

הציבור הישראלי התרגל לבכי ולנהי של ענף המלונות.  בתי המלון   בשנים  האחרונות מרויחים הון עתק. אין בכך פסול .אך יש פסול בכך שבתי המלון מפעילים שיטות דורסניות לפגוע בסוכני הנסיעות ולהעביר את פעילות המכירה לגורמים בינלאומיים.

 

עד עתה לא היה ענף המלונאות תחת הראדאר הציבורי- הגיע הזמן לכוון לשם את האנטנות.

 

 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=76314

אולי יעניין אתכם גם

  • 'ארקיע' ממריאה אוראל צברי: פרזנטור חדש לחברת התעופה'ארקיע' ממריאה אוראל צברי: פרזנטור חדש לחברת התעופה
  • חדש, בירה היינקן מהחבית בטיסות KLMחדש, בירה היינקן מהחבית בטיסות KLM
  • ניו אורלינס, נמל הבית החדש של נורוויג'ן ברקאוויניו אורלינס, נמל הבית החדש של נורוויג'ן ברקאווי
  • צניחה במחירי המלונות ודירות הנופש באילת בחודש יוליצניחה במחירי המלונות ודירות הנופש באילת בחודש יולי
  • מלון הריזורט סי לייף נהריה: נפתח ספא המלח היחיד בארץמלון הריזורט סי לייף נהריה: נפתח ספא המלח היחיד בארץ
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version